Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Psoriasis
Skrevet

Håper noen her vil ta seg tid til å svare på dette.

Jeg er en jente på 27 år som har psoriasis. Det kan være en ganskje kjemmende hudsykdom. Jeg har det spredt rundt på hele kroppen, nå ser ikke mitt så veldig stygt ut, men jeg har sett bilder av mennesker med veldig kjemmende psoriasis.

Det jeg vil spørre dere om er hvordan dere ville sett på det andre skjønn som har hudbesvær??? Ville det ha skremt dere? Håper også noen gutter her vil svare.

Har spurt venner av meg i virkeligheten og vet ikke om jeg får dønn ærlige svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si at jeg har venner med ekstrem eksem, som blør, væsker og flasser, både på hender, i fjes, på armer, hodebunn osv. De har aldri hatt problemer med å få seg kjæreste. Det går jo selvsagt opp og ned med hvor ille det er, men ser ut til at gutta håndterer det bra.

Gjest Daniella_
Skrevet

Eksen min hadde psoriasis. Det plaget ikke meg nei.

Var like glad i han for det!

Psoriasis er jo ikke smittsomt heller :)

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg har psoriasis og har merket at det bekymrer meg mye mer enn de jeg har vært sammen med..

Gjest Daniella_
Skrevet
Jeg har psoriasis og har merket at det bekymrer meg mye mer enn de jeg har vært sammen med..

:Nikke:

Man har lett for å se på seg selv som mye værre enn hva man egentlig er...dessverre.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Var alltid redd for at de skulle synes det var ekkelt osv, men ingen har sagt annet enn at de synes det er synd for min del at jeg har det men at de ikke bryr seg. Har heller aldri hatt noe problemer med å få meg type.

Skrevet

Min kjære har psoriassis. Det bryr jeg ikke meg noe om, det er jo han jeg er glad i :)

Gjest Gjesten
Skrevet

Eksen min hadde psoriasis, hadde ingenting imot det. Eg pleidde stelle huda hans, spesielt i hovudbotn og på ryggen- trur nesten vi hadde meir kos pga psoriasisen eg!! Eg har eksem som tar heilt av ein til gonger om året og gjer at eg ser ut som om eg har vannkopper, men ingen har hatt noko imot det heller. Som regel er vi langt meir bekymra sjølve enn det partnerane våre er...

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg er hardt angrepet av eksem og er godt gift. :wink: Stå på. Det blir nok din tur også. :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har vokst av meg det meste av eksemen, heldigvis, men hadde mye fram til jeg var 22. Men etterhvert forsto jeg at det var ikke eksemet som var problemet, det var selvbildet mitt.

Gjest happyending
Skrevet

Kommer litt an på hvor, men helt seriøst, så skulle jeg vært veldig forelska om jeg ble sammen med en som var hardt angrepet av psoriasis på armer og hender, det syns jeg er ganske ekkelt dessverre.. Spesielt hvis det flasser.. MEN, folk er forskjellige, og godtar forskjellige ting.. For meg blir psoriasis akkurat på samme måte som de som ikke kan være sammen med feite folk feks..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har psoriasis men det er lokalisert i hodebunnen min og albuene. Derfor er det ikke så skjemmende, men det klør like j****g på vinteren selv om det ike synes like godt...

Du kan jo forsøke Elocon salve og vann. Det har fungert fint for meg. Fungoral og psorinol shampoo er oså å få tak i. Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville kanskje ikke falt for en med ekstrem grad av psoriasis. Men som du selv sier - det er ikke like ille hele tiden, mange er bare lett rammet og det går an å gjøre noe for at det ikke skal være altfor plagsomt og sygt. Hadde kjæresten min vært "utslettfri" når jeg møtte han ville jeg aldri i verden droppet han om han senere "viste seg" å ha eksem. En av de skjønneste personene jeg vet om har psoriasis, og han er lykkelig samboer.

Det er som de andre her sier - det er selvbildet ditt som hindrer deg i å få kjæreste. Og jeg kan nok skjønne at man kan få dårlig selvtillit av å ha stygt og synlig utslett. Men husk at vi som ikke har synlige skavanker heller ikke opplever så ofte at folk faller for oss ved første øyekast. Man må alltid jobbe litt med personligheten sin:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har psoriasis. Har aldri hatt problemer med å få meg kjæreste. Tvert i mot. Var en gang på behandlingsreise til syden i tenårene. De fleste som var med der hadde kjæreste.

Men jeg skjønner veldig godt hva psoriasis gjør med selvbildet til folk. Det er ikke lett. :cry:

Men nå har de jo funnet årsaken til psoriasis. Den har jo vært ukjent lenge. Så om et par år så er det mulig man har mye bedre medisiner mot det. Som ikke behandler bare symptomene fra utsiden. Det er visstnok et overaktivt protein i kroppen som forårssaker det.

Skrevet

Hva er årsaken til psoriasis da? Visste ikke det jeg nemlig.

Jeg har psoriasis. Har samboer om ikke syns det gjør noenting at jeg har det. Han oppfordrer meg til å gå med mindre klær på sommeren for å få sol på områdene. Dette er noe jeg kvier meg til, så hans støtte der er uvurderlig.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva er årsaken til psoriasis da? Visste ikke det jeg nemlig.

Jeg har psoriasis. Har samboer om ikke syns det gjør noenting at jeg har det. Han oppfordrer meg til å gå med mindre klær på sommeren for å få sol på områdene. Dette er noe jeg kvier meg til, så hans støtte der er uvurderlig.

Det er et overaktivt protein i kroppen som gjør det. Men det var en til faktor som måtte være til stede for at man skal få psoriasis. Husker ikke hva det var men de har nå funnet ut av det :-) Så får bare håpe de er raske å finne opp ny medisin mot det. Det som finnes i dag er jo alt for dårlig! Jeg leste det i avisen på julaften og det må være den beste julegaven noensinne!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...