Ceau Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 (endret) Jeg er ei jente på 22 år, og ønsker i enden av tråden råd til hvordan jeg bør tenke i dag. Jeg hadde en bestevenninne siden 6. klasse, men på grunn av kjæresten hennes begynte hun å snu ryggen til meg etter videregående. Kjæresten hennes og jeg kom liksom aldri helt overens, og jeg vet han en gang i tiden var sjalu over hvor godt vennskap vi hadde... Det virket som han ville ha jenta for seg selv. Han begynte å snakke stygt om meg og fikk meg i et dårlig lys, og bestevenninna mi var ikke reflektert nok til å se andre veier. Hele situasjonen er litt vanskelig å forklare, men jeg synes de har oppført seg helt på trynet mot meg. Den jenta var en del av en større venninnegjeng, en vennegjeng jeg hadde helt siden jeg var liten. Selvfølgelig satt jeg stor pris på at jeg hadde en gjeng jeg følte meg trygg på, en gjeng som alltid ville være der. Men jeg tok feil, på grunn av kjæresten hennes behandlet hun meg som dritt og jeg ble sett litt ned på i gruppa. Gjengen er altså ikke som før, i hvert fall ikke for min del, men likevel blir jeg fremdeles invitert med på ting. Jeg synes derfor hele situasjonen er så rar i dag. På mine egne bursdager blir jeg ikke sett, de gjør ingenting for meg. På deres bursdag har jeg brukt å spleise på gaver på hver enkelt og spist middag ute med dem. Feil balanse? Jeg er skuffa. Dette er vanskelig fordi vennskapet til tider kan falle sånn smått tilbake. Spesielt på fylla da, selvfølgelig... Vi kan ha latterkramper sammen og alt blir litt som før, men plutselig merker jeg at den jenta ikke ønsker meg noe vell. Jeg tror dette har med å gjøre at hun savner meg, men samtidig har hun og kjæresten alliert seg mot meg på et vis. Selv om vi kan ha perioder der vennskapet vårt faller litt tilbake, så blir det aldri helt bra og spesielt "eks-bestevenninna" mi baksnakker meg og har ødelagt ekstremt mye. Jeg vet derfor ikke hvordan å tenke over følgende situasjon. I dag er jeg nemlig invitert på innflytningsfest hos dette kjæresteparet. På en måte ønsker jeg å legge alt litt bak meg, heve hodet og bare møte opp med et smil. Men det som gjør det verre er at jeg bør ta med en gave for å ikke lage noe styr, men skal jeg gi en gave til ei venninne som aldri gjør noe for meg? Jeg orker jo ikke dette styret mer heller.... Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal tenke. Bør jeg møte opp? Bør jeg ta med en gave? Befinner det seg noen her inne som har vært i samme situasjon? Jeg ser for meg at slike situasjoner kan være vanskelige å tenke over når en står midt oppi det, men at om noen år så ville jeg kanskje ha angret på at jeg ikke bare dret i det og ble med, eller at jeg kanskje angrer meg for at jeg ikke bare droppet gjengen helt? Jeg vet ikke... De fleste i gjengen er hyggelige nemlig, og vi er en god gjeng i utgangspunktet, men jeg unner ikke "eks-bestevenninna" mi noe lengre... Det er helt umulig å ta opp dette temaet med henne også, iom. at hun ikke er den mest reflekterte... Hun tenker mye på seg selv og sitt... Jeg tror helt ærlig det har vært mye sjalusi inne i bildet også, men det hele er så innmari komplekst... Jeg forstår det ikke helt selv, og jeg ønsker ikke drama i livet mitt.. Endret 9. september 2017 av Ceau
Lærke Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Jeg tror jeg hadde takket nei til den festen. Vennskap er et gjensidig forhold bygget på tillitt, samhold og trygghet. Når du ikke føler på dette om din tidligere bestevenninne og hennes kjæreste så kan det være greit å takke nei. Så kan du heller finne på noe med de andre og mennesker du liker, og som liker deg igjen, en annen gang Jeg vet hva jeg ville gjort: Takket nei, tatt på meg pysjamas, funnet frem en god film, en stor bøtte med is med masse sjokoladesaus, cola og ullpledd på sofa. Kost meg maks i mitt eget selskap God helg!! 1
Nyttig Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 Du må tenke på hva som er best for deg selv, har du venner rundt deg som bare bruker deg når de skal dekke sine behov må du kutte de ut å gå videre i livet. Det må være basert på gjensidighet. Bruk heller aldri tid på "venner" som skal rakke ned på deg, trykke deg ned...dette er IKKE venner. En venn vil deg godt, snakker deg opp. Ikke ned. Nå er du såpass ung at det er lettere for deg å finne nye bekjentskap nå, enn kanskje senere i livet når du har etablert deg å fortsatt brukt tid på denne dårlige venneflokken din. 1
Gjest O.G. Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 Disse menneskene er ikke venner av deg, pr i dag er du bare det du kan gi for dem.
Gjest Catalina Culès Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 Det må du nesten avgjøre selv, jeg hadde takket nei.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #6 Skrevet 9. september 2017 Som en annen her sa, hvis du kun blir brukt for å fylle deres behov, tror jeg du bør se deg om etter nye venner. Noen få ganger kan man unnskylde, men hvis normen er at de aldri stiller opp, fortjener de ikke å ha deg som venninne. Anonymkode: 5951e...16b 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #7 Skrevet 9. september 2017 Hvis det bedrer forholdet ditt til de andre i gjengen, så hadde jeg gått. Og motsatt, blir relasjonen til de andre svekket hvis du ikke går på festen? Risikerer du ikke å bli mer utenfor hvis du holder deg unna denne festen? Kjøp en blomsterbukett og gå. Tenk at du gjør det for deg selv og de andre i gjengen, ikke nødvendigvis for vertskapet. Anonymkode: e0c71...64f 1
Gjest NotNaomi Skrevet 9. september 2017 #8 Skrevet 9. september 2017 (endret) Jeg forstår ikke at gaven skal være så stort problem her. Du kan tenke deg å gå,legge ting bak deg,men blirvi tvil om gaven? Det er jo bare i så fall å ta med blomster eller vin. Mulig venninna di vil ordne opp,-eller så ber hin deg fordi du tross amt tilhører gjengen enda,og fa vil det bli for galt å utelate deg. Hvem vet. Jeg hadde gått da. Det er jo andre der,og det kan jo hende det blir ok. Går ihvertfall an å møte opp og kjenne på stemningen?men ha annen plan klar i tillegg,i tilfelle. Sorry. Ny rekord i skrivefeil.Sitter på tlf,og går litt unna her. Endret 9. september 2017 av NotNaomi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå