AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Støre mente at Sylvi gjør Norge kaldere, etter min mening så er det mange som tyr til følelser og moral når man ikke ønsker å diskutere sak. I Tyskland er det snart valg. Det er kun et parti som vil stramme inn på asylpolitikken, AFD, et anti EU parti. Jeg kjenner ikke til alt partiet står for, men tyske aviser er nå føle av bilder og merkelige utrykk om retorikk etc. Her er et eksempel fra et av Tysklands største aviser : Slik ønsker AFD at vi skal leve. Jeg tror kanskje den kan ha litt motsatt effekt. Samtidig er det tragisk at man skal prøve å spille på følelser og ikke diskutere saker. Anonymkode: 35a59...0c0
Norre Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 (endret) På 9.9.2017 den 11.54, AnonymBruker skrev: Støre mente at Sylvi gjør Norge kaldere, etter min mening så er det mange som tyr til følelser og moral når man ikke ønsker å diskutere sak. I Tyskland er det snart valg. Det er kun et parti som vil stramme inn på asylpolitikken, AFD, et anti EU parti. Jeg kjenner ikke til alt partiet står for, men tyske aviser er nå føle av bilder og merkelige utrykk om retorikk etc. Her er et eksempel fra et av Tysklands største aviser : Slik ønsker AFD at vi skal leve. Jeg tror kanskje den kan ha litt motsatt effekt. Samtidig er det tragisk at man skal prøve å spille på følelser og ikke diskutere saker. Anonymkode: 35a59...0c0 AFD vil sponse tidsmaskiner på folk, og få dem til å reise tilbake til 1938. Altså, FØR innvandringen begynte. 🤔 😲 Endret 11. oktober 2017 av Norre
Druid Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 På 9.9.2017 den 11.54, AnonymBruker skrev: Støre mente at Sylvi gjør Norge kaldere, etter min mening så er det mange som tyr til følelser og moral når man ikke ønsker å diskutere sak. I Tyskland er det snart valg. Det er kun et parti som vil stramme inn på asylpolitikken, AFD, et anti EU parti. Jeg kjenner ikke til alt partiet står for, men tyske aviser er nå føle av bilder og merkelige utrykk om retorikk etc. Her er et eksempel fra et av Tysklands største aviser : ... Slik ønsker AFD at vi skal leve. Jeg tror kanskje den kan ha litt motsatt effekt. Samtidig er det tragisk at man skal prøve å spille på følelser og ikke diskutere saker. Anonymkode: 35a59...0c0 Veldig mange populistiske partier spiller aktivt på følelser og irrasjonelle faktorer, og Sylvi Listhaug, som tross alt har dette som direkte yrkesmessig fagområde, er veldig flink til dette. Ulempen med å skulle motarbeide denne typen retorikk, er at man fort ender opp med å måtte svare i samme sfære. Det er vanskelig å komme med rasjonelle motargumenter mot ideen om at "Dette er våre verdier" . Det sagt, gjør ikke Støre noen helhjertet forsøk engang. Av en eller annen grunn virker det som han tror han får deltagerpoeng for å hoppe inn i diskusjoner han ikke har vektig grunn til å avklare. AfD er ett parti som ved sin blotte tilstedeværelse trigger en god del følelser i Tyskland. Det er følgelig vanskelig for Nordmenn generelt å følge den fulle diskusjonen rundt partiet slik den oppfattes i Tyskland. Men du kan se for deg reetableringen av Bondepartiet i Norge. Det ER tragisk at politikk har endt opp i en følelse og en feil type verdidebatt, men det er en naturlig utvikling ettersom politikere mister velgernes respekt for sitt fagområde, og folk føler de ikke lenger klarer å forstå hva som skjer rundt seg. Man vinner ikke lenger argumenter med å vite hva man snakker om, for folk føler du er en elite ute av forståelse av deres problemer, og argumentasjonssammenhengene blir for kompliserte for at folk klarer forstå hva som henger sammen og hvordan den besluttninger de føler er feil eller ubetydelig, fører til konsekvensen de synes er viktig.
Gjest Walkingdead Skrevet 11. oktober 2017 #4 Skrevet 11. oktober 2017 hjelpes. Den gamle kjernefamilien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå