Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #1 Skrevet 17. januar 2005 Jeg har et mega-problem, og er så utafor for tiden. Har ingen jeg kan prate med, for jeg vil ikke bekymre folk unødig. Men saken er altså den, at jeg bor sammen med en mann på 35. Jeg er 31 år, og vi har bodd sammen i 1 - 1 1/2 år. Til å begynne med var alt bare fryd og gammen. Vi hadde en god dialog, pratet bra sammen, hadde bra sex osv osv. Den siste tiden har alt "gått i stå". Vi er nesten uenige i alt, og vil gjøre forskjellige ting hele tiden. Det vil si... hans store lidenskap er å se på tv. Han har INGEN andre hobbyer, og ligger altså i sofaen hver dag fra 17.00-24.00 med fjernkontrollen limt fast i hånden. Jeg prøver å få ham med meg på litt mere natur-relaterte ting (gå tur i skogen, piknik osv.), men dette er han overhodet ikke interessert i. :-( Nå har også sex'en blitt et problem. Når vi aldri gjør noe som helst sammen, og han BARE ser på tv, så føler jeg at vi sklir fra hverandre både fysisk og psykisk. Derfor blir det et problem for meg når han legger seg, og vil ha sex. Jeg klarer ikke å skru på den bryteren. Nå mener han at i og med at min sexlyst har vært dårlig i så mange måneder, bør jeg oppsøke psykolog. Han vil ikke leve uten sex. Jeg sier at jeg ønsker en hyggeligere hverdag... en hverdag hvor tv'n ikke står i fokus og dominerer ALT. Dette hjelper ikke, han sier at jeg må godta ham som han er, og han ELSKER å se på tv! Vi har snakket om det å få barn sammen, men jeg blir veldig engstelig når han ikke kan vise interesse for å slå av tv/playstation ett eneste sekund i løpet av dagen. Vil han endre seg når han blir far, eller er og blir han tv-slave, slik at barne-oppdragelse og alt rundt dette vil bli min jobb. Vil han fortsette å se på tv slik at dette også blir normalt for ungene? Nå har vi en mega-krise, og har halvveis blitt enige om at det er slutt. Av praktiske årsaker, må vi bo sammen en stund fremover. Jeg er jo glad i ham, og skulle ønske at dette hadde fungert. Hva skal jeg gjøre? Jeg føler at vi ender forholdet av små grunner. Men vi er nå inne i en så mørk tunnel, og jeg ser ingen fremskritt, at vi er rett og slett LEI og SLITNE begge to over at ingen av oss får det slik som vi vil ha det. Kan noen spinne noen tanker (og evt. erfaringer) rundt dette? Jeg trenger all den hjelp jeg kan få... :-(
Gjest Melk Skrevet 17. januar 2005 #2 Skrevet 17. januar 2005 Virker ikke som om han er så instilt på noe kompromiss... Han var vel slik før dere flyttet sammen også? Ikke så lett å endre folk mot deres vilje...
Minerva Skrevet 17. januar 2005 #3 Skrevet 17. januar 2005 Man må gi og ta i et forhold, og han har tydeligvis bestemt seg for at TV'en den er viktigst for han, og sånn er det med den saken.
Sarabi Skrevet 17. januar 2005 #4 Skrevet 17. januar 2005 Det viktigste i et forhold er å kunne møtes på halvveien, og jeg synes ikke det virker som om han er villig til det. Man må være to for å få et forhold til å fungere. Har du prøvd å si det til han?
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #5 Skrevet 17. januar 2005 Ja, jeg har prøvd å si det. Men vi har pr idag 2 forskjellige syn på hva problemet egentlig er. HAN mener at det blir slutt fordi vi aldri har sex lenger. JEG mener at det blir slutt fordi vi sklir fra hverandre, aldri gjør noe sammen, og tv'n er hoved-attraksjonen i livet vårt...
smidja Skrevet 17. januar 2005 #6 Skrevet 17. januar 2005 Jeg kjenner meg igjen i dette. Han satt enten foran tv'en, eller foran pc'en. Jeg holdt på å bli gal. Om ikke han var noen av de stedene var han på jobb. Han skjønte heller ikke hvorfor vi ikke hadde sex lenger. Om du ikke klarer å forklare han og få han til å forstå at om han vil ha sex og DEG så må han ofre litt av tv-tittingen, så fortjener du faktisk noe bedre...
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #7 Skrevet 17. januar 2005 Hei, vi har har samme problemet, og vi snakker faktisk om å gå fra hverandre fordi han ikke er interesert i å inngå noe kompromiss....å etter vi fikk barn har det ikke frandret seg.... her er det data,tv som er problemet.....tror nok du bare må innse at han er slik.... Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #8 Skrevet 17. januar 2005 Dette var også oss for en stund siden. Jeg fikk banket det inn i han at jeg tok det som en personlig fornærmelse at han lå som et slakt på sofaen hver jæ... dag etter jobb. Noe mindre tiltrekkende skal man lete lenge etter. "Brett opp armene og gjør noe mann!!" Han tok hintet men den store bedringen kom ikke før etter at familieterapeuten var kommet inn i bildet. Det er ikke rom for å være superegoist i et forhold.
jepady Skrevet 17. januar 2005 #9 Skrevet 17. januar 2005 Ikke så lett dette, jeg er mann selv og i perioder er jeg litt vel glad i data'n min :-) Men i forhold bør vi også tenke over, hva vi kan gjøre for at det blir bedre for den andre. Kanskje er det slik at om du tilater sex og bare prøver å ha en hyggelig tone med din kjære. Kanskje de ikke er rettferdig, men da prøver du i alle fall. Personlig er jeg ganske sikker på at jeg er flinkere på alle plan når min kjære og jeg snakker fint til hverandre og hun viser at hun har lyst på meg. Da er jeg flinkere å legge bort PC'n også, og får mer lyst å ha det hyggelig sammen med hun jeg er veldig glad i. Moralen er altså: "Man må kanskje av og til gi noe for å få noe". Hva er det værste som kan skje om du prøver dette da? Du krenker din egen stolthet kanskje? Men slike ting bør man legge bort når man er så voksen at man har valgt å være samboere. Viktig å passe på at du for noe tilbake da, når du gir da. Det må du huske det kan ikke alltid være slik at du gir og ikke får noe tilbake.
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #10 Skrevet 17. januar 2005 Det er vanskelig å få noen som helst sexlyst for tiden. Når jeg ser ham ligge i sofaen i joggedress, får jeg liksom ikke lyst til å si "Kom'a kjære, så går vi og koser oss litt". Lysten er helt fraværende! :-(
Gjest Litjmæ Skrevet 17. januar 2005 #11 Skrevet 17. januar 2005 Jeg forstår deg! Hva om du sier noe sånt som - hver gang du blir med ut på tur, eller et eller annet ANNET enn å se på tv - så venter det litt kos? Menn er ganske lett å "påvirke" når det gjelder sånt
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #12 Skrevet 17. januar 2005 Hm, tricky... Må innrømme slabbedask menn er veldig lite tiltalende :o Men er du virkelig glad i han?? Vil du ha et forhold selv om han nå prioriterer TV'en? Har du prøvd å forføre han når han sitter der foran TV'en?Ta han med deg i dusjen? Bare for å teste reaksjonen liksom - reagerer han med "bare vent litt, skal se ferdig dette først" så vet jeg hva jeg hadde gjort! Ønsket han et langt og lykkelig liv med TVen sin!
Gjest Jente, 31 Skrevet 17. januar 2005 #13 Skrevet 17. januar 2005 Herregud, for en slabbedask. Ikke nok med at han er TV-slave, men han krever at du skal lyst og bli tent av en slik latsabb samt at han ber deg oppsøke psykolog for det?! Det er mer enn hva noen bør tåle! Kast ham på trynet ut og finn deg en du tenner på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå