Gå til innhold

Sønner arver 100% av sin intelligens av mor, jenter halvparten - Dumme kvinner og smarte menn får flest barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge nyere forsking arver gutter hundre prosent av IQen til mor, jenter arver både av mor og far.

Årsaken er at intelligens er på det siste x komosomet. Som kjent arver gutter xy, altså x kromosomet fra mor og y fra far. Far har altså ingen påvirkning på guttens IQ. Mens begge foreldre gir hver sin x til datter, xx. Jenta arver femti prosent av far og mor.

Som kjent får smarte menn og dumme kvinner flest barn. Det er fordi kvinner velger bort menn med lavere sosioøkonomisk status, og smarte kvinner velger å arbeide isteden for å få barn. Selv om de ville velsignet oss andre med å heller begynne med fulltids barneproduksjon.

Er ikke det tragisk at det er smarte menn, som har 25% sjanse for å føre smarthetsgenene sine videre, og dumme kvinner (75% sjanse) som får flest barn? Er dette en rimelig forklaring på hvorfor gutter greier seg dårlig i dagens samfunn? Fordi de får genene sine av dumme kvinner?

Anonymkode: e1703...16c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke noe på det fordi :

Sønner kan arve Dysleksi, AdHd, en del mentale lidelser og annet fra far (og mor). Har en av foreldrene Huntington eller er Bi-polar så er det stor sjanse for at en av barna får det. At IQ skulle isoleres fra andre egenskaper med hjernen tviler jeg på.

Skrevet

Jeg er så dum at jeg droppet ut to ganger og jeg har ingen barn også er jeg stygg

Anonymkode: 478e0...a2e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så dum at jeg droppet ut to ganger og jeg har ingen barn også er jeg stygg

Anonymkode: 478e0...a2e

Jeg mener ikke at en ikke skal få barn fordi man er dum, men at smarte kvinner burde få flere barn.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke at en ikke skal få barn fordi man er dum, men at smarte kvinner burde få flere barn.

så bra da 

Skrevet

Du sier at du vil at smarte kvinner skal få flere barn, samtidig som du kategoriserer kvinner som har prioritert barn fremfor utdanning som dumme. Er det nivå på utdanning som gjør en intelligent eller er det intelligensen? Mener du at vi burde legge bedre til rette for at kvinner skal kunne få barn under utdanningen, eller mener du at kvinner burde droppe lang utdannelse og heller satse på barn - som i følge deg selv gjør de "dumme"? 

Anonymkode: a8d6d...fb7

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, og har nok av eksempler her på landet hvor jeg bor, til å si meg enig...... :/ 

Anonymkode: 5f5b9...c38

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I følge nyere forsking arver gutter hundre prosent av IQen til mor, jenter arver både av mor og far.

Årsaken er at intelligens er på det siste x komosomet. Som kjent arver gutter xy, altså x kromosomet fra mor og y fra far. Far har altså ingen påvirkning på guttens IQ. Mens begge foreldre gir hver sin x til datter, xx. Jenta arver femti prosent av far og mor.

Som kjent får smarte menn og dumme kvinner flest barn. Det er fordi kvinner velger bort menn med lavere sosioøkonomisk status, og smarte kvinner velger å arbeide isteden for å få barn. Selv om de ville velsignet oss andre med å heller begynne med fulltids barneproduksjon.

Er ikke det tragisk at det er smarte menn, som har 25% sjanse for å føre smarthetsgenene sine videre, og dumme kvinner (75% sjanse) som får flest barn? Er dette en rimelig forklaring på hvorfor gutter greier seg dårlig i dagens samfunn? Fordi de får genene sine av dumme kvinner?

Har du vitenskapelig dokumentasjon på den påstanden? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...