AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #1 Skrevet 8. september 2017 Er det Ibux eller Paracet som er betennelsesdempende? Må de to tas sammen for at det skal virke betennelsesdempende? Anonymkode: 6abc1...5af
^littletoomuch Skrevet 8. september 2017 #2 Skrevet 8. september 2017 Ibux har virkestoffet. Men de to sammen demper både smerte og betennelsen. Svarer uten å ha noen form for utdanning innen faget 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #3 Skrevet 8. september 2017 Ibux. De må ikke taes sammen. Anonymkode: f43ef...1df 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #5 Skrevet 8. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ibux. De må ikke taes sammen. Anonymkode: f43ef...1df Til og med legen min ba meg om å ta de to sammen. Anonymkode: 4f18f...623 3
^littletoomuch Skrevet 8. september 2017 #6 Skrevet 8. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Til og med legen min ba meg om å ta de to sammen. Anonymkode: 4f18f...623 Samme her 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #7 Skrevet 8. september 2017 Akkurat nå, ^littletoomuch skrev: Ibux har virkestoffet. Men de to sammen demper både smerte og betennelsen. Svarer uten å ha noen form for utdanning innen faget Tusen takk Jeg fikk beskjed av tannlegen om å ta de sammen. Er det slik at jeg får maksimal betennelsesdempende virkning av å ta kun Ibux, eller må jeg ta Paracet samtidig? Anonymkode: 6abc1...5af 1
^littletoomuch Skrevet 8. september 2017 #8 Skrevet 8. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk Jeg fikk beskjed av tannlegen om å ta de sammen. Er det slik at jeg får maksimal betennelsesdempende virkning av å ta kun Ibux, eller må jeg ta Paracet samtidig? Anonymkode: 6abc1...5af Ettersom jeg forstår legene som har forklart dette for meg; så blir effekten optimal med å ta begge. Gjør bare gjerne det tannlegen din har anbefalt, du 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #9 Skrevet 8. september 2017 Ibux er smertestillende og betennelsedempende mens paracet er smertestillende. Ved å kombinere så er det kun mer smertestillende. Anonymkode: bfd27...50f 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #10 Skrevet 8. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til og med legen min ba meg om å ta de to sammen. Anonymkode: 4f18f...623 Sammen for maksimal effekt mot smerter. Ibux alene er betennelsesdempende. Anonymkode: f43ef...1df 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #11 Skrevet 8. september 2017 3 minutter siden, ^littletoomuch skrev: Ibux har virkestoffet. Men de to sammen demper både smerte og betennelsen. Svarer uten å ha noen form for utdanning innen faget Jeg har ikke smerter nå, og jeg ønsker ikke å ta mer tabletter enn nødvendig, men jeg ønsker selvsagt å ta nok til å få den betennelsesdempende virkningen. Anonymkode: 6abc1...5af 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #12 Skrevet 8. september 2017 Akkurat nå, ^littletoomuch skrev: Ettersom jeg forstår legene som har forklart dette for meg; så blir effekten optimal med å ta begge. Gjør bare gjerne det tannlegen din har anbefalt, du Ok Tusen takk for hjelpen Anonymkode: 6abc1...5af 1
Gjest Mass Skrevet 8. september 2017 #13 Skrevet 8. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke smerter nå, og jeg ønsker ikke å ta mer tabletter enn nødvendig, men jeg ønsker selvsagt å ta nok til å få den betennelsesdempende virkningen. Anonymkode: 6abc1...5af Jeg pleier å ta nye når jeg kjenner at smertene gradvis kommer tilbake for å overlappe. Venter jeg for lenge så bruker de lengre tid på å ta smertene.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #14 Skrevet 8. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det Ibux eller Paracet som er betennelsesdempende? Må de to tas sammen for at det skal virke betennelsesdempende? Anonymkode: 6abc1...5af Du skal aldri blande medisiner på egenhånd. På kg er det "kultur" for den mixen du har gjort med Nsaids og Paracet, men dette er ikke ufarlig. Nsaids (av ts omtalt som Ibux) er dempende på betennelse i muskler og ledd, men ikke på bakterier. De styrkene som selges i håndkjøp på apotek m.m. er heller ikke i en styrke som virker dempende på betenelse i muskler og ledd. Du må i tilefellet dette er formålet ditt, til lege for å få reseptbelagte medikamenter enten dete r antibiotika eller Nsaids du er ute etter. Anonymkode: ff47a...d57 1
Forundret.. Skrevet 8. september 2017 #15 Skrevet 8. september 2017 (endret) Når jeg trakk visdomstanna så sa tannlegen at han ville at jeg skulle få i meg hvertfall en ibux, som jeg fikk på resept snarest fordi det var betennelsesdempende. Er litt sånn nazi på det å bruke medisiner så jeg ville helst unngå det. Endret 8. september 2017 av Forundret.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #16 Skrevet 8. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal aldri blande medisiner på egenhånd. På kg er det "kultur" for den mixen du har gjort med Nsaids og Paracet, men dette er ikke ufarlig. Nsaids (av ts omtalt som Ibux) er dempende på betennelse i muskler og ledd, men ikke på bakterier. De styrkene som selges i håndkjøp på apotek m.m. er heller ikke i en styrke som virker dempende på betenelse i muskler og ledd. Du må i tilefellet dette er formålet ditt, til lege for å få reseptbelagte medikamenter enten dete r antibiotika eller Nsaids du er ute etter. Anonymkode: ff47a...d57 Virker ikke Ibux på betennelse (av bakterier) i kjeven (grunnet dårlig tann)? Anonymkode: 6abc1...5af
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #17 Skrevet 8. september 2017 2 minutter siden, Forundret.. skrev: Når jeg trakk visdomstanna så sa tannlegen at han ville at jeg skulle få i meg hvertfall en ibux, som jeg fikk på resept snarest fordi det var betennelsesdempende. Er litt sånn nazi på det å bruke medisiner så jeg ville helst unngå det. Takk for tilbakemelding. Når tannlegene sier at det virker mot betennelse, så er da vel det riktig. Anonymkode: 6abc1...5af
Gjest Mass Skrevet 8. september 2017 #18 Skrevet 8. september 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal aldri blande medisiner på egenhånd. På kg er det "kultur" for den mixen du har gjort med Nsaids og Paracet, men dette er ikke ufarlig. Nsaids (av ts omtalt som Ibux) er dempende på betennelse i muskler og ledd, men ikke på bakterier. De styrkene som selges i håndkjøp på apotek m.m. er heller ikke i en styrke som virker dempende på betenelse i muskler og ledd. Du må i tilefellet dette er formålet ditt, til lege for å få reseptbelagte medikamenter enten dete r antibiotika eller Nsaids du er ute etter. Anonymkode: ff47a...d57 Vanlig paracet og ibux som man får kjøpt reseptfritt kan man, ifølge leger, blande fint for å få max effekt.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #19 Skrevet 8. september 2017 11 minutter siden, Mass skrev: Jeg pleier å ta nye når jeg kjenner at smertene gradvis kommer tilbake for å overlappe. Venter jeg for lenge så bruker de lengre tid på å ta smertene. Takk for gode råd Anonymkode: 6abc1...5af
Forundret.. Skrevet 8. september 2017 #20 Skrevet 8. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tilbakemelding. Når tannlegene sier at det virker mot betennelse, så er da vel det riktig. Anonymkode: 6abc1...5af Så lenge du gjør som tannlegen din sa så går det nok bra. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå