AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #141 Skrevet 8. september 2017 Det er synd du føler deg angrepet TS og du har fått noen krasse tilbakemeldinger. Hadde du vært konstruktiv og tatt i mot de tilbakemeldingene du fikk i begynnelsen så tror jeg ikke det hadde utartet seg sånn som det gjorde. Å si at det var dårlig gjort, at huseier bare tenker på penger og at han er umorals.. ja, da begynner folk å reagere. Men ikke tenk mer på det i kveld, det er lov å ta feil. Men viktig å lære av sine feil også. Håper du beholder en god tone med huseieren og at det kan løse seg for begge parter. Anonymkode: 886f6...2ef 4
Gjest Cocosa Skrevet 8. september 2017 #142 Skrevet 8. september 2017 2 minutter siden, Lundii skrev: Jeg er ikke utaknemlig, bare uopplyst.. Jeg, samboer, min mor og søster har tydeligvis misforstått alt i forhold til lover og regler. Vi tenkte helt ærlig at nå gjør han noe som er mot loven og ska lure til seg penger. Men jeg orker ikke å skrive mer. Dere får diskutere videre dere som gidder, men jeg melder meg over og ut. Helt ærlig er jeg drittlei, og har grini meg helt hoven. Enkelte her har ødelagt hele kvelden min og jeg orker ikke å lese mer om hvor dum og bortskjemt jeg er, for jeg føler meg veldig dum her jeg nå sitter og spesielt siden jeg sipper over kommentarer fra folk jeg ikke kjenner engang. Sikkert noen hormoner inni bildet her, jeg har aldri vært gravid før så dette er nytt for meg. Jeg er følsom fra før, men så ille pleier det ikke å være, for enkelte av dere klarte virkelig å treffe noen punkter. Om et par dager så ler jeg vel av hele greia, men akkurat nå så syns jeg ikke dette var så veldig gøy. Dere som leser og som kanskje ska leie kan lære av min feil. Ikke ta ting for gitt, ikke engang om dere kjenner vedkommende og sett dere inn i regler! Trøst deg med at det ikke har skjedd en urettferdig feil her som du må betale sure penger for (siden huseier har rett og du feil). Dere fikk en flott leilighet uten å måtte bruke jula på å lete etter nytt sted å bo - selv om dere måtte ut med noen lapper ekstra
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #143 Skrevet 8. september 2017 Se det positive i det, det eneste som har skjedd nå, er jo en heftig diskusjon på et forum hvor du er anonym. Det hadde jo vært verre om dere hadde gått til kamp mot huseier og så på den harde måten funnet ut at han har loven på sin side. Anonymkode: 21a85...9fb 3
ekkoet Skrevet 8. september 2017 #144 Skrevet 8. september 2017 Dette er tydeligvis kveldens tråd her på forumet. Jeg har vært inne før, men 2 ting jeg vil kommentere: 1. Jeg er (som jeg forklarte i forrige innlegget mitt) ikke på TS side her, jeg mener utleier har retten på sin side. Når det er sagt så går det an å formidle dette på en pen måte. TS er gravid, dette er noe som stresser henne, hun er opptatt av det og nevner det. Alle er enige i at dette er ikke påvirker hva som står i loven, men hvorfor kan ikke folk bare legge det til side? Hva i alle dager tjener noen på å skjelle ut TS på grunn av dette? Det eneste man oppnår er å fremstå som en man ikke har lyst å lytte til eller være enig med. Hun har havnet i en fortvilende situasjon og spør om råd. Hvorfor kan ikke folk bare si at "beklager, det er dessverre slik det er" i stedet for å ha en holdning slik noen her har? Jeg er nesten 40 kan reglene godt (ikke fullkomment) og selv om jeg nok ikke hadde gjort samme "feil" som TS har gjort så har jeg full forståelse for at den går an å gjøre og at det er ekstremt fortvilende å sitte med skjegget i postkassen slik. Dette er unge folk som gjør sitt beste - de er ikke sleipe, de er i verste fall litt naive. Verden kan virke urettferdig, det er ikke alltid lett å se det store bildet, men noen ganger må man bare lære av sine feil og innse at det er slik det er. Dette kommer TS og samboeren til å ta med seg som en dårlig erfaring, men faen for noen troll som sitter her og gnir det inn og tillegger dem egenskaper jeg ikke synes de fortjener. 2. Spekulasjonene rundt om huseier har lovet dem å flytte når de ville, det er jo noe som gjør situasjonen kjipere, TS føler huseier har gått tilbake på sitt ord. Men som noen tolker det (og jeg) har han lagt inn et forbehold her. Det jeg synes er rarere er at ingen fokuserer på at dette skjedde etter (slik jeg leser) TS og samboeren hadde skaffet seg ny bolig og allerede stilt seg i situasjonen hvor de ville måtte betale dobbel leie en periode. Huseiers "løfte" har slik ikke endret på avgjørelsene som ble tatt og situasjonen man til slutt sitter i. TS: Jeg ville prøvd å holde en god tone med huseier, forklart som det var at dere trodde at siden dere ble sagt opp så ville dere bare måtte betale så lenge dere bodde der, men at dere forstår nå at det ikke stemmer. Smør gjerne litt på med hvor vanskelig det blir for dere å betale dobbel husleie i 3 hele måneder og spør om dere kan komme til et kompromiss hvor dere betaler 1,5 eller 2 mnd istedenfor 3. Jeg tror beste fremgangsmåte nå er å få en minnelig ordning selv om dere ikke er særlig fornøyd med slik ting har blitt. 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #145 Skrevet 8. september 2017 16 minutter siden, Lundii skrev: Jeg er ikke utaknemlig, bare uopplyst.. Jeg, samboer, min mor og søster har tydeligvis misforstått alt i forhold til lover og regler. Vi tenkte helt ærlig at nå gjør han noe som er mot loven og ska lure til seg penger. Men jeg orker ikke å skrive mer. Dere får diskutere videre dere som gidder, men jeg melder meg over og ut. Helt ærlig er jeg drittlei, og har grini meg helt hoven. Enkelte her har ødelagt hele kvelden min og jeg orker ikke å lese mer om hvor dum og bortskjemt jeg er, for jeg føler meg veldig dum her jeg nå sitter og spesielt siden jeg sipper over kommentarer fra folk jeg ikke kjenner engang. Sikkert noen hormoner inni bildet her, jeg har aldri vært gravid før så dette er nytt for meg. Jeg er følsom fra før, men så ille pleier det ikke å være, for enkelte av dere klarte virkelig å treffe noen punkter. Om et par dager så ler jeg vel av hele greia, men akkurat nå så syns jeg ikke dette var så veldig gøy. Dere som leser og som kanskje ska leie kan lære av min feil. Ikke ta ting for gitt, ikke engang om dere kjenner vedkommende og sett dere inn i regler! Du er god til å synes synd på deg selv, det skal du ha. Anonymkode: 0b6d7...ef5 4
Gjest Blondie65 Skrevet 8. september 2017 #146 Skrevet 8. september 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er god til å synes synd på deg selv, det skal du ha. Anonymkode: 0b6d7...ef5 Kutt ut. Innlegget ditt bidrar ikke til trådens tema. Det bidrar bare til å slå videre på en som allerede ligger nede. Sååå tøft .. Eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #147 Skrevet 8. september 2017 Akkurat nå, Blondie65 skrev: Kutt ut. Innlegget ditt bidrar ikke til trådens tema. Det bidrar bare til å slå videre på en som allerede ligger nede. Sååå tøft .. Eller ikke. Nå drar du det langt. Anonymkode: 0b6d7...ef5 1
Hedy Lamarr Skrevet 8. september 2017 #148 Skrevet 8. september 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sorry meg men ser du ikke hvordan du her driter deg ut? Du fremstiller det som at mannen er en umoralsk usympatisk ufølsom gubbe-jævel, når det åpenbart er KONA hans som krever at de må betale husleien ut oppsigelsestiden? Håper du karma biter kona hans i ræva? (For det funker vel ikke helt slik med sånne feminist-argumenter.) Anonymkode: 3c21c...48a Feminist-argumenter? Hvor er de? Alt handler ikke om kjønn. De har hatt en diskusjon seg imellom, og blitt enige om budskapet til leietagerne. Han, kona, samme for meg hvem som bestemmer. Han ga dem meldingen, han står tydeligvis for den. Karma bør bite en av en av dem, helst begge, i ræva. De er jo tydeligvis sammen om dette. Endret 8. september 2017 av Amawhatsnot
Gjest lillapippi Skrevet 8. september 2017 #149 Skrevet 8. september 2017 (endret) ' Endret 15. september 2017 av lillapippi
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #150 Skrevet 8. september 2017 1 time siden, Lundii skrev: Jeg er ikke utaknemlig, bare uopplyst.. Jeg, samboer, min mor og søster har tydeligvis misforstått alt i forhold til lover og regler. Vi tenkte helt ærlig at nå gjør han noe som er mot loven og ska lure til seg penger. Men jeg orker ikke å skrive mer. Dere får diskutere videre dere som gidder, men jeg melder meg over og ut. Helt ærlig er jeg drittlei, og har grini meg helt hoven. Enkelte her har ødelagt hele kvelden min og jeg orker ikke å lese mer om hvor dum og bortskjemt jeg er, for jeg føler meg veldig dum her jeg nå sitter og spesielt siden jeg sipper over kommentarer fra folk jeg ikke kjenner engang. Sikkert noen hormoner inni bildet her, jeg har aldri vært gravid før så dette er nytt for meg. Jeg er følsom fra før, men så ille pleier det ikke å være, for enkelte av dere klarte virkelig å treffe noen punkter. Om et par dager så ler jeg vel av hele greia, men akkurat nå så syns jeg ikke dette var så veldig gøy. Dere som leser og som kanskje ska leie kan lære av min feil. Ikke ta ting for gitt, ikke engang om dere kjenner vedkommende og sett dere inn i regler! Du må bare heve over deg og tenke at du ikke kjenner noen av de som er uenig med deg og det har ingenting med deg som person å gjøre. Er gravid selv og skjønner man blir frustrert. Ring advokat kanskje? Anonymkode: a3f49...7e4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #151 Skrevet 8. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må bare heve over deg og tenke at du ikke kjenner noen av de som er uenig med deg og det har ingenting med deg som person å gjøre. Er gravid selv og skjønner man blir frustrert. Ring advokat kanskje? Anonymkode: a3f49...7e4 Uenige med henne? Dette handler jo om informasjon om regelverket som TS må forholde seg til. Anonymkode: 10b36...e52 2
Gjest Cocosa Skrevet 8. september 2017 #152 Skrevet 8. september 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må bare heve over deg og tenke at du ikke kjenner noen av de som er uenig med deg og det har ingenting med deg som person å gjøre. Er gravid selv og skjønner man blir frustrert. Ring advokat kanskje? Anonymkode: a3f49...7e4 Kommer ikke langt med advokat i dette tilfellet. Det er bare penger ut av vindu da regelverket er ganske tydelig.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #153 Skrevet 8. september 2017 1 time siden, ekkoet skrev: Dette er tydeligvis kveldens tråd her på forumet. Jeg har vært inne før, men 2 ting jeg vil kommentere: 1. Jeg er (som jeg forklarte i forrige innlegget mitt) ikke på TS side her, jeg mener utleier har retten på sin side. Når det er sagt så går det an å formidle dette på en pen måte. TS er gravid, dette er noe som stresser henne, hun er opptatt av det og nevner det. Alle er enige i at dette er ikke påvirker hva som står i loven, men hvorfor kan ikke folk bare legge det til side? Hva i alle dager tjener noen på å skjelle ut TS på grunn av dette? Det eneste man oppnår er å fremstå som en man ikke har lyst å lytte til eller være enig med. Hun har havnet i en fortvilende situasjon og spør om råd. Hvorfor kan ikke folk bare si at "beklager, det er dessverre slik det er" i stedet for å ha en holdning slik noen her har? Jeg er nesten 40 kan reglene godt (ikke fullkomment) og selv om jeg nok ikke hadde gjort samme "feil" som TS har gjort så har jeg full forståelse for at den går an å gjøre og at det er ekstremt fortvilende å sitte med skjegget i postkassen slik. Dette er unge folk som gjør sitt beste - de er ikke sleipe, de er i verste fall litt naive. Verden kan virke urettferdig, det er ikke alltid lett å se det store bildet, men noen ganger må man bare lære av sine feil og innse at det er slik det er. Dette kommer TS og samboeren til å ta med seg som en dårlig erfaring, men faen for noen troll som sitter her og gnir det inn og tillegger dem egenskaper jeg ikke synes de fortjener. 2. Spekulasjonene rundt om huseier har lovet dem å flytte når de ville, det er jo noe som gjør situasjonen kjipere, TS føler huseier har gått tilbake på sitt ord. Men som noen tolker det (og jeg) har han lagt inn et forbehold her. Det jeg synes er rarere er at ingen fokuserer på at dette skjedde etter (slik jeg leser) TS og samboeren hadde skaffet seg ny bolig og allerede stilt seg i situasjonen hvor de ville måtte betale dobbel leie en periode. Huseiers "løfte" har slik ikke endret på avgjørelsene som ble tatt og situasjonen man til slutt sitter i. TS: Jeg ville prøvd å holde en god tone med huseier, forklart som det var at dere trodde at siden dere ble sagt opp så ville dere bare måtte betale så lenge dere bodde der, men at dere forstår nå at det ikke stemmer. Smør gjerne litt på med hvor vanskelig det blir for dere å betale dobbel husleie i 3 hele måneder og spør om dere kan komme til et kompromiss hvor dere betaler 1,5 eller 2 mnd istedenfor 3. Jeg tror beste fremgangsmåte nå er å få en minnelig ordning selv om dere ikke er særlig fornøyd med slik ting har blitt. Veldig enig med deg. Fokuser på sak og ikke person. Men viss du kan reglene godt og dette handler om utleie.. hvis utleier må be deg flytte en måned på grunn av oppussing, må man da betale husleie i den aktuelle måneden man blir hindret å bo i leiligheten? Anonymkode: 15846...b7f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #154 Skrevet 8. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig enig med deg. Fokuser på sak og ikke person. Men viss du kan reglene godt og dette handler om utleie.. hvis utleier må be deg flytte en måned på grunn av oppussing, må man da betale husleie i den aktuelle måneden man blir hindret å bo i leiligheten? Anonymkode: 15846...b7f Nei, selvfølgelig ikke! Anonymkode: 886f6...2ef
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #155 Skrevet 8. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, selvfølgelig ikke! Anonymkode: 886f6...2ef Der ser du! Jeg skulle vært her for 3 år siden og fått denne informasjonen. Neida.. jeg tenkte det nok. Men så snill og grei som jeg er så tiet jeg. Anonymkode: 15846...b7f
Dark Angelina Skrevet 9. september 2017 #156 Skrevet 9. september 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Dark Angelina, mod.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #157 Skrevet 9. september 2017 19 timer siden, Lundii skrev: . Hvorfor har du slettet HI? Anonymkode: 82370...dec
Gjest Cocosa Skrevet 9. september 2017 #158 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du slettet HI? Anonymkode: 82370...dec Sikkert fordi hun er uenig i regelverket og ble lei seg da vi forklarte ståa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå