Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke helt reaksjonen til søsteren din her.

At å sprute vann i ansiktet på en allerede opprørt person nær bristepunktet ikke roet henne helt ned, virker på meg som helt uforståelig.

Anonymkode: cf5b7...954

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Tungsinn skrev:

Dere burde ikke bo under samme tak, enkelt og greit.

Dette er dessverre svaret. Få deg en hybel. 

Skrevet

Veldig dårlig oppførsel fra begge, men tydelig at hun sliter litt. Så hvorfor sprutet du vann i utgangspunktet? Er det en katt det er snakk om? Begge dere to burde kontakte hverandre igjen for å oppklare ting, ønsker dere lykke til :) 

Skrevet
11 minutter siden, -Willow skrev:

Forstår ikke helt tilbakemeldingene her. Det er da søren ikke normalt å oppføre seg slik - uansett om man er søsken vel? Virker som søsteren din har det vondt inni seg og trenger hjelp, TS. Det er aldeles ikke akseptabel oppførsel. 

100% Enig. 

Anonymkode: 7a17b...5ec

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ekstremt tynt. Nei, jeg mener absolutt at du også var delaktig. I tillegg tipper jeg du fremstiller historien for å gå mer i din favør.

Dere begge trenger hjelp. 

Anonymkode: e43b4...190

Klart historien hadde vært annerledes om hun hadde fortalt den, men det var altså dette her som skjedde.

Jeg skjønner jo nå i ettertid at det at jeg sprutet vann på henne var en utløsende faktor. Likevel rettferdiggjør ikke det å ty til vold.

Andre gangen hun kasta seg over meg var det derimot ikke noe jeg gjorde for å utløse det. Annet enn å være irriterende rolig kanskje, idk..

Anonymkode: fc2f8...8de

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med at jeg sprutet vann på henne var en reaksjon som skjedde i sekundet, ikke noe som var godt gjennomtenkt akkurat, og det er heller ikke noe jeg har dårlig samvittighet for. Jeg ble redd, og jeg anser ikke det som en uvanlig reaksjon.

Jeg tok tak i håret hennes for å holde henne så langt unna meg som mulig. Å forsvare seg syns jeg ikke er å regne som å delta i volden.

Skjønner i ettertid at det var i sekundet du sprutet vann, men du skulle heller ha gått vekk fra situasjonen istedet for å gå i forsvars modus. En slik oppførsel fra hennes side er ikke okay!

Skrevet

Det er faktisk mennesker på dette forumet som likestiller vannsprut med vold. Får meg til å tenke.

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk mennesker på dette forumet som likestiller vannsprut med vold. Får meg til å tenke.

Ville ikke hatt vannkrig med dem nei..:fnise:

Endret av Butterfly20
  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor med min søster og en venninne i et stort hus vi leier sammen, vi har bodd sammen i over et år. Det har stort sett har det gått veldig fint. Det gjorde det altså ikke denne torsdagen..

Alle tre var kommet hjem for dagen og vi satte oss på verandaen og snakket om dagen. Jeg kommenterte på det at søsteren min kvelden før smelte døra på den ganske nye bilen til pappa rett inn i et tre. Hun ble sint og begynte å skrike til meg. Følte på oppførselen som truende, så jeg tok vannflaska hennes og spruta på henne. Da kasta hun seg over meg, prøvde å slå meg. Jeg beskyttet meg ved å ta tak i håret hennes og holde henne på avstand, og hun ga seg ganske fort.

Vi gikk inn, og hun begynte plutselig å gråte, sa hun hadde vondt i hodet og var sliten. Jeg spurte om jeg kunne gjøre noe for at det skulle bli bedre, og vi ble enige om at jeg skulle legge meg på soverommet etter middag(hadde kun sovet fire timer den natta, så det gjorde meg ikke noe)

Plutselig gikk tema inn på en tidligere krangel vi har hatt, og hun begynte da å skrike til meg at hun ikke tåler trynet mitt og at jeg skal dra meg på soverommet. Fortalte henne på en stille og rolig måte at hvis hun ikke tåler mitt ansikt, får hun gå på sitt rom. Jeg betaler like mye i leie, og har like stor rett til å være på stua. Hun tok tak i en lykt på bordet og slengte den mot meg. Hun slo meg også med knyttneve mot munnen. Jeg var nok full av adrenalin for jeg kjente ikke at jeg fikk vondt og nå husker jeg ikke stort av det heller. Husker ikke hvordan det endte, men plutselig storma hun på rommet sitt. 

Så plutselig på kroppen min at jeg hadde kutt på arma, blåmerke på arma, magen og foten og verandaleppe. Lykta hun brukte som våpen lå knust på gulvet, og det lå en til gjenstand på gulvet som jeg ærlig talt ikke husker om hun slo meg med, men an

Etter hendelsen dro jeg til pappa og har vært hos han siden. Fortalte han om hendelsen og sa at jeg forventet at han gjorde det klart for henne at det ikke var akseptabelt. Han vil ikke det, for som vi begge vet, blir hun sint og trekker seg unna om hun får kritikk.

Vet dette ble et langt innlegg, men jeg er bare så rådvill på hva jeg skal gjøre. Kjæresten min vil at jeg skal anmelde, men det er ikke aktuelt. Jeg skal nå være sykemeldt i 4 uker(av andre grunner), så har forsåvidt ikke noe som gjør at jeg MÅ være hjemme, men jeg syns det er kjipt å føle meg utrygg i nærheten av min egen søster og i mitt hjem..

Du begynte jo det hele. Du tok opp et tema med noe hun har gjort galt. Så når hun blir sint på deg for det så egler du henne mer opp ved å sprute vann på henne. Skjønner hun er drit lei om du alltid skal dra opp de tingene hun gjør galt altså. 

Så etterpå skal du sitte på din høye hest og si at hennes oppførsel er uakseptabel og i tillegg rømme til pappa for støtte. Du er et svakt svakt menneske.

Anonymkode: dae07...102

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du begynte jo det hele. Du tok opp et tema med noe hun har gjort galt. Så når hun blir sint på deg for det så egler du henne mer opp ved å sprute vann på henne. Skjønner hun er drit lei om du alltid skal dra opp de tingene hun gjør galt altså. 

Så etterpå skal du sitte på din høye hest og si at hennes oppførsel er uakseptabel og i tillegg rømme til pappa for støtte. Du er et svakt svakt menneske.

Syns virkelig synd på deg om det er sånn du ser på det. Du sier ikke til et offer for vold at "det var din feil.."

Skam deg

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller at hun erter opp en allerede frustrert person uten å tenke på utfallet.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Butterfly20 skrev:

Syns virkelig synd på deg om det er sånn du ser på det. Du sier ikke til et offer for vold at "det var din feil.."

Skam deg

Jeg har ei søster som har utsatt meg for verre ting enn det her. Men du erter jo opp til det. Hadde du gått vekk fra situasjonen eller latt din søster fortelle om den morsomme situasjonen selv ville utfallet vært annerledes. Du var voldelig du og som dro i håret hennes, så du får skamme deg selv for bruk av vold.

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Dere som er voldelige mot søsknene deres tilhører heldigvis en minoritet.

Det skjer ikke hele tiden da.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av da, det er litt forskjell på å sprute vann på noen og få en knyttneve i ansiktet og tunge gjenstander kastet etter seg. I følge din logikk er det helt greit å meie ned noen så lenge man ikke startet det selv? 

Det er faktisk å overdrive noe helt sykt dersom historien om bilen var den bakenforliggende og eneste årsaken til søsterens raseriutbrudd. Det er noe de fleste ville ha ledd av eller avfeid med en kommentar. Det virker som søsteren sliter med seg selv. Energien burde jo bli rettet mot å finne ut hvorfor, slik at hun og de rundt henne kan få det bedre. 

Skrevet
1 minutt siden, -Willow skrev:

Slapp av da, det er litt forskjell på å sprute vann på noen og få en knyttneve i ansiktet og tunge gjenstander kastet etter seg. I følge din logikk er det helt greit å meie ned noen så lenge man ikke startet det selv? 

Det er faktisk å overdrive noe helt sykt dersom historien om bilen var den bakenforliggende og eneste årsaken til søsterens raseriutbrudd. Det er noe de fleste ville ha ledd av eller avfeid med en kommentar. Det virker som søsteren sliter med seg selv. Energien burde jo bli rettet mot å finne ut hvorfor, slik at hun og de rundt henne kan få det bedre. 

Men hun dro henne i håret. Er det liksom greit? Det er veldig nedlatende å sprute vann i ansiktet på noen hun allerede har snakket drit om.

Det kan være tusen flere slike hendelser som bare har bygget seg opp for ts sin søster. Og ts bør ta delvis ansvar her, det eneste jeg mener er at hun kan ikke legge alt av amsvar over på søsteren sin.

• Liker 2
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hør på de, TS. Skjønner godt at du sprutet vann på henne.

Anonymkode: 08cf4...2c0

Hvis du spruter vann på en illsint person kommer det til å eskalere.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vold er aldri ok. Untak: når en kjemper for liv og helse, når en blir angrepet.

Endret av fjærestein
  • Liker 1
Skrevet

Og mange troll som prøver piske andre sinte for underholdningens skyld på forumet denne helgen. Ville bare nevne det.

• Liker 1
Skrevet

Heldigvis har jeg lest diverse forum nok til å vite at trådstarter alltid blir kritisert. Vet at hvis min søster hadde skrevet innlegg om hendelsen, hadde hun blitt slaktet i større grad enn det jeg blir. Jeg har ikke bevisst prøvd å skade noen, og samvittigheta mi består i denne situasjonen. Skjønner selv at når jeg sprutet vann var jeg med på å eskalere situasjonen. Likevel er det i mitt hode INGENTING som forsvarer vold, unntatt det å beskytte seg selv før vold.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Eneste jeg leser ut fra ts sine innlegg.

"Jeg tok opp et tema som handlet om min søster, så ble hun sint for det og da sprutet jeg vann på henne. Hun kastet seg over meg, men jeg fikk lugget henne jeg og. Så angrep hun meg på nytt etter en heftig krangel hvor jeg hadde rett. Etter det dro jeg til pappa og sladret."

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...