Gå til innhold

Riktig kaloriregistrering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å miste noen kilo. Forbrenner ca 2000 kalorier i døgnet når jeg ikke trener. Jeg bruker pulsbelte og pulsklokke for å vite omtrent hvor mye jeg forbrenner på trening. Si at jeg forbrenner 800 kalorier på en times økt. Hvis jeg skal legge dette inn i for eksempel Lifesum eller andre steder for å holde kontroll på forbrenning vs. inntak av kalorier. Skal jeg legge inn 800 kalorier da? Blir ikke det litt for mye? Om jeg ikke hadde trent, hadde jeg jo likevel brent av rundt 100 kalorier den timen. De 100 kaloriene inngår jo i de totale 2000 i døgnet. Bør ikke de da trekkes fra treningen? Vanskelig å forklare spørsmålet, men dere skjønner kanskje hva jeg mener?

Anonymkode: 9afdc...4d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skønner hva du mener, men du må finne ut om pulsbeltet regner med baseline forbrenning eller ikke. Hvis du VET at det bare viser de "ekstra"kaloriene du har trent, kan du legge dem inn i Lifesum. 

Skrevet

Klokken begynner å telle kalorier fra 0 når pulsen begynner å bli registrert, så jeg tror de 100 kaloriene jeg skulle forbrent uten trening "forsvinner". Jeg tror derfor det blir feil å legge 800 kalorier til de 2000. Jeg må vel egentlig legge 800 kalorier til 1900. Eller?

Anonymkode: 9afdc...4d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...