Gå til innhold

Så utrolig lei av venner som ikke møter opp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

:angry::angry::angry:

Fikk nettopp en melding av venninnen jeg skulle gå ut for å spise frokost med, der hun kansellerte mens jeg satt på tbanen på god vei ned til kaféen. Så utrolig frustrerende! Vi hadde planlagt å gå ut for god frokost to dager i forveien, men nå er hun tydeligvis for trøtt til å stå opp, men hun kan kanskje møte meg om 3 timer :bond:Kunne hun ikke bare ha planlagt å legge seg tidligere cgfhgfhghfhg. Like irriterende er det med venner hvor man planlegger å sitte og lese sammen i timesvis, men de går lei etter 30 minutter og vil hjem. 

Hva gjør man med slike folk?? Skaffe seg nye venner er vanskelig 

Anonymkode: 62aba...9fb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er virkelig ikke greit! Folk må lære seg å holde avtaler. 

Anonymkode: 8a65d...653

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er virkelig ikke greit! Folk må lære seg å holde avtaler. 

Ikke sant! Ikke ok i det hele tatt, men når man er tidlig i 20-årene så er det tydeligvis sosialt akseptabelt å komme for sent eller rett og slett ikke møte opp

Ts 

Skrevet

det er mangel på respekt for andre og deres tid. 

• Liker 2
Skrevet

Med mindre du vil kutte de ut er vel det beste rådet å bli bedre kjent med deres forhold til tid. Da kan man sende melding før man drar for eksempel, eller ta med i beregningen at avtalen uansett kommer til å bli forsinket. Å reise hjemmefra senere eller legge til flere ærender i forkant av avtalen. 

Også er det jo det å si ifra da. 

Anonymkode: 3a1a4...c49

• Liker 2
Skrevet

Er såå enig! Havner så ofte i den situasjonen selv og er så UTROLIG lei... lurer på hvor mye tid jeg har brukt på avtaler som er gått i vasken, eller til bare det å vente på folk... :( trives best alene etter hvert!

Skrevet

Noen sliter med å planlegge i forkant og er kanskje bedre å ta ting spontant med. Jeg forstår ikke hvordan noen kan vite at de har lyst til en ting flere dager i forveien, for eksempel. Hva om man bare vil være alene den dagen? Hva om man er i humør for noe helt annet? Det er ingen unnskyldning, men kanskje noe å tenke på.

Skrevet

Kan ikke folk bare lære seg at man skal holde avtaler?!

• Liker 1
Skrevet

Hun skulle sende melding når hun står opp, men nå er klokka 12 :angry: Har allerede sendt 3 meldinger for noen timer siden som hun ikke har svart på dfhdhfdhfhhghfh. Hun ville fremdeles møtes senere/i formiddag, men jeg har planer kl 5 !! 

Ts 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk nettopp en melding av venninnen jeg skulle gå ut for å spise frokost med, der hun kansellerte mens jeg satt på tbanen på god vei ned til kaféen. Så utrolig frustrerende! Vi hadde planlagt å gå ut for god frokost to dager i forveien, men nå er hun tydeligvis for trøtt til å stå opp, men hun kan kanskje møte meg om 3 timer :bond:Kunne hun ikke bare ha planlagt å legge seg tidligere cgfhgfhghfhg. Like irriterende er det med venner hvor man planlegger å sitte og lese sammen i timesvis, men de går lei etter 30 minutter og vil hjem. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skulle sende melding når hun står opp, men nå er klokka 12 :angry: Har allerede sendt 3 meldinger for noen timer siden som hun ikke har svart på dfhdhfdhfhhghfh. Hun ville fremdeles møtes senere/i formiddag, men jeg har planer kl 5 !! 

Ts 

Hun hadde jeg latt gå for dagen. La henne seile sin egen båt. Tro at verden går rundt henne ja... Gjør ditt eget du, og la henne styre med sitt!

Synes hun er frekk jeg...

Anonymkode: ef1ac...d56

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde jeg latt gå for dagen. La henne seile sin egen båt. Tro at verden går rundt henne ja... Gjør ditt eget du, og la henne styre med sitt!

Synes hun er frekk jeg...

Joda, hun er litt frekk når det gjelder å ta av andres tid, men hun har heller ingen andre venner på studiet så jeg har ikke samvittighet til å la henne gå. :(

Ts 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, hun er litt frekk når det gjelder å ta av andres tid, men hun har heller ingen andre venner på studiet så jeg har ikke samvittighet til å la henne gå. :(

Ts 

Det er ikke ditt ansvar at hun skal ha noen å være med. Forstår godt at hun ikke har andre dersom dette er hennes normale...

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Det finnes mellomting mellom å kutte ut noen og å stå på pinne for dem. Noen folk trenger klare beskjeder for å forstå at oppførselen deres ikke er ok og at den kan få konsekvenser. 

Dersom hun gjør det samme igjen kan du si: "Det var dumt, da blir det dessverre ikke noe av i dag. Vi får se en annen dag." Og dersom det stadig vekk skjer at hun melder avbud mens du er på vei til avtalt møtested får du si fra at du heller ønsker at dere møtes hjemme hos en av dere, slik at du slipper bomturer. 

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Vel, da planlegger dere på ny en annen dag og så gjør du det samme som henne. Da lærer hun kanskje.

Anonymkode: 75ae1...993

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, -Willow skrev:

Noen sliter med å planlegge i forkant og er kanskje bedre å ta ting spontant med. Jeg forstår ikke hvordan noen kan vite at de har lyst til en ting flere dager i forveien, for eksempel. Hva om man bare vil være alene den dagen? Hva om man er i humør for noe helt annet? Det er ingen unnskyldning, men kanskje noe å tenke på.

Hvis man ikke vet hva man kan komme til å ha lyst til noen dager i forveien,avtaler man ikke noe - da får man heller si "du, jeg klarer ikke holde avtaler jeg" (litt overdrevet, men tror dere ser poenget mitt). 

Jeg synes det er respektløst å ikke møte opp til avtaler innen bestemt tid. Klarer man ikke det, så lager man rett og slett ikke avtaler (eller gir beskjed i GOD tid i forkant). Det er noe med å ta hensyn til andre og forstå at andres tid er like verdifull som ens egen tid. 

Jeg har opplevd at "venner" ikke stiller til avtalt tid eller avlyser i siste liten, og da mener jeg man skal ha en veldig god grunn til å ikke stille. Skjer det gjentatte ganger faller de innunder kategorien "jeg prioriterer ikke deg". 

Det må eksistere en viss kontrakt mellom venner, det handler om grunnleggende tillit. Selvsagt kan unntak skje, men jeg ville ikke brukt noe særlig energi på å møte opp til neste avtale om personen ikke klarer å innrette seg etter sosiale normer. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Men det er jo ikke slik at du skal vente på henne. Hvis det ikke passer senere kan du jo bare si det, så kan dere heller avtale en annen gang. Da er det kanskje greit å ha i bakhodet at avtalen bør settes litt senere på dagen. Og ikke ta tidspunkt for avtale helt bokstavelig. 

Min erfaring er at man tar en slik situasjon greiere dersom man selv har et litt slakt forhold til tid og avtaler med den aktuelle personen. Når det er sagt synes jeg ikke dette er noe du godta dersom du ikke vil. Dersom du imidlertid ønsker å opprettholde vennskapet tror jeg det er en del du kan gjøre for å unngå at slike situasjoner føles så kjipt. 

Anonymkode: 3a1a4...c49

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutter å invitere dem med på ting og tang. 

Skrevet

Sånt er så irriterende. Som noen sier over så er det bedre å ikke avtale noe i det hele tatt.  Var også et godt forslag over her om at du heller kan invitere henne over til deg istedet for å dra bort. Eller om du tar turen til henne, litt vanskelig å avlyse om du allerede står i døra. Jeg pleier ofte å ha litt åpne avtaler og si at vi heller kan ta det litt på sparke, for da er det litt ''enklere'' å avlyse om det kommer noe i veien. 

Neste gang kan det også være lurt å ringe/sende mld først å vite om de faktisk er på vei eller ikke. Jeg gjør ofte det da jeg blant annet må ta buss/tog til steder for å møte venner. Ikke fordi jeg ikke tror de møter, men bare greit å vite at folk er der når vi har avtalt. Har hatt noen tilfeller hvor folk har vært opptatt med andre ting (det kan jo skje en gang i blant) og glemt tiden. Da er det drit kjedelig å sitte å vente i en time når man f.eks heller kunne fått en time ekstra på øyet (om det er en tidlig avtale).

Tenker at når man først har avtalt noe så får man holde det. Selvfølgelig kan man være syk eller det har skjedd noe, men da er det kommunikasjon som gjelder. At man er ''trøtt'' er virkelig ingen god grunn. Jeg har flere venninner som skal finne på ting ''tidlig'' fordi de er noen morgenfugler, noe jeg ikke er. Allikevel så prioriterer jeg å stå opp og drite i at jeg er trøtt. Personlig sliter jeg med å sove og ofte blir det kanskje bare 3 timer søvn før en avtale. Ser ikke på det som noen god grunn til å droppe en avtale, spesielt når den har vært planlagt noen dager i forveien. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frokost faktisk! Jeg holder alltid mine avtaler, men om jeg - god i troen - skulle finne på å avtale å spise frokost med noen så ville kanskje det der skjedd med meg også. Rasjonell tankegang, frokostavtaler med venninner, morgen, søvn - full kræsj! 

Lag ikke frokostavtaler med b-mennesker heretter. Middag, kvelds 👍 men ikke frokost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...