AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Jeg har vært til hudlege to ganger dette året og fått påvist seboreisk eksem. Er i tillegg plaget med sorte prikker på nesa. For eksemet bruker jeg fungoral (er midt i en kur nå faktisk) men eksemet går alltid tilbake når jeg starter vedlikeholdsbehandling. Legen mente det kunne være at det blir for brått for huden min fra å smøre to ganger daglig i 6 uker til å kun smøre 1 gang daglig to kvelder i uka så når jeg skal gå over til vedlikeholdsbehandling etter noen uker nå så skal jeg smøre hyppigere. For de sorte prikkene fikk jeg differin og følte det egentlig bare bidro til at de sorte prikkene ble flere og myye lettere å få ut. Vet ikke helt hvordan differin liksom skal fungere. VUrderer å prøve den igjen. Noen som har erfaringer med disse to hudtilstandene? Noe jeg er mest usikker på er hvordan jeg skal stelle huden ellers. Om jeg f.eks skal rense huden på kvelden eller ikke. Renser nå kun i t-sonen men unngår å rense på eksemet. Noen som har noen tips? Anonymkode: 6b491...ceb
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #3 Skrevet 10. september 2017 Har også et spm ang øyekrem. Smører man den bare på "beinet" eller skal den være rett under øyet? Jeg har litt mørke ringer grunnet allergi, noen som kan anbefale en god øyekrem? Anonymkode: 6b491...ceb
^^Belle^^ Skrevet 11. september 2017 #4 Skrevet 11. september 2017 Min første tanke er at differin + eksem overhodet ikke hører sammen. Differin er et sterkt middel, og felleskatalogen sier ''Bør ikke brukes på skadet hud (sår og skrubbsår), solbrent eller eksematøs hud.'' Jeg er ingen hudlege altså, men jeg ville spurt legen din om det. Om du vil fortsette å bruke differin, så er det nok vanlig at ''gugg'' må få lov til å komme ut av porene før det stabiliserer seg.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #5 Skrevet 11. september 2017 På 10.9.2017 den 13.11, AnonymBruker skrev: Har også et spm ang øyekrem. Smører man den bare på "beinet" eller skal den være rett under øyet? Jeg har litt mørke ringer grunnet allergi, noen som kan anbefale en god øyekrem? Anonymkode: 6b491...ceb Jeg var på et kurs en gang og der snakka de om øyekrem. Bruk lillefinger og forsiktug masser inn fra ytterst og inn mot nesen rett over kinnbeinet. Aldri rett under eller på øyelokket. Anonymkode: 10ea6...747
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #6 Skrevet 11. september 2017 11 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Min første tanke er at differin + eksem overhodet ikke hører sammen. Differin er et sterkt middel, og felleskatalogen sier ''Bør ikke brukes på skadet hud (sår og skrubbsår), solbrent eller eksematøs hud.'' Jeg er ingen hudlege altså, men jeg ville spurt legen din om det. Om du vil fortsette å bruke differin, så er det nok vanlig at ''gugg'' må få lov til å komme ut av porene før det stabiliserer seg. Jeg bruker kun differin på nesa, har ikke eksem der. :-) Tørs ikke å bruke den på eksemstedene!! Anonymkode: 6b491...ceb
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #7 Skrevet 11. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på et kurs en gang og der snakka de om øyekrem. Bruk lillefinger og forsiktug masser inn fra ytterst og inn mot nesen rett over kinnbeinet. Aldri rett under eller på øyelokket. Anonymkode: 10ea6...747 Ok, takk! Anonymkode: 6b491...ceb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå