Gå til innhold

Barnevernet på besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

DEre som har hatt besøk av barnevernet i dere eget hjem. Er det sant at de ser på barnerommene og hva som er der, sjekker renholdet, ser om sengeklærne er skitne, sjekker at det er mat i kjøleskapet og hva slags mat om finnes? Ser på kvaliteten på baras klær, yttertøy og sko og går rundt med skjema. 

Sjekker de badet også?

Noen som vet?

Anonymkode: ac3bc...2d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Haha. De gjorde ikke det da det var hos meg. De kom, fikk kaffe, og så lå vi på gulvet og tegnet i en time før de dro igjen. De var hverken på rommet til barnet eller noen andre steder i huset.

Endret av Macaroni
skrivefeil
  • Liker 5
Skrevet

Hadde hjemmebesøk av dem for noe år tilbake. Ingen av de overnevnte sakene ble nevnt. Det var en ren observasjon. De kan vel kanskje se litt på de sakene dersom det er bekrymring for at barna har dårlig med klær, lite mat, lever under skitne forhold etc. Det er nok forskjellig fra sak til sak.

Anonymkode: cbfdc...5d8

• Liker 6
Skrevet

Ok tusen takk

TS

Skrevet

Kommer nok veldig ann på damene som kommer og dems syn på ting. Hu første vi hadde var ekstrem. Så referat derfra.  Klagde på møkkete lekekasser slite lakner.  Galt opphenget gardiner og dyrehår i sofa. Var ikke måte på hvor ille det var. ( var på besøk oss oss pga minste har en diagnose og vi var litt u enig med skolen om det)  men hun forsvant fort . Og vi fikk en ny som ikke brydde seg om det kun ungen.

Anonymkode: a5fa5...1f7

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommer nok veldig ann på damene som kommer og dems syn på ting. Hu første vi hadde var ekstrem. Så referat derfra.  Klagde på møkkete lekekasser slite lakner.  Galt opphenget gardiner og dyrehår i sofa. Var ikke måte på hvor ille det var. ( var på besøk oss oss pga minste har en diagnose og vi var litt u enig med skolen om det)  men hun forsvant fort . Og vi fikk en ny som ikke brydde seg om det kun ungen.

Og alt gikk bra til slutt og vi alle fikk hjelp vi trengte.  Er litt ubehagelig men går bra.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er redd det er en sånn dame som kommer til oss. 

Mannen nekter og helpe meg med å rydde/vaske. Det er også vedig mye rot og skrot utenfor huset. Bilvrak, piggtråd, rustne ting mm. Er redd for hva BV skal tro. 

TS

Skrevet

Hva de ser på er hrlt avhengig av hvorfor de er på hjemmebesøk. Hvordan de undersøker og noterer er avhengig av rutiner i bv i den aktuelle kommunen. Om de bruker skjema, så dkal du være glad for at de noterer underveis det som er viktig og ikke stoler på egen hukommelse når de er tilbake på jobb. 

Ha normslt renhold, og mat i kjøleskapet slik du pleier. Og du, senk dkuldrene.

Anonymkode: 17d89...9d4

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva de ser på er hrlt avhengig av hvorfor de er på hjemmebesøk. Hvordan de undersøker og noterer er avhengig av rutiner i bv i den aktuelle kommunen. Om de bruker skjema, så dkal du være glad for at de noterer underveis det som er viktig og ikke stoler på egen hukommelse når de er tilbake på jobb. 

Ha normslt renhold, og mat i kjøleskapet slik du pleier. Og du, senk dkuldrene.

En ting til, er du smart, så tar du bilder hjemme før de kommer og ertter at de har gått, da har du dokumetasjon, uansett hva som skrives.

• Liker 7
Skrevet

Hele poenget er jo at dere skal leve som dere gjør til vanlig. Som regel blir det en ren observasjon med noen spørsmål :) men piggtråd var litt spesielt, spørs hvor gammelt barnet er.

Hilsen en som jobber i bv.

Anonymkode: 56986...455

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele poenget er jo at dere skal leve som dere gjør til vanlig. Som regel blir det en ren observasjon med noen spørsmål :) men piggtråd var litt spesielt, spørs hvor gammelt barnet er.

Hilsen en som jobber i bv.

Vi har 5 barn, minste er 7 mnd. eldste er snart 9. 

TS

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har 5 barn, minste er 7 mnd. eldste er snart 9. 

TS

Da ville jeg i det minste forklart hvorfor det er slik :) 

• Liker 8
Skrevet

BV kommer gjerne på tre hjembesøk. Et av dem uanmeldt. De skal se rutiner på formiddag, ettermiddag og kveld. Har bemerket de at ungen hadde en gammel tv på rommet sitt og tittet litt rundt. Ellers var det ikke noe annet enn observasjon. Server kaffe og litt kjeks når de kommer. 

Skrevet

Jeg jobber i barnevernet, og ser sjeldent på rot. Det skal være ekstremt rotete før jeg reagerer. Det viktigste er å se på samspillet mellom foreldre og barn, samt kommunikasjon mellom foreldre seg imellom. Men dersom det ligger mue farlig gjenstander som små barn kan skade seg på, er jo det med på å trekke litt ned på inntrykket. Eks piggtråd eller farlige verktøy.. Ville rydder vekk piggtråden, ellers ikke stresset så mye. Det hender jeg spør om å få se rommet til barna, men mest for å skape kontakt med barnet og ha en innfallsvinkel for å bli kjent og åpne opp for samtale. Ikke for å se hvor fancy leker den har. 

Anonymkode: 4907e...314

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg i det minste forklart hvorfor det er slik :) 

Mannen som mekker bil. Pusser dem opp og videreselger. har prøvd å fortelle han at jeg ikke vil ha så mye rot rett utenfor døra men han nekter å høre...... som alltid. 

TS

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen som mekker bil. Pusser dem opp og videreselger. har prøvd å fortelle han at jeg ikke vil ha så mye rot rett utenfor døra men han nekter å høre...... som alltid. 

TS

Hva har piggtråd og rustne saker med bilmekking å gjøre?? Det bør fjernes!

Du er sammen med en som nekter å gjøre husarbeid?? Kanskje du kan ta å nekte å dille og dalle med han da? Med fire barn i huset bør dere begge to ta i ett tak, både på innsiden og utsiden av huset!

Anonymkode: cbfdc...5d8

• Liker 25
Skrevet

Han klikker om jeg rører tingene hans så det tør jeg ikke gjøre mer. Sist jeg ryddet litt måtte jeg til tannlegen og det kostet noen store lapper ja.....

TS 

Skrevet

Nei nei ikke sånn, jeg burde ikke rørt tingene hans så.... 

BV skal komme pga. bekymringsmelinger, anonyme men jeg mistenker hvem det er som har sladret. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...