Gjest Rocka69 Skrevet 16. september 2017 #21 Skrevet 16. september 2017 Flyvert/vertinne. Vet at det er mange flyselskap som gjerne vil ha sykepleierutdannede flyverter/flyvertinner. Ender fort opp som pursere - dvs kabinsjef. Tidligere(i luftfartens barndom) så var det mange flyselskap som krevde at alle flyvertinnene skulle være registrerte sykepleiere for at de skulle komme inn på de respektive utdanningene.
Dixie Skrevet 16. september 2017 #22 Skrevet 16. september 2017 (endret) . Endret 16. september 2017 av Dixie Feil tråd
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #23 Skrevet 16. september 2017 Sjekk om du har lov å jobbe i apotek. Litt usikker om du må ha noe ekstra med tanke på reseptutelvering eller om det sidestiller med apotektekniker. Er iallefall lønnet bedre en vanlig butikkjobber, og nå som mange apoteker ligger på kjøpesenter med lange åpningstider trenger de ofte mange folk og det kan la se kombinere med studie. Anonymkode: 1f633...30c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #24 Skrevet 16. september 2017 2 timer siden, Rocka69 skrev: Flyvert/vertinne. Vet at det er mange flyselskap som gjerne vil ha sykepleierutdannede flyverter/flyvertinner. Ender fort opp som pursere - dvs kabinsjef. Tidligere(i luftfartens barndom) så var det mange flyselskap som krevde at alle flyvertinnene skulle være registrerte sykepleiere for at de skulle komme inn på de respektive utdanningene. Nja det der er vell ganske gammelt? Idag må de vell ta flyvertinnne-utdanning for å få slike jobber uansett? Tror ikke det er slik lenger at man får jobb bare man er sykepleier. Ser iallefall ikke slik ut når man går inn på SAS å Norwegians sine nettsider å leser om ledige stillinger Anonymkode: e93e9...86b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #25 Skrevet 16. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sjekk om du har lov å jobbe i apotek. Litt usikker om du må ha noe ekstra med tanke på reseptutelvering eller om det sidestiller med apotektekniker. Er iallefall lønnet bedre en vanlig butikkjobber, og nå som mange apoteker ligger på kjøpesenter med lange åpningstider trenger de ofte mange folk og det kan la se kombinere med studie. Anonymkode: 1f633...30c Jeg kjenner en Sykepleier som jobber på Apotek ☺ Hun har vell 30 000 utbetalt før skatt mener jeg hun sa, er ikke det 190 kroner timen ca? Anonymkode: e93e9...86b
Gjest Rocka69 Skrevet 17. september 2017 #26 Skrevet 17. september 2017 På 16.9.2017 den 9.11, AnonymBruker skrev: Nja det der er vell ganske gammelt? Idag må de vell ta flyvertinnne-utdanning for å få slike jobber uansett? Tror ikke det er slik lenger at man får jobb bare man er sykepleier. Ser iallefall ikke slik ut når man går inn på SAS å Norwegians sine nettsider å leser om ledige stillinger Anonymkode: e93e9...86b Du må nok ha flyvert/inne utdanning i tillegg gjennom flyselskapene ja for å bli flyvert/inne - men om du er godkjent/registert sykepleier så stiller du fremst i køen på de som selskapene vurderer på ta inn på kursene. Men selvsagt må du bestå kursene for å faktisk bli flyvert/inne. Men kommer du gjennom nåløyet og blir flyvert/inne så med en tilleggsutdannelse som sykepleier så er sjansen for at du havner som kabinsjef/purser raskere enn om du ikke er sykepleier fra før. Alle utdannelser som kan bidra til forbedret service og/eller sikkerhet i kabinen vil flyselskapene som positivt. En sykepleier med flysertifikat, og har svart belte i karate/judo som snakker flere språk - som søker på flyvert/inne utdanningen vil nok bli foretrukket enn en person som kommer rett fra videregående eller har f.eks ingeniørutdanning
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #27 Skrevet 17. september 2017 Kan jeg spørre hva slags studie du bytter til? Jeg studerer 2 året sykepleier selv og ser at dette ikke er noe for meg i det hele tatt. Sammen med turnus, helligdagsjobbing, ansvaret, underbemanning og stress er ikke noe i yrket attraktivt for meg lenger. Skal selv bytte til enten admin og ledelse, bibliotek- og informasjonsvitenskap, regnskap eller arkivvitenskap. Klarer bare ikke å bestemme meg helt Jobber på sykehjem nå og forsøker også å finne en annen type jobb og ha utenom studiet siden jeg ikke skal ha mer lån. Anonymkode: 23e8d...02e
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #28 Skrevet 17. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hva slags studie du bytter til? Jeg studerer 2 året sykepleier selv og ser at dette ikke er noe for meg i det hele tatt. Sammen med turnus, helligdagsjobbing, ansvaret, underbemanning og stress er ikke noe i yrket attraktivt for meg lenger. Skal selv bytte til enten admin og ledelse, bibliotek- og informasjonsvitenskap, regnskap eller arkivvitenskap. Klarer bare ikke å bestemme meg helt Jobber på sykehjem nå og forsøker også å finne en annen type jobb og ha utenom studiet siden jeg ikke skal ha mer lån. Anonymkode: 23e8d...02e Det var kanskje greit at du fant det ut nå, å ikke etter at du hadde fullført studiet da! Det blir barnehagelærer på meg! Jeg tror det kommer til å passe meg veldig bra :D Har du noen ideer til annen type jobb?? Anonymkode: e93e9...86b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #29 Skrevet 17. september 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var kanskje greit at du fant det ut nå, å ikke etter at du hadde fullført studiet da! Det blir barnehagelærer på meg! Jeg tror det kommer til å passe meg veldig bra :D Har du noen ideer til annen type jobb?? Anonymkode: e93e9...86b Nattevakt i bofelleskap kanskje. Der er det en del ekstra tillegg å hente og kanskje roligere enn på sykehjem/sykehus? Da får du også brukt sykepleierutdanningen. Har også sett noen stillinger på typiske kontorjobber (f.eks. nav) der sykepleiere kan søke. NSB sentralbord, servicesenter o.l. gir ganske høy lønn for å ikke kreve noe utdannelse. Pluss en del goder. Selv ønsker jeg jobb på sentralbord, som resepsjonist, vaskehjelp og egentlig hva som helst. Jeg bor i Oslo og der er det en del konkurranse i arbeidsmarkedet. Så jeg søker på alt av jobber utenom sykehjem, personlig assistent, støttekontakt og lignende. Vil helst vekk fra helsesektoren og inn på kontor Barnehagelærer virker spennende! Har to venninner som akkurat ble ferdigutdannet barnehagelærere og gikk rett ut i jobb som pedagogisk leder i barnehage. De syntes den utdanningen var veldig fin! Anonymkode: 23e8d...02e
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #30 Skrevet 17. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nattevakt i bofelleskap kanskje. Der er det en del ekstra tillegg å hente og kanskje roligere enn på sykehjem/sykehus? Da får du også brukt sykepleierutdanningen. Har også sett noen stillinger på typiske kontorjobber (f.eks. nav) der sykepleiere kan søke. NSB sentralbord, servicesenter o.l. gir ganske høy lønn for å ikke kreve noe utdannelse. Pluss en del goder. Selv ønsker jeg jobb på sentralbord, som resepsjonist, vaskehjelp og egentlig hva som helst. Jeg bor i Oslo og der er det en del konkurranse i arbeidsmarkedet. Så jeg søker på alt av jobber utenom sykehjem, personlig assistent, støttekontakt og lignende. Vil helst vekk fra helsesektoren og inn på kontor Barnehagelærer virker spennende! Har to venninner som akkurat ble ferdigutdannet barnehagelærere og gikk rett ut i jobb som pedagogisk leder i barnehage. De syntes den utdanningen var veldig fin! Anonymkode: 23e8d...02e Ja jeg har tenkt tanken på nav, sentralbord, resepsjonist osv! Har til og med tenkt på REMA 1000 fordi jeg er så sinnsykt lei sykepleieyrket. Og nå vet jeg at jeg skal ut av det liksom, så eneste grunnen til at jeg fortsatt tenker på jobber som eksempel sykehjem eller hjemmetjeneste er kun pga lønna. Vet du hva timelønnen er til jobber som resepsjonist på hotell eller REMA 1000 for den saks skyld! Så fint å høre at man får raskt jobb! Jeg er veldig spent på utdanningen :D Anonymkode: e93e9...86b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #31 Skrevet 17. september 2017 Eeeh, flyvertinne er ikke akkurat veien å gå for en som er lei av turnus og å gå glipp av noe dere! Ikke bare må man jobbe helligdager, men ligger gjerne også på hotell og har ikke sjans til å treffe familie ila dagen engang. Hilsen flyvertinne som skal omskolere seg av nevnte grunn. Anonymkode: ac30e...d12
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 17. september 2017 #32 Skrevet 17. september 2017 (endret) Slutter selv på vernepleie-studie da jeg har jobbet i helsevesenet i 10 år, og jeg er lei av turnus og dårlig lønn. Begynner med noe helt annet fra neste år!☺ Endret 17. september 2017 av Klokkeblomst90 Skrivefeil
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 17. september 2017 #33 Skrevet 17. september 2017 På 9.9.2017 den 21.37, AnonymBruker skrev: Trådstarter her. Jeg mener ikke at sykepleieyrket er et dårlig yrke, men for MEG er det ikke et yrke jeg trives i. Grunnene er: trives ikke med å jobbe turnus (blir helt tullete i hodet av å jobbe natt, og gå fra seinvakt til dagvakt er tungt), jeg jobber ofte når andre har fri og det skjer sosiale ting (gjør at jeg føler det er mye jeg går glipp av i hverdagen), å jobbe på julaften/nyttårsaften er noe jeg ALDRI har klart å takle bra (dritsur på hele vakta, vil helst være sammen med familien min hele dagen, å få halve dagen er ikke det samme for meg), alt ansvaret, liv og død. Mange triste situasjoner (føler det er det som blir mine fokuspunkter av en vakt, de positive tingene dras i skyggen av de negative). Det er mine grunner, men jeg vet MANGE Sykepleiere som elsker jobben sin, synes det er flott å være på jobb på eksempel Julaften fordi de klarer å flytte fokuset til at de faktisk er sammen med noen som har det trasig/dårlig/er syk og er alene på sykehus på Julaften. Jeg har ikke barn selv enda, men jeg ser at det hadde blitt svært tungt for meg i en sykepleiejobb å balansere en hverdag med barn. I tillegg hadde jeg ikke taklet å være på jobb på Julaften mens barna mine satt hjemme! Er værtfall det jeg tenker nå. (Haha høytider er veldig viktig for meg) 😂 Hva mener dere med bofellesskap? Tenker dere Omsorgsbolig?? Anonymkode: e93e9...86b Helt enig med deg. Jeg jobber i bofellesskap men er sykmeldt for øyeblikket pga alt for mye stor psykisk belastning og stress. Jobber natt og kveld og dette har ødelagt døgnrytmen min helt. Jobbet hele jula i fjor og jeg må si at jula har aldri vært så kjip noen gang.. Jeg er lei av turnus, og siden jeg planlegger barn med samboer så skal jeg omskolere meg neste høst. Helsevesenet er ikke for alle i lengden, da det er dårlig betalt og både fysisk og psykisk tungt. Kjenner at det blir litt trist å legge 10 år med jobb i helse bak meg, men i det lange løp vil dette være bedre for meg. Å om man savner det å jobbe med mennesker, så kan man alltids komme tilbake igjen tenker jeg!☺
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #34 Skrevet 17. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eeeh, flyvertinne er ikke akkurat veien å gå for en som er lei av turnus og å gå glipp av noe dere! Ikke bare må man jobbe helligdager, men ligger gjerne også på hotell og har ikke sjans til å treffe familie ila dagen engang. Hilsen flyvertinne som skal omskolere seg av nevnte grunn. Anonymkode: ac30e...d12 Ja jeg har forstått av flere flyvertinner at det er en tung og til tider svært slitsom jobb. Som også blir vanskeligere når man får barn. Kan jeg spørre hva du skal omskolere deg til? Anonymkode: e93e9...86b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #35 Skrevet 17. september 2017 1 time siden, Klokkeblomst90 skrev: Slutter selv på vernepleie-studie da jeg har jobbet i helsevesenet i 10 år, og jeg er lei av turnus og dårlig lønn. Begynner med noe helt annet fra neste år!☺ Enig med deg! En ting er at det er slitsomt å jobbe turnus men når man i tillegg blir så dårlig betalt - nei da får det en til å tenke seg om altså! Hva skal du begynne med til neste år? Anonymkode: e93e9...86b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #36 Skrevet 17. september 2017 1 time siden, Klokkeblomst90 skrev: Helt enig med deg. Jeg jobber i bofellesskap men er sykmeldt for øyeblikket pga alt for mye stor psykisk belastning og stress. Jobber natt og kveld og dette har ødelagt døgnrytmen min helt. Jobbet hele jula i fjor og jeg må si at jula har aldri vært så kjip noen gang.. Jeg er lei av turnus, og siden jeg planlegger barn med samboer så skal jeg omskolere meg neste høst. Helsevesenet er ikke for alle i lengden, da det er dårlig betalt og både fysisk og psykisk tungt. Kjenner at det blir litt trist å legge 10 år med jobb i helse bak meg, men i det lange løp vil dette være bedre for meg. Å om man savner det å jobbe med mennesker, så kan man alltids komme tilbake igjen tenker jeg!☺ Ja det er trasig når man blir så utslitt at man blir sykemeldt - men vi må lytte til kroppene våre og gi oss selv en pause! Man skal jo faktisk ha en fungerende kropp gjennom hele livet! Hva har du tenkt å omskolere deg til? Enig med deg at det er mange følelser i sving når man skal legge et så stort kapitel i livet bak seg. Og ja man kan jo alltids komme tilbake igjen Det er jo det som er så fint! Anonymkode: e93e9...86b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #37 Skrevet 18. september 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg har tenkt tanken på nav, sentralbord, resepsjonist osv! Har til og med tenkt på REMA 1000 fordi jeg er så sinnsykt lei sykepleieyrket. Og nå vet jeg at jeg skal ut av det liksom, så eneste grunnen til at jeg fortsatt tenker på jobber som eksempel sykehjem eller hjemmetjeneste er kun pga lønna. Vet du hva timelønnen er til jobber som resepsjonist på hotell eller REMA 1000 for den saks skyld! Så fint å høre at man får raskt jobb! Jeg er veldig spent på utdanningen :D Anonymkode: e93e9...86b Lønn som resepsjonist på hotell er dårligere enn de butikkene som har tarifflønn. Handel og kontor (butikk) sin tarifflønn kan du se her: http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=733 . Den er litt høyere siden denne viser den fra 2016. Anonymkode: 600ca...1b2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #38 Skrevet 18. september 2017 Jeg går samme utdanningen som deg, barnehagelærer, og jobber som vikar i bhg gjennom vikarbyrå. Tjener ikke bra, men det vil jo være en fordel å ha en studierelatert jobb gjennom studiene å vise til når jeg skal ut i jobb etter utdannelsen. Tenker også at det er fint å få se jobben fra assistent/vikar synspunkt. Anonymkode: ec7b8...7d1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå