AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Jeg er en av de sykepleierne som er dritt lei jobben sin, som nå starter på en helt annen utdanning (etter mye diskusjon med meg selv frem og tilbake!). YEY!!! Men, ved siden av et heltidsstudie trenger jeg ekstrajobb da jeg har faste utgifter hver mnd. Har min utdanning noe å si for timelønn i for eksempel butikk? Barnehage? Har dere noen tips til en ekstrajobb som er godt betalt? Å jobbe ekstra på sykehus er uaktuelt men har vært innom tanken på Sykehjem og Hjemmetjeneste. Men har forstått det slik at dette er også krevende jobber der man jobber mye selv - ergo MYE ansvar og akkurat en av hovedgrunnene for at jeg ikke ønsker å jobbe som sykepleier mer! Psykiatri tør jeg ikke. Hva skal jeg gjøre? Må hvertfall ha inn 10-11K i lønn hver mnd. Noen tips????? Anonymkode: e93e9...86b 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Hva er galt med jobben som sykepleier? Vurderer sykepleien, så er bare nysgjerrig. Anonymkode: 648b7...993
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er galt med jobben som sykepleier? Vurderer sykepleien, så er bare nysgjerrig. Anonymkode: 648b7...993 Tja... Hva med mye arbeid for lite lønn? Turnus/fæle arbeidstider? Anonymkode: 92c55...4f6 2
agnesbjercke Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 Har du rettigheter på noe stipend da? (+lån? Har du barn? For da er du isåfall fort oppi 10-11k. Om du ikke allerede har regent uten det. Men butikk/bensinstasjon osv er jo mye div tider å velge i, lett å få jobb, samt godt betalt om du orker litt kveld osv.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 Nei det vil ikke ha noe å si i butikk i alle fall, de fleste jobber lønner ikke for ansiennitet med mindre den er relevant utenom sykepleier og i kommunen Hva med bofellesskap? Jobber i et og det er ganske rolig, selv om det kan være travelt det og men ikke sånn 24/7. Kan variere selvsagt. Du får lønn for din utdanning siden den er relevant. Vet ikke om de pleier å ha høyskoleutdannete i deltidsstilling men verdt et forsøk Anonymkode: b4796...23f
Sandie Skrevet 9. september 2017 #6 Skrevet 9. september 2017 Ville satset på jobb i bofellesskap,der kan du bli lønnet som miljøterapeut og det er nok bedre betalt enn en vanlig butikkjobb. Barnehage eller Apotek kan også være en mulighet,men du vil kun bli lønnet som en vanlig assistent. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #7 Skrevet 9. september 2017 5 minutter siden, Sandie skrev: Ville satset på jobb i bofellesskap,der kan du bli lønnet som miljøterapeut og det er nok bedre betalt enn en vanlig butikkjobb. Barnehage eller Apotek kan også være en mulighet,men du vil kun bli lønnet som en vanlig assistent. Barnehage er IKKE godt lønnet :/ i alle fall var det ikke det når jeg jobbet som assistent, begynner å bli et par år siden men med mindre de har fått et kjempeløft.. og siden det er kun dag har man ikke mulighet å jobbe mye ubekvemt hvis man trenger penger Anonymkode: b4796...23f
Sandie Skrevet 9. september 2017 #8 Skrevet 9. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnehage er IKKE godt lønnet :/ i alle fall var det ikke det når jeg jobbet som assistent, begynner å bli et par år siden men med mindre de har fått et kjempeløft.. og siden det er kun dag har man ikke mulighet å jobbe mye ubekvemt hvis man trenger penger Anonymkode: b4796...23f Har vel ikke påstått at barnehage er godt lønnet? 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #9 Skrevet 9. september 2017 Sykepleierlønn er jo helt vanlig lønn, og er jo greie arbeidstiden om man har todelt turnus? Tjener en halv mill i året med spesialisering, og veldig greie arbeidsdager og hyggelige kolegaer! :D Kanskje du burde videreutdanne deg innen noe du trives bedre med? Anonymkode: 5fa52...ab0
Maleficenta Skrevet 9. september 2017 #10 Skrevet 9. september 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykepleierlønn er jo helt vanlig lønn, og er jo greie arbeidstiden om man har todelt turnus? Tjener en halv mill i året med spesialisering, og veldig greie arbeidsdager og hyggelige kolegaer! :D Kanskje du burde videreutdanne deg innen noe du trives bedre med? Anonymkode: 5fa52...ab0 Greie arbeidsdager varierer jo. Noen ganger er de greie. Andre ganger ikke. Er jo tungt yrke både psykisk og fysisk
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #11 Skrevet 9. september 2017 Trådstarter her. Jeg mener ikke at sykepleieyrket er et dårlig yrke, men for MEG er det ikke et yrke jeg trives i. Grunnene er: trives ikke med å jobbe turnus (blir helt tullete i hodet av å jobbe natt, og gå fra seinvakt til dagvakt er tungt), jeg jobber ofte når andre har fri og det skjer sosiale ting (gjør at jeg føler det er mye jeg går glipp av i hverdagen), å jobbe på julaften/nyttårsaften er noe jeg ALDRI har klart å takle bra (dritsur på hele vakta, vil helst være sammen med familien min hele dagen, å få halve dagen er ikke det samme for meg), alt ansvaret, liv og død. Mange triste situasjoner (føler det er det som blir mine fokuspunkter av en vakt, de positive tingene dras i skyggen av de negative). Det er mine grunner, men jeg vet MANGE Sykepleiere som elsker jobben sin, synes det er flott å være på jobb på eksempel Julaften fordi de klarer å flytte fokuset til at de faktisk er sammen med noen som har det trasig/dårlig/er syk og er alene på sykehus på Julaften. Jeg har ikke barn selv enda, men jeg ser at det hadde blitt svært tungt for meg i en sykepleiejobb å balansere en hverdag med barn. I tillegg hadde jeg ikke taklet å være på jobb på Julaften mens barna mine satt hjemme! Er værtfall det jeg tenker nå. (Haha høytider er veldig viktig for meg) 😂 Hva mener dere med bofellesskap? Tenker dere Omsorgsbolig?? Anonymkode: e93e9...86b 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #12 Skrevet 9. september 2017 2 timer siden, Maleficenta skrev: Greie arbeidsdager varierer jo. Noen ganger er de greie. Andre ganger ikke. Er jo tungt yrke både psykisk og fysisk Sånn er det jo i de fleste yrker. Ikke særlig mye tyngre fysisk (jobbe ergonimisk riktig er jo viktig, aka ikke tunge løft etc). Det psykiske kan være tøft om man ikke vet hva man går til, men eneste "kjipe" jeg opplever er mye ansvar og mye å gjøre, på kort tid. Helt klart mangel på ansatte og for mye ansvar på for få folk. Anonymkode: 5fa52...ab0
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #13 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trådstarter her. Jeg mener ikke at sykepleieyrket er et dårlig yrke, men for MEG er det ikke et yrke jeg trives i. Grunnene er: trives ikke med å jobbe turnus (blir helt tullete i hodet av å jobbe natt, og gå fra seinvakt til dagvakt er tungt), jeg jobber ofte når andre har fri og det skjer sosiale ting (gjør at jeg føler det er mye jeg går glipp av i hverdagen), å jobbe på julaften/nyttårsaften er noe jeg ALDRI har klart å takle bra (dritsur på hele vakta, vil helst være sammen med familien min hele dagen, å få halve dagen er ikke det samme for meg), alt ansvaret, liv og død. Mange triste situasjoner (føler det er det som blir mine fokuspunkter av en vakt, de positive tingene dras i skyggen av de negative). Det er mine grunner, men jeg vet MANGE Sykepleiere som elsker jobben sin, synes det er flott å være på jobb på eksempel Julaften fordi de klarer å flytte fokuset til at de faktisk er sammen med noen som har det trasig/dårlig/er syk og er alene på sykehus på Julaften. Jeg har ikke barn selv enda, men jeg ser at det hadde blitt svært tungt for meg i en sykepleiejobb å balansere en hverdag med barn. I tillegg hadde jeg ikke taklet å være på jobb på Julaften mens barna mine satt hjemme! Er værtfall det jeg tenker nå. (Haha høytider er veldig viktig for meg) 😂 Hva mener dere med bofellesskap? Tenker dere Omsorgsbolig?? Anonymkode: e93e9...86b Kan du ikke søke på en jobb der du kun har 2-delt turnus? Og jul er jo maks annenhvert år - veldig vanlig å jobbe i helligdager i mange yrker. Anonymkode: 5fa52...ab0
Lickitung Skrevet 9. september 2017 #14 Skrevet 9. september 2017 3 timer siden, Sandie skrev: Har vel ikke påstått at barnehage er godt lønnet? Neida, men ts spør jo etter ekstrajobb som er godt betalt
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #15 Skrevet 9. september 2017 1 minutt siden, Lickitung skrev: Neida, men ts spør jo etter ekstrajobb som er godt betalt Ops.. ikke ab for once ble ikke ferdig - derfor jeg tenkte det var relevant, mente ikke at du sa det var godt lønnet Anonymkode: b4796...23f 1
Morten1 Skrevet 9. september 2017 #16 Skrevet 9. september 2017 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er en av de sykepleierne som er dritt lei jobben sin, som nå starter på en helt annen utdanning (etter mye diskusjon med meg selv frem og tilbake!). YEY!!! Men, ved siden av et heltidsstudie trenger jeg ekstrajobb da jeg har faste utgifter hver mnd. Har min utdanning noe å si for timelønn i for eksempel butikk? Barnehage? Har dere noen tips til en ekstrajobb som er godt betalt? Å jobbe ekstra på sykehus er uaktuelt men har vært innom tanken på Sykehjem og Hjemmetjeneste. Men har forstått det slik at dette er også krevende jobber der man jobber mye selv - ergo MYE ansvar og akkurat en av hovedgrunnene for at jeg ikke ønsker å jobbe som sykepleier mer! Psykiatri tør jeg ikke. Hva skal jeg gjøre? Må hvertfall ha inn 10-11K i lønn hver mnd. Noen tips????? Anonymkode: e93e9...86b En venn av meg fikk 5-15kr mer i timen enn andre uten utdannelse da han jobbet i dagligvare fordi han hadde fagbrev. Tror du vil få noe mer enn andre uten utdannelse, men tror ikke det er noe å hoppe i taket for
Maleficenta Skrevet 10. september 2017 #17 Skrevet 10. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke søke på en jobb der du kun har 2-delt turnus? Og jul er jo maks annenhvert år - veldig vanlig å jobbe i helligdager i mange yrker. Anonymkode: 5fa52...ab0 Ikke i skilen. Ts kanskje du kan ta no videreutdanning som gjør at du kan jobbe som lærer i helse og sosial på vgs?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #18 Skrevet 15. september 2017 For de som kommer med forslag til hva jeg kan gjøre annerledes med udanningen min, ppu og videreutdanning og slik, jeg er altså IKKE på utkikk etter andre muligheter men jeg skal UT av sykepleie yrket og bli fulltidsstudent på et heelt annet yrke! ☺ Så lurer her på om det er noen godt betalte jobber man kan ha ved siden av studiet (ikke sykehus) Anonymkode: e93e9...86b 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #19 Skrevet 15. september 2017 Bofellesskap med psykisk utviklingshemmede har også turnus, men da dag-/aftenvakt, og egne ansatte som går på natt. Kan det være bedre for deg? En del steder har man langvakter, slik at man slipper å gå fra senvakt til tidligvakt (typisk ferdig klokken 22, og på klokken 07... det er tungt). Men begynner kanskje klokken 10, og er ferdig klokken 22. Og har flere fridag som følge av en slik turnus. Det er også mindre stress, da man gjerne følger bare en bruker hele dagen, og må ikke løpe fra person til person, og føle at man bare får gjort en halvveis jobb med alle. Man har den ene brukeren å forholde seg til den dagen, og det er givende og fint å være sammen en hel vakt. Man blir godt kjent, og det er kjekt å være på jobb. Ofte kommer man på en gruppe med faste brukere, så man blir trygg rundt og godt kjent med de få man forholder seg til på jobb. Og så er man fleksibel, på min arbeidsplass "allierer" man seg gjerne med annet personal/bruker, og finner på ting sammen... så får man sosialisert mye med kollegaer også. Ellers er det gjerne enkelt å få byttet bort helligdagsvakter, da disse er godt betalt, og mange unge kollegaer ønsker å tjene litt ekstra på røde dager. Gjerne de uten barn. Det ordner seg alltid på min arbeidsplass i hvert fall. Pluss at det faktisk er veldig kjekt å være på jobb når man først feirer f.eks. jul. Fordi man kjenner brukerne så godt, og faktisk pynter seg og spiser god mat på jobben. Det er ganske stas. Alternativt ber man sjefen om fri, og det kommer inn vikarer som ønsker å jobbe. Mange brukere reiser også hjem til familie når det er høytid, så man slipper å jobbe de dagene uansett. Men som sykepleier har du mye riktig kompetanse ift. medisiner og denslags. Og det andre lærer man underveis.... Anonymkode: 4d7f8...4a0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #20 Skrevet 15. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Bofellesskap med psykisk utviklingshemmede har også turnus, men da dag-/aftenvakt, og egne ansatte som går på natt. Kan det være bedre for deg? En del steder har man langvakter, slik at man slipper å gå fra senvakt til tidligvakt (typisk ferdig klokken 22, og på klokken 07... det er tungt). Men begynner kanskje klokken 10, og er ferdig klokken 22. Og har flere fridag som følge av en slik turnus. Det er også mindre stress, da man gjerne følger bare en bruker hele dagen, og må ikke løpe fra person til person, og føle at man bare får gjort en halvveis jobb med alle. Man har den ene brukeren å forholde seg til den dagen, og det er givende og fint å være sammen en hel vakt. Man blir godt kjent, og det er kjekt å være på jobb. Ofte kommer man på en gruppe med faste brukere, så man blir trygg rundt og godt kjent med de få man forholder seg til på jobb. Og så er man fleksibel, på min arbeidsplass "allierer" man seg gjerne med annet personal/bruker, og finner på ting sammen... så får man sosialisert mye med kollegaer også. Ellers er det gjerne enkelt å få byttet bort helligdagsvakter, da disse er godt betalt, og mange unge kollegaer ønsker å tjene litt ekstra på røde dager. Gjerne de uten barn. Det ordner seg alltid på min arbeidsplass i hvert fall. Pluss at det faktisk er veldig kjekt å være på jobb når man først feirer f.eks. jul. Fordi man kjenner brukerne så godt, og faktisk pynter seg og spiser god mat på jobben. Det er ganske stas. Alternativt ber man sjefen om fri, og det kommer inn vikarer som ønsker å jobbe. Mange brukere reiser også hjem til familie når det er høytid, så man slipper å jobbe de dagene uansett. Men som sykepleier har du mye riktig kompetanse ift. medisiner og denslags. Og det andre lærer man underveis.... Anonymkode: 4d7f8...4a0 Takk for utfyllende svar!☺ kan jeg spørre om du er sykepleier? Tenker i forhold til arbeidsoppgavene på en slik arbeidsplass og om du vet alle oppgavene sykepleieren har der ☺ for litt av grunnen til at jeg ikke har tenkt på omsorgstjenesten er fordi jeg tror sykepleiere på slik avdelinger må sitte mye med medisiner og slikt, mye ansvar. Er dette riktig? Kanskje jeg heller burde satse på gamlehjem. Men der sier flere at det er slitsomt fordi de alltid er alene sykepleier på vakt. Ikke enkelt å finne seg en godt betalt jobb, når man egentlig ikke vil være sykepleier 🙁😔😕 Anonymkode: e93e9...86b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå