AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #1 Skrevet 8. september 2017 Litt usikker på hvor jeg skulle legge denne, og tittelen er vel litt diffus... Samboeren har lyst å ha meg med på treningssenter. Jeg vil ikke. Hvorfor? Jeg er redd for å dumme meg ut, og jeg er redd for kommentarer fra fremmede. Jeg har aldri vært på treningssenter, og jeg synes det er veldig dyrt, spesielt for slike ubehagelige hendelser. Jeg er tynn og spinkel, så folk har hatt en tendens til å måtte kommentere i gymtimene. At jeg ser syk ut, at jeg er svak som ikke klarer så så mange kilo benkpress, at jeg ikke trenger å trene når jeg allerede er tynn, at jeg ikke gjør armhevingene rett og ser teit ut. Nå vet jeg at folk vokser en del etter videregående, men ser jo på Facebook at mange opp i 30-årene fortsatt ler av og deler slike "dumme seg ut på treningssenteret" videoer så man må jo bare lure. Å dumme meg ut skal jeg klare å komme over etterhvert.. Det viktigeste av alt er om man kan trene uten at en sjel sier noe til deg? Eller er det slik at folk kommenterer og snakker med hverandre? Bør kanskje nevne at jeg har litt sosial angst, og har lett for å la negative tanker ta overhånd. Anonymkode: 21faf...52a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #2 Skrevet 8. september 2017 Jeg har mye sosial angst og har lett for å la negative tanker ta overhånd. 99% av folkene på treningssentere bryr seg langt pokker i vold med tanke på hva andre holder på med. 1% kikker kanskje litt, tenker sitt, og ferdig med det, hva så? Jeg slet med akkurat de samme tankene som deg, resultatet ble at jeg utsatte å begynne på treningssenter i 12 år, før jeg endelig våget meg innpå ett. Etter to dager var engstelsen for å drite seg ut helt vekke Kan være lurt på begynne på et senter som tilbyr PT kanskje, om du vil føle deg litt tryggere på øvelsene? Mange sentere tilbyr jo også gratis veiledning første time. Det hjalp i hvertfall meg en del, på den måten at jeg hadde 5-6 øvelser jeg var sikker på at jeg gjorde riktig ikke helt galt Og det er ikke noe galt i å være nybegynner, det er ikke noe galt i å ikke trene som en proff fra dag en. Det virker nok bare enda rarere. Er man nybegynner så gjør man noen feil, sånn er det bare. Anonymkode: 90423...240
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #3 Skrevet 8. september 2017 Jeg syntes det hjalp å trene med en venn. Kanskje det kunne vært noe for deg TS? Anonymkode: 2068a...a67
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes det hjalp å trene med en venn. Kanskje det kunne vært noe for deg TS? Anonymkode: 2068a...a67 De vennene jeg har som har interesse av å trene er blandt de som har spurt meg om jeg er syk eller har noen spiseforstyrrelser, så det vil jeg ikke. Har ikke så mye kontakt med dem lengere uansett. Kunne prøvd å fått med noen av de andre veninnene mine. Blir til å gå sammen med samboeren da. Aner ikke hvordan han er å trene med. -- Veileder eller PT hadde kanskje hjulpet, egentlig. Tenker meg at de har sett alt mulig av pinlige utførelser. Anonymkode: 21faf...52a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå