Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, dette er ikke en tråd om en fyr jeg er interessert i. 

En kollega av meg har vært sykemeldt i snart 2 måneder. Jeg sendte en melding da han ble sykemeldt og ønsket ham god bedring. 

Men nå tenker jeg at vi på jobb burde gjøre noe hyggelig for ham. Han er veldig godt likt blant alle kollegaene og vi savner ham masse på jobb.  Så jeg tenkte å høre med kollegaene om alle vil spytte i 20 kr hver og gi ham en bukett med blomster. Eventuelt noe annet? 

Eneste jeg er redd for er at han vil bli stresset av det? At han tenker han må komme tilbake på jobb for å ikke skuffe noen. 

Sjefen vår har god kontakt med ham, og har vært klar på at han skal ta den tiden han trenger. Det viktigste er at han blir bra igjen, så klarer vi oss i mellomtiden. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send en bukett fra de kollegaene som vil være med. Skriv et hyggelig kort; der du nevner nettopp det du sier her. Feks; vi heier på deg, tenker på deg, ønsker deg videre god bedring, ta den tiden du trenger for å bli frisk med god samvittighet - vi gleder oss til du kommer tilbake. Noe sånt. Det er du som kjenner ham og kanskje vet noe om årsaken til sykemeldingen. Positiv oppmerksomhet er uansett alltid hyggelig når man er syk. 

• Liker 5
Gjest supernova_87
Skrevet

Enig med My148! 

Jeg hadde satt pris på gode kollegaer som viste at de savnet meg, og samtidig satt pris på et kort som nettopp presiserte litt at de tenkte på at jeg skulle bli frisk for min del. Noe ala "Vi håper du passer godt på deg selv, og bruker tiden du trenger på å komme deg til igjen!" og noe om dere savner ham pga hans blide åsyn eller morsomme kommentarer eller ... men noe autentisk da! :) 

Skrevet

Takk for svar. Vi er ikke så mange ansatte og han har vært veldig åpen omkring sykemeldingen og hvordan det går med ham.

Det vil selvfølgelig være frivillig å betale, men tenkte uansett å signere kortet fra alle sammen. 

• Liker 1
Gjest Ari Loys
Skrevet

Altså tanken er fin, men blomster? Til en mann? Forsøk noe mer gøyalt/nyttig/informativt når dere først skal bruke penger på ham. En måneds abonnement på Netflix eller noe sånn. Eller en ny drill. 

Skrevet
24 minutter siden, Ari Loys skrev:

Altså tanken er fin, men blomster? Til en mann? Forsøk noe mer gøyalt/nyttig/informativt når dere først skal bruke penger på ham. En måneds abonnement på Netflix eller noe sånn. Eller en ny drill. 

1 mnds abonnemang for 99 kr er jo mye mer latterlig. Men ja du har et poeng...blomster til en mann? Send heller et kort og noen lottokuponger...skrapelodd og sjokolade eller noe

Anonymkode: d24dd...6d9

Skrevet
37 minutter siden, Ari Loys skrev:

Ro ned sexismen

Anonymkode: eb898...c73

• Liker 5
Skrevet

Blir heilt matt av sånne "blomster til ein mann"-kommentarar, hjelpes! Mannen min var sjukemeldt i tre mnd og vart veldig glad for blomar, nettopp fordi det viser at han blei tenkt på og sakna. Han satt ikkje og  furta fordi han ikkje fekk flaxlodd eller drill. 

Høyres ut som ein veldig fin idé! Som andre nemner er det sikkert lurt å skrive eit kort som ikkje legg press på at han må komme raskt tilbake. Kjekt med gode kollegaer.

• Liker 4
Skrevet

Klart dere kan sende blomster til han! Jeg hadde blitt så glad for det og satt stor pris på at kollegene mine tenkte på meg. Menn liker også blomster, ser ikke hva som er galt i å sende blomster til menn. Mannen min fikk blomster av meg da han fikk seg jobb, han ble kjempeglad. Jeg hadde i alle fall ikke tenkt på det som press på å komme tilbake om jeg fikk blomster fra kolleger om jeg var sykmeldt, så det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for. :)

Anonymkode: cce86...c80

• Liker 2
Skrevet

Spørs om personen er introvert eller utadvendt. Jeg er introvert og hadde foretrukket å få være i fred når jeg er syk. 
Når han kommer tilbake kan dere gjøre noe gøy som han liker etter jobb en dag. mat, konsert, teater osv. 

Anonymkode: a4016...a87

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spørs om personen er introvert eller utadvendt. Jeg er introvert og hadde foretrukket å få være i fred når jeg er syk. 
Når han kommer tilbake kan dere gjøre noe gøy som han liker etter jobb en dag. mat, konsert, teater osv. 

Jeg er også introvert, men hadde likevel elsket å få blomster fra kolleger som tenker på meg. Hva er stress eller press med det?

Anonymkode: 2c75b...b98

Skrevet
På 9/9/2017 den 6.08, Blikkboks skrev:

Blir heilt matt av sånne "blomster til ein mann"-kommentarar, hjelpes! Mannen min var sjukemeldt i tre mnd og vart veldig glad for blomar, nettopp fordi det viser at han blei tenkt på og sakna. Han satt ikkje og  furta fordi han ikkje fekk flaxlodd eller drill. 

Høyres ut som ein veldig fin idé! Som andre nemner er det sikkert lurt å skrive eit kort som ikkje legg press på at han må komme raskt tilbake. Kjekt med gode kollegaer.

Ingen som sier at han ikke blir glad for omtanken. Men når man først skal spleise på en gave, hvorfor ikke gi ham noe som vil gjøre ham glad for både tanken og selve gaven?

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig glad for blomster og kort. Kanskje ikke potteplante, for de er jeg ekspert på å likvidere, men avskårne er jo bare helt herlig luksuriøst og flott!

• Liker 1
Skrevet

Det var da fryktelig så vanskelig mange av dere klarer å gjøre The Kitten sitt spørsmål!

Svaret er enkelt og greit, Ja. Det er skikkelig hyggelig å få en blomsterkvast og et kort med noen gode ord. Det er like hyggelig for en mann som for en kvinnelig kollega. Uansett om kollegaen er ekstrovert eller introvert, om han har rødt eller sort hår, eller ikke har hår i det hele tatt.

Skriv korte sånn at det ikke oppleves som dere drukner i jobb når han ikke er der. Det går så bra, og jeg er veldig sikker på at han vil tenke bare gode tanker om dere, og føle seg ivaretatt mens han er syk.

Anonymkode: fe595...2d7

Skrevet
6 minutter siden, Ari Loys skrev:

Ingen som sier at han ikke blir glad for omtanken. Men når man først skal spleise på en gave, hvorfor ikke gi ham noe som vil gjøre ham glad for både tanken og selve gaven?

Men som du ser blir mange menn glade for blomster. Hvorfor komplisere det med mindre vedkommende har sagt han hater blomster? Blomster til oppmuntring i ulike situasjoner er jo en universell gest og ikke forbeholdt ett kjønn.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Ari Loys skrev:

Og hvordan vet du at han ikke vil bli glad for blomster? Dessuten, det blir en fryktelig stusselig drill til prisen av en blomsterbukett. :) 

Anonymkode: 7dfe1...87c

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh. Jeg tror nok at introverte også liker omtanke. Hvis du blir utiloass av en sånn oppmerksomhet er du ikke bare intrivert,men veldig sær og litt ufølsom vil jeg si. Det er liksom ikke snakk om at kollegaene tropper opp sammen på døra! 

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Frøkensina skrev:

Men som du ser blir mange menn glade for blomster. Hvorfor komplisere det med mindre vedkommende har sagt han hater blomster? Blomster til oppmuntring i ulike situasjoner er jo en universell gest og ikke forbeholdt ett kjønn.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan vet du at han ikke vil bli glad for blomster? Dessuten, det blir en fryktelig stusselig drill til prisen av en blomsterbukett. :) 

Anonymkode: 7dfe1...87c

De blir glade for omtanken, men ut over det gir menn beng i blomster. Det vet dere like godt som meg, så slutt å skap dere og ikke lat som om jeg har sagt noe veldig kontroversielt.

BBC har en glimrende dokumentarserie i 24 deler om den kalde krigen. Timesvis med underholdning og informasjon. Kjøp ham den på DVD, så har han også noe å gjøre på mens han loffer hjemme og er sykemeldt. Like mye omtanke i det som i en blomst, og nyttig i tillegg.

Endret av Ari Loys

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...