aprilbrud Skrevet 17. januar 2005 #1 Skrevet 17. januar 2005 Vi var på bryllupsmesse i går, og fant både glass, servise og kasseroller som vi falt for. Problemet er jo bare at glassene har de på Christiania Glassmagasin, serviset på Tilbords, og kasserollene (og mest sannsynlig bestikket) føres av Kitch'n. Ser det teit ut å skrive i invitasjonen at ønskeliste ligger på .... og .... og ....????
Snutus Skrevet 17. januar 2005 #2 Skrevet 17. januar 2005 Vi kommer nok til å ha ønskeliste flere steder. Vi skal gifte oss på mitt hjemsted og der har de ikke Glassmagasinet. Tror derfor det er en fordel å ha litt på Tilbords også. Vi kommer ikke til å si noe om ønskeliste i invitasjonen. Vi kommer til å informere foreldrene våre om hvor vi har ønskelister og så kan de videreformidle det. Jeg går ut ifra at vennene våre spør oss selv.
Coria Skrevet 17. januar 2005 #3 Skrevet 17. januar 2005 Det er ikke noe problem å legge ut liste flere steder! Når det gjelder om man skal si noe om sånt i inivtasjonen, så har det vært flere tråder om det tidligere. De fleste er vel av den oppfatningen at det er litt uhøflig. Men man kan jo fortelle foreldre og forlovere. Lager man en egen bryllupshjemmeside, så kan man jo også legge den ut der. Lykke til!
Linn3c Skrevet 17. januar 2005 #4 Skrevet 17. januar 2005 Me kjem til å ha ynskjelister fleire stadar. Både som sagt tidlegare at det kan vera vanskeleg å få tak i gåvene på den lokale butikken, og fordi me rett og slett ynskjer oss ting frå forskjellige butikkar og leverandørar. - Men eg trur ikkje at me kjem til å skriva om ynskjelistene i invitasjonane, nettopp fordi det kan virka som at ein "bestiller" gåvene... Men det er no oss.. Kvar sin smak!
Grooo Skrevet 17. januar 2005 #5 Skrevet 17. januar 2005 Vi hadde ønskelister flere steder men skrev ikke noe om dette i innbydelsen. Det fikk folk vite etter hvert hvis de spurte.
Martha Stewart Skrevet 17. januar 2005 #6 Skrevet 17. januar 2005 Ønskeliste flere steder er ikke minst kjekt for gjestene! Jeg tror det regnes som god etikette også å ha lister på flere butikker med ting i flere prisklasser... Men det er vel ikke god skikk og bruk å nevne ønskelisten i invitasjonene nei. Selv om det kunne vært praktisk.
Gjest Melk Skrevet 17. januar 2005 #7 Skrevet 17. januar 2005 Hvorfor ikke bare ha en vanlig ønskeliste uten å registrere den? Det hadde vi, og vi måtte kun bytte noen få ting. Det var så mye ulikt i alle prisklasser å velge i at gjestene spredte seg utover hele listen.
linky Skrevet 17. januar 2005 #8 Skrevet 17. januar 2005 Vi har lagt ut ønskelista vår på christiania glassmagasin, og da med forskjellige prisklasser. vi fikk og med små lapper fra christiania der det sto: om du er usikker på hva vi ønsker oss til den store dagen, så ligger vår bryllupsliste her. disse la vi inni ivitasjonene, og har bare fått hyggelige tilbake meldinger om dette. veldig grei måte å gjøre det på synes jeg..
Annie78 Skrevet 22. januar 2005 #9 Skrevet 22. januar 2005 Vi kommer til å skrive med små skrift i invitasjonene at ønskeliste ligger hos Tilbords, C.Glassmagasin og hos våre familier. Forloveren min giftet seg for et år siden, og de skulle ønske de hadde skrevet noe i invitasjonene. Men nå har ikke vi sendt ut invitasjonene ennå, så det kan hende vi bare skriver at ønskelisten ligger hos våre foreldre, og så kan de si videre hvor vi har ønskeliste på butikkene.... :klø: Vil ikke virke frekk eller uhøflig....
TeddyToria Skrevet 23. januar 2005 #10 Skrevet 23. januar 2005 Synes absolutt ikke det er rart at dere skriver dere har flere ønskelister. Men det dere kan gjøre, er jo å skrive hele ønskelisten på datamaskin, og henvise til rette forhandler der...så kan dere enten sende med denne ønskeliste, eller opplyse om at den kan skaffes hos deres foreldre oa. Dette kan dere jo evt. gjøre uansett på siden, bare for å få alt samlet, eller!?!? Vi tenker i de baner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå