Gå til innhold

Overspising?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å gå ned 5 kg (sakte) for å komme til min anbefalte BMI. Jeg har underskudd på 300-400 kalorier i døgnet så jeg sulter ikke eller noe sånt. I går hadde venninnen min bakt boller, og HJELP så gode de var! Jeg tenkte at jeg kunne spise en bolle siden jeg har vært flink et par uker. Men jeg greier ikke å styre meg! POFF så hadde jeg spist 5 boller! Og ikke bare det, men jeg hadde et tykt lag med Nugatti på i tillegg. NAM NAM så godt det var, men hallo!? Hvorfor greier jeg ikke å kontrollere meg? Så er det akkurat som det går en faen i meg etter bolle nummer 3. "Nå er det så gale likevel, jeg koser meg nå og starter på nytt i morgen." Idiotisk så klart. Og etterpå blir jeg naturlig nok stappmett, kvalm og full av dårlig samvittighet. Kan jeg ikke bare spise EN bolle da, med et tynt lag Nugatti? Det er akkurat som om jeg mister fullstendig vettet!

Anonymkode: 5c9e2...e13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg antar at det er fordi du er et menneske og det er sånn vi fungerer. Idiotisk er det ikke. Når vi nekter oss noe som vi liker og som er lett tilgjengelig, skal det ikke mye til før vi faller for fristelsen. 

Når vi tar en avgjørelse, veier vi argumenter mot hverandre. Hvis det står mellom boller med Nugatti nå, og fem kilo mindre om et halvt år, hva vinner? Spesielt hvis du ikke har spist noe spesielt godt på en stund og dette er siste mulighet på lenge?

Hvis du tenker at du må kontrollere deg hele tiden, og opplever at å spise noe du liker gir deg dårlig samvittighet, får du bare mer sug etter det du har lyst på, og blir mer og mer sint på deg selv, og et sug etter noe godt kombinert med følelsen at du ikke helt har kontroll over deg selv, får deg ikke bare til å spise det du hadde lyst på, men alt som er tilgjengelig. 

Tenker du innerst inne at du "egentlig ikke" burde spise boller i det hele tatt? Er det å være flink?

• Liker 1
Skrevet

En dag med mange boller spiller ikke så stor rolle i det store bildet. Det er hva du gjør til vanlig som er viktigst. :)

Skrevet

Tenker nok at jeg ikke burde spise boller i det hele tatt ja, så det går 2-3 uker mellom hver gang nå (gjærbakst er min store guilty pleasure). Men jeg sliter veldig med å beherske meg når jeg får tilgang på det. Ødelegger jo fort hele ukens kaloriunderskudd på den måten :( 

Anonymkode: 5c9e2...e13

Skrevet

Det er ikke men, men og. Det er en sammenheng mellom hva du tenker og hva du gjør.

Finn ut hvordan du kan spise boller og fremdeles gå ned i vekt. Kanskje er det umulig å spise boller hver uke, og ikke lurt å spise fem boller hver gang, men hva med én bolle annenhver uke?

Skrevet

Min store last er chips og dip. For meg funker det å ha det som lokkemiddel: når jeg har gått ned 2 kg, har jeg en kveld med chips og dipp, helt uten dårlig samvittighet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...