AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #1 Skrevet 8. september 2017 Da har jeg endelig landet en spennende jobb innenfor en bransje jeg elsker! Jeg blir da en Assisterende Butikksjef i kosmetikkbransjen. Første oppmøtedag blir neste uke da jeg skal møte kursholder, min nye butikksjef i avd. A . Jeg skal også bli kjent med den andre butikksjefen i og den andre assisterende i avd. B. Det blir servert lunch av selve arbeidsstedet. Og mye av tiden vil sikkert gå med på å bli kjent med hverandre. Etter å ha "stalket" litt, tror jeg at aldersmessig i avd. A blir 32 år og 25 år. og avd. b blir 28 år og 23 år. Noen gode tips til hvordan jeg kan kicke off første dagen? Hvordan sørge for at alle får et godt førsteinntrykk av meg som person? Anonymkode: 6f949...843
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #2 Skrevet 8. september 2017 EDIT: min nye kursholder og min nye butikksjef (.....) Anonymkode: 6f949...843
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #3 Skrevet 8. september 2017 TS Man havner jo fort i den fella hvor man begynner å sammenlikne seg selv med andre, og det er litt feil. Alle har en spesiell grunn til hvorfor nettopp vi ble ansatt. Alle har lagt fra seg noe spesielt underveis i prosessen. Jeg har hvertfall sørget for å skille meg veldig ut Men vil sette pris på litt tips og litt good-talk før mandagen starter! Anonymkode: 6f949...843 1
Forundret.. Skrevet 8. september 2017 #4 Skrevet 8. september 2017 (endret) Tror et godt tips vil være det å være en smule ydmyk, noe du ser ut til å glemme i ut i fra innlegget ditt. Du er ny, du skal lære, suge til deg all informasjon og memorisere. Du skal være lagspiller, se butikken og dine kollegaer som din familie, butikken er deres produkt i fellesskap! Du skal ikke løpe rundt å leke verdensmester og hige etter å imponere. Få fokuset på riktig sted. Smil, vær hyggelig og imøtekommende. Endret 8. september 2017 av Forundret.. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #5 Skrevet 8. september 2017 Smile pent og håndhilse på alle. Lystig smalltalk for å bryte isen. Anonymkode: 67d19...204
^littletoomuch Skrevet 8. september 2017 #6 Skrevet 8. september 2017 Du har to ører og en munn av en grunn. Lytt mer enn du snakker. Ha et åpent kroppsspråk( ikke armer i kors osv), men først og fremst; Gratulerer så masse med jobb!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #7 Skrevet 8. september 2017 18 minutter siden, Forundret.. skrev: Tror et godt tips vil være det å være en smule ydmyk, noe du ser ut til å glemme i ut i fra innlegget ditt. Du er ny, du skal lære, suge til deg all informasjon og memorisere. Du skal være lagspiller, se butikken og dine kollegaer som din familie, butikken er deres produkt i fellesskap! Du skal ikke løpe rundt å leke verdensmester og hige etter å imponere. Få fokuset på riktig sted. Smil, vær hyggelig og imøtekommende. Slapp litt av du nå. Du fremstår som veldig cocky utifra innlegget ditt. Les mitt innlegg igjen du, kanskje du får et annet inntrykk.. Hvis ikke - pell deg ut herifra :D Anonymkode: 6f949...843
Gjest Un nouveau départ Skrevet 8. september 2017 #8 Skrevet 8. september 2017 Gratulerer med ny jobb og lykke til med opplæring!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #9 Skrevet 8. september 2017 15 minutter siden, ^littletoomuch skrev: Du har to ører og en munn av en grunn. Lytt mer enn du snakker. Ha et åpent kroppsspråk( ikke armer i kors osv), men først og fremst; Gratulerer så masse med jobb! Gode tips! Tusen hjertelig takk! Jeg er kjempeglad, takknemlig og gleder meg masse!!! endelig slutt på jobbjakten, endelig start på drømmekarrieren! Anonymkode: 6f949...843 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #10 Skrevet 8. september 2017 1 minutt siden, Un nouveau départ skrev: Gratulerer med ny jobb og lykke til med opplæring! Merci Beaucoup! Anonymkode: 6f949...843
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #11 Skrevet 8. september 2017 Heldigvis så er det sånn at den andre ass.butikksjefen i avd. B ikke har noe som helst butikksjef-erfaring. Så da er det litt balansert erfaring hos alle totalt sett. Når det gjelder å lytte mer enn å prate, er jeg litt redd for at jeg vil fremstå som kjedelig hvis jeg bare stiller spørsmål og ikke sier så mye eller gjør så mye ut av meg (ja, være meg selv altså). Min erfaring er at når man er sånn, og når man selv skal fortelle noe spennende, vil man ikke kunne klare å holde den andre interessert. Fordi vedkommende tar seg friheten til å avbryte deg eller holde på med noe helt annet istedet for å lytte. Eller tar jeg feil Skal ellers være åpen og imøtekommende, ydmyk, lære masse, ha et åpent kroppsspråk osv Anonymkode: 6f949...843
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå