AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Er nødt til å bli i jobben min i 1,5år til. Men tenker søke sykepleien til neste år med oppstart august 2019. Kan jeg ta kun fagene i sykepleien «1året» uten praksisen nå frem til da og søke meg rett inn på 2 året og derretter 3 året? Evt da ta førsteårspraksisen fra jeg kan slutte i jobben til skolestart? Dette ble kanskej vanskelig å skjønne. Skjønner ikke helt selv hva jeg mener... Anonymkode: f1297...a19
Sandie Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 Såvidt jeg vet praktiseres dette noe ulikt fra skole til skole.Det kan være lurt å kontakte studiestedene direkte og høre om de tillater privatisteksamen i enkelte fag.Ulempen med det er at det kan koste endel penger å ta fag som privatist. Alternativt ville jeg sett på muligheten for å ta studiet på deltid.Det finnes noen sykepleierutdanninger som er er samlingsbaserte og tilpasset folk som er i jobb.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 Nei, det kan du ikke. Praksis er obligatorisk og er en stor del av 1 året. Du kommer ikke inn på 2 året om du ikke har vært i praksis. Er vel ganske logisk? Forbered deg på å slutt i jobben, eller begynn på sykepleien høst 2020. Anonymkode: 85d11...bb8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det kan du ikke. Praksis er obligatorisk og er en stor del av 1 året. Du kommer ikke inn på 2 året om du ikke har vært i praksis. Er vel ganske logisk? Forbered deg på å slutt i jobben, eller begynn på sykepleien høst 2020. Anonymkode: 85d11...bb8 Ja? men jeg skrev jo flre skolestart? Må selbsagt ha det ja, det skjønner vel alle Anonymkode: f1297...a19
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #6 Skrevet 9. september 2017 2 minutter siden, Sandie skrev: Såvidt jeg vet praktiseres dette noe ulikt fra skole til skole.Det kan være lurt å kontakte studiestedene direkte og høre om de tillater privatisteksamen i enkelte fag.Ulempen med det er at det kan koste endel penger å ta fag som privatist. Alternativt ville jeg sett på muligheten for å ta studiet på deltid.Det finnes noen sykepleierutdanninger som er er samlingsbaserte og tilpasset folk som er i jobb. Ja takk! Jeg må uansett ta det detltid tenker jeg. Men hadde vært supert å få tatt noen fag (om ikke alle) nå imens jeg er i 100% jobb. Da vil det jo bli enda mindre når jeg begynner for fullt. Tenker det kan være kjekt å dele opp litt så man lettere får hatt full fokus på noen få fag. Prøver å se litt på nettstuder, men vet jo ikke hva halvparten heter. Og ja som du sier er det nok forskjell fra sted til sted. Anonymkode: f1297...a19
Sandie Skrevet 9. september 2017 #7 Skrevet 9. september 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja takk! Jeg må uansett ta det detltid tenker jeg. Men hadde vært supert å få tatt noen fag (om ikke alle) nå imens jeg er i 100% jobb. Da vil det jo bli enda mindre når jeg begynner for fullt. Tenker det kan være kjekt å dele opp litt så man lettere får hatt full fokus på noen få fag. Prøver å se litt på nettstuder, men vet jo ikke hva halvparten heter. Og ja som du sier er det nok forskjell fra sted til sted. Anonymkode: f1297...a19 Tror det er veldig lurt å gjøre det slik du tenker,for mange er det mye å ha fokus på første året,og praksisperioden krever også sitt.Så kan man ta noen eksamener på forhånd er det nok en stor fordel
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 Det finnes nettbasert sykepleiestudie, i alle fall ved Nord Universitet. Over fire år riktignok, og det krever at du er ordentlig motivert for å jobbe på egen hånd. Anonymkode: 104e6...b70
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #9 Skrevet 10. september 2017 Sjekk om universitetet nær deg tilbyr nett- og samlingsbasert sykepleierutdanning. Dette er over 8 semester. Anonymkode: b924e...4ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå