AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #1 Del Skrevet 9. september 2017 Når er det normalt å fortelle den store hemmeligheten? Fortalte kommende besteforeldre, tanter og onkler i uke 8.. Men når dele det offentlig som på facebook? Synes det er så mange som deler dette så tidlig! Noen er bare 3 mnd på vei og deler det på facebook. Og en annen delte det når hun bare var 8 uker... Hva er egentlig normalt? Synes det er veldig slitsomt for jeg er mye dårlig, og må komme med mye unskyldninger til familie og venner når jeg ikke kan bli med på ting... Anonymkode: 501e2...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svigermor Skrevet 9. september 2017 #2 Del Skrevet 9. september 2017 Fortalte det til alle med en gang jeg fikk positiv test. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #3 Del Skrevet 9. september 2017 Etter første trimester, i tilfelle det går galt og alle må slik få beskjed. Anonymkode: f1d15...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #4 Del Skrevet 9. september 2017 Er man nødt til å dele det offentlig på Facebook, da? Jeg kunngjorde aldri graviditeten i noen stor grad der, ser ikke helt hva for relevans det har for kreti og pleti av gamle kollegaer og fjerne studiekamerater. Men etter 3 mnd. begynte jeg å være åpen om det til de jeg traff på eller snakket med hvis det falt seg naturlig eller det begynte å synes på magen min. Hvis jeg var dårlig og ikke kunne være med på noe, eller ble invitert på noe alkoholrelatert, så fortalte jeg at jeg var gravid og at jeg derfor ikke kunne møte opp/ikke kunne drikke. Da hadde det jo faktisk relevans for den jeg snakket med. Anonymkode: d5da3...621 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 9. september 2017 #5 Del Skrevet 9. september 2017 Det er jo ingen regel for dette. Men vi fortalte det bare til foreldrene våre før første trimester. På Facebook la vi ikke ut noenting før fødselen var over. Resten av familien fikk vite det når vi var samlet i et stort bursdagsselskap. Deretter fikk venner og andre vite det ettersom det passet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #6 Del Skrevet 9. september 2017 Tenker at det kommer litt ann på hvem du har på Facebook også. Jeg har sånn ca. 50 personer, som jeg godt kunne fortelle det til såpass tidlig som 12 uker. Alle er nærme nok til at jeg følte meg komfortabel med det. Det går jo også ann å begrense publikummet hvis man har masse ymse bekjente, men man samtidig vil få det ut til litt føere av gangen. Kommer ann på mye for min del. Anonymkode: 74f46...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #7 Del Skrevet 9. september 2017 Uke 7 fortalte vi det til nær familie. Uke 12 sendte vi en sms til familie som ikke er så nære. Uke 12,5 inviterte vi de nærmeste vennene våre hjem og fortalte det. Uke 13 fortalte vi det på jobb. Uke 14 oppdaterte vi vår status på facebook og la ut bilde på instagram. I uke 16 skal vi henge opp "nabovarsel" Men vi venter nok med å fortelle det til postmannen til uke 20 tenker jeg. Anonymkode: 318e0...7d2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #8 Del Skrevet 9. september 2017 Vi la ut en oppdatering etter ordinær ultralyd, men da visste de fleste i familien og kollegaer det allerede. Anonymkode: 65e3a...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 9. september 2017 #9 Del Skrevet 9. september 2017 Er i min 10. uke og hele familien vet dette nå. Ingen venninner har fått vite noe ennå, og nyheten skal aldri ut på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #10 Del Skrevet 9. september 2017 Jeg vil vente så lenge som mulig med å dele det, vil ha graviditeten i fred så lenge jeg kan, helst vente til uke 16 ihvertfall. Men det føles utrolig lenge til, er i uke 5 nå 🙈 Og det blir vanskelig å komme med unnskyldninger for holde meg unna alkohol, jeg har så mange venninner som har bursdager nå i høst, inkludert en del 30 årsfester, og selv om jeg aldri har drukket mye pleier jeg jo ta en øl eller glass vin til mat og fest. Anonymkode: 240e1...ff1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tekjerringa Skrevet 9. september 2017 #11 Del Skrevet 9. september 2017 Jeg er i uke 34. Har enda ikke delt det på facebook, det spørs om det kommer til å skje i det hele tatt. Vi delte det med nær familie en stund før 12. uke. Venner og øvrig familie, samt kolleger fikk vite det etterhvert. Vi har fortalt det når det har vært naturlig. Ikke fokuser så mye på når. Si det når du føler for det😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #12 Del Skrevet 9. september 2017 Det er greit å dele det før uke 12 med de du potensielt sett vil trenge støtte fra dersom du mister. Ellers etter uke 12 Anonymkode: 88b42...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #13 Del Skrevet 9. september 2017 Fortalte det veldig fort på jobb da jeg har en jobb med en del utagering og tunge løft/stell. Pluss at jeg ble veldig tidlig følsom for lukter i slik grad at jeg sto å brakk meg under frokosten Anonymkode: edcf4...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 9. september 2017 #14 Del Skrevet 9. september 2017 Vi fortalte det ikke til noen før uke 18+3, da fortalte vi det til besteforeldrene. Noen dager senere sa vi det på jobb og øvrig familie. Jeg ønsket fortsatt å vente enda 2-3 uker til, men mannen min klarte ikke holde seg lenger 🙈 Annonserte det aldri på Facebook o.l. Møtte flere venninner (som bor langt unna og studerer) når jeg var 6-7 mnd på vei, så de ble litt overrasket 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #15 Del Skrevet 9. september 2017 Delte det med de nærmeste og sjefen min rundt uke 8.Grunnen var at jeg var veldig kvalm og trengte sykmelding + at familien begynte å bli bekymret for om jeg var alvorlig syk. Etter uke 12-13 delte vi de med venner.Har en bestevenninne som kan være fryktelig masete og spørre og spørre om ting,og jeg orket ikke tanken på å fortelle det veldig tidlig til henne,i tilfelle det ble SA. Mannen har fra uke 12 fortalt det til nesten alle han kjenner.Det irriterer meg litt men får leve med det.Selv har jeg ingen planer om å annonsere noe på Facebook,legger heller ut bilde etter at ungen er født. Anonymkode: fdcc6...112 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #16 Del Skrevet 9. september 2017 Er jo ikke noen fasit. Til nære venner og familie forteller man når har lyst. Noen har man lyst til å si det ansikt til ansikt. Mens andre får en felles melding. Vi hadde det aldri ute på Facebook. Mannen min delte et innlegg etter fødsel, for å slippe å måtte huske å fortelle alle bekjente om dette. Jeg tenker det er hyggelig å vente. Det er spennende å bare være litt i bobla selv. Dessuten kan det ofte skje SA, og ikke det at det skal være tabu, men det kan være ekstra belastende å måtte fortelle igjen og igjen til folk som ikke har fått det med seg. Jeg skjønner hvert fall ikke de som deler nyheten på Facebook før ordinær ultralyd. Det er selvfølgelig lov, men det er hyggeligere å fortelle bekjente om graviditet når man er et stykke på vei. Da har man ofte mer å fortelle. Litt bedre å si: Vi venter ei jente i oktober, og alt ser fint ut. Enn 5 uker på vei: Jeg tror jeg har testet positivt på sånn graviditetstest. Jeg tror jeg ser to streker. Anonymkode: 23827...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #17 Del Skrevet 10. september 2017 Synes det er veldig ubehagelig å skulle dele graviditet, da man aldri har noe garanti for at det faktisk går bra. Har vel sagt det begge gangene til nærmeste familie i uke 14 og sjefen på jobb. Fortalte det til de aller nærmeste venninnene etter OUL. Ellers har jeg ikke fortalt det til folk, så de fleste har vert veldig overasket når en plutselig kommer med baby. Finnes ingen fasit på når en bør si noe, men for meg blir det mer ukomfortabelt jo flere som vet om det. Anonymkode: 1ae73...997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10. september 2017 #18 Del Skrevet 10. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Når er det normalt å fortelle den store hemmeligheten? Fortalte kommende besteforeldre, tanter og onkler i uke 8.. Men når dele det offentlig som på facebook? Synes det er så mange som deler dette så tidlig! Noen er bare 3 mnd på vei og deler det på facebook. Og en annen delte det når hun bare var 8 uker... Hva er egentlig normalt? Synes det er veldig slitsomt for jeg er mye dårlig, og må komme med mye unskyldninger til familie og venner når jeg ikke kan bli med på ting... Anonymkode: 501e2...2a3 Er vel vanligst å vente til etter 12 uke men jeg mener nå man kan fortelle når man føler seg klar for det selv. Og om det er slik at man er så uheldig å mot formodning skulle oppleve en sa, så er det jo bedre å kunne ha støtte fra familie og venner enn å bære på det alene tenker jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #19 Del Skrevet 10. september 2017 Altså ingen andre bryr seg om at dere skal få barn! Sånn egentlig. Men hvis du trenger oppmerksomheten så legg det ut på Facebook nå. Litt flaut hvis det skjer noe og man må legge ut at nei vent.... vi skal ikke ha barn allikevel vi... Anonymkode: f02d1...075 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 10. september 2017 #20 Del Skrevet 10. september 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså ingen andre bryr seg om at dere skal få barn! Sånn egentlig. Men hvis du trenger oppmerksomheten så legg det ut på Facebook nå. Litt flaut hvis det skjer noe og man må legge ut at nei vent.... vi skal ikke ha barn allikevel vi... Anonymkode: f02d1...075 Det er litt sånn typisk kg-svar det der, folk må liksom ikke finne på å tro at andre er interessert i livet deres, særlig ikke barna. Jeg synes både nyheter om graviditet, bryllupsbilder og bilder av dagens middag (om det er en inspirerende rett) er koselig jeg da TS: Ingenting er normalt/unormalt her, men trenden er vel kanskje at man deler mindre enn før? Første barnet her ble annonsert i uke 12, andre etter ul i uke 13. Nå i 2017 er holdningen min til sosiale medier noe endret og hadde i utgangspunktet ikke tenkt å dele noe om graviditeten, men mannen min postet et 3D bilde i uke 28 og det synes jeg egentlige var et passende tidspunkt om man først skal legge ut noe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå