AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Jeg har alltid hatt helt normal hud, en kvise nå og da. Har aldri brukt foundation eller noe, og er helt grønn på området. Har kun brukt mascara til daglig og skygge av og til. Nå har jeg fått rocacea, og er konstant rød i kinnene, samt at jeg har en del underhudskviser i kinnene. De vises godt som kuler og ujevnheter. Spesialister sier at det ikke er noe å gjøre, annet enn antibiotika - som funket kun mens jeg gikk på det. Evt laserbehandling, men det er svindyrt. Dermed må jeg sminke meg, for dette ser ikke bra ut uten. Jeg har spurt hudlege, og de sier at jeg bare må prøve meg frem mtp sminke, fordi det er så stor forskjell på hvordan hudtypene reagerer på sminke. Jeg har brukt L'Oréal flytende foundation, men synes porene vises godt igjennom den. Porene vises jo ikke uten foundation, men med så står de liksom ut igjennom. Underhudskvisene vises også veldig godt, den tar bare bort rødfargen. Den holder ikke hele dagen heller, og hvis jeg tar på nok til å jevne ut kulene ser det helt oversminket og fælt ut. I tillegg blir jeg jo bleik nesten, siden naturlig farge i huden blir utjevnet. Jeg suger på dette altså... Er det noen som har noen tips til meg? Noe som ikke koster skjorta, men som kan funke? Jeg synes nesten det er flaut jeg, jeg er tretti år og kan ikke sminke meg Anonymkode: aa5cd...614
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Følger med her, har samme problem. Anonymkode: 2e3de...46f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid hatt helt normal hud, en kvise nå og da. Har aldri brukt foundation eller noe, og er helt grønn på området. Har kun brukt mascara til daglig og skygge av og til. Nå har jeg fått rocacea, og er konstant rød i kinnene, samt at jeg har en del underhudskviser i kinnene. De vises godt som kuler og ujevnheter. Spesialister sier at det ikke er noe å gjøre, annet enn antibiotika - som funket kun mens jeg gikk på det. Evt laserbehandling, men det er svindyrt. Dermed må jeg sminke meg, for dette ser ikke bra ut uten. Jeg har spurt hudlege, og de sier at jeg bare må prøve meg frem mtp sminke, fordi det er så stor forskjell på hvordan hudtypene reagerer på sminke. Jeg har brukt L'Oréal flytende foundation, men synes porene vises godt igjennom den. Porene vises jo ikke uten foundation, men med så står de liksom ut igjennom. Underhudskvisene vises også veldig godt, den tar bare bort rødfargen. Den holder ikke hele dagen heller, og hvis jeg tar på nok til å jevne ut kulene ser det helt oversminket og fælt ut. I tillegg blir jeg jo bleik nesten, siden naturlig farge i huden blir utjevnet. Jeg suger på dette altså... Er det noen som har noen tips til meg? Noe som ikke koster skjorta, men som kan funke? Jeg synes nesten det er flaut jeg, jeg er tretti år og kan ikke sminke meg Anonymkode: aa5cd...614 Jeg bruker primer. Og foundation. Og mineral veil. Anonymkode: 2e788...03d
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 bruker foundation fra dmk, og settingpudder fra laura mercier (translucent loose setting powder). Funker helt perfekt. dekker bra men ser veldig lett og natulig ut, bruker du kun på problemomeråder og lite ellers ser man knapt at man sminker seg! Anonymkode: 252e1...dd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå