Gå til innhold

Mannen maser om kinamat, hvor finner jeg gode oppskrifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som var tips til blogger og sånt?

hilsen rdåløs

Anonymkode: 38c43...09e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke gå ut og spise av og til? Mange restauranter har buffet på søndager der man kan spise så mye "kinamat" som man vil for en rimelig penge :spise: Massevis av deilige retter :sikle:

Anonymkode: cfef5...127

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som var tips til blogger og sånt?

hilsen rdåløs

http://asia123.blogg.no/

Skrevet

Kan han ikke lage det selv? Google etter oppskrift og lage akkurat det han har lyst på? 

• Liker 11
Skrevet

Oppskrifter fra MfB ser ike mye tiltalende ut. 

Men takk for tips

ts

• Liker 24
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oppskrifter fra MfB ser ike mye tiltalende ut. 

Men takk for tips

ts

Ikke tiltalende? Hvorfor?

Skrevet

Les gjerne Sinclair, Kevin. Kina, en kulinarisk reise, autentiske oppskrifter fra verdens største land. Oslo, 2000

• Liker 1
Skrevet

Ikke mat fra bunnen!! 

Anonymkode: 953c0...d20

• Liker 8
Skrevet

Jeg lager mye kinesisk  mat og søker ofte etter oppskrifter via Google ved å søke opp ting som Svinekjøtt på kinesisk vis , stekt ris på kinesisk vis,  kinesiske vårruller,  chop suey  og liknende med forskjellige råvarer.   Finner mye bra da og så lagrer jeg oppskrifter som jeg har lyst til å prøve.

Også biblioteket  har kokebøker med bare kinesiske oppskrifter så en tur der kan være greit.

Så har jeg lære meg at å legge tynne oppskåret kjøttbiter i  litt bakepulver gir veldig mørt kjøtt. 

Saus til f.eks chop suey . Da bruker jeg soyasaus, oystersaus,  kjøttbuljong, brunt sukker , majzenna og varmt vann.  Blir god saus.

Gode grønnsaker hører til og jeg tar ofte litt hva jeg har innenfor hva jeg bruker av kjøtt , kylling , lam , okse  eller reker.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

Papirfly, mod.

Skrevet
9 minutes ago, T-Rex said:

Jeg har denne, og er godt fornøyd med resultatet, for de oppskriftene jeg har prøvd.

https://www.amazon.com/Complete-Book-Chinese-Cooking/dp/0752520571

Men dette er oppskrifter som er i tråd med det man får servert på "kinarestauranter" i Vesten; å gå på en restaurant i øverste klasse i Kina er noe helt annet (og helt fantastisk).

Ser at noen har blitt irritert av ett eller annet. For å presisere: jeg ELSKER maten i vestlige kinarestauranter også. Det er bare noe annet enn autentisk kinamat i Kina. Blant annet serveres grønnsaker etc for seg i Kina, og ikke i en type "gryterett", som i vesten. Sistnevnte er praktisk, og jeg gjør det sånn selv, når jeg prøver meg på kinesiske oppskrifter.

Skrevet

Kan gi deg en oppskrift på veldig gode vårruller om du vil. 

Anonymkode: ec4fb...a69

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan gi deg en oppskrift på veldig gode vårruller om du vil. 

Anonymkode: ec4fb...a69

Kan du ikke legge den ut her? Det hadde jeg satt veldig pris på  :-)

Anonymkode: 7b000...a90

• Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet

Mye av hemmeligheten med god og vestlig tilpasset kinesisk mat er velveting av kjøttet. Søk på det, så får du opp gode oppskrifter også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...