Lundii Skrevet 8. september 2017 Forfatter #101 Skrevet 8. september 2017 Må dere være så sinnsykt krasse og spydige mot meg? "Gravide kjerringer trur alt dreier deg om dem osv"'.. Jeg har aldri vært gravid før, det er planlagt, ja, men det er jo helt nytt! Er det rart jeg da blir stressa når jeg i fjerde måned får vite at vi må flytte? Og er det rart at jeg blir skuffa når han sier det går fint an å flytte ut og sier at han eventuelt skal trekke fra halve eller hele husleia fra depositum, og kommer deretter etterpå når vi har signert ny kontrakt og sier vi må betale for tre måneder? Nei, vi kunne ikke lovverket! Jeg kan det ikke enda enda jeg prøver å lese, for jeg vel ikke så smart da, for jeg syns det er vanskelig og tungtfordøyelig! Men det kunne ikke han heller tydeligvis! Det er surr og misforståelser! Jeg skjønner at ikke alle deler min oppfatning, men dere trenger ikke å være så forbanna spydige mot meg! Ja jeg har vært dum, JA jeg har ikke satt meg godt nok inn i lovverket, og ja jeg har forhasta meg.. Jeg har jo innrømt det. Men dere trenger ikke å kalle meg ting for å få meg til å føle meg enda dummere for det bare fordi dere er anonyme! Jeg angrer faktisk på at jeg skreiv det innlegget her. Hadde glømt hvor utrulig frekke folk kan være her på KG. Helt greit å poengtere at vi ikke har satt oss ordentlig inn i saker og ting, for det har vi åpenbart ikke, men enkelte kan spare seg syns jeg. Hilsen ei bortskjemt, gravid prinsesse som ikke føler seg så veldig høy i hatten. Nei, jeg søker ikke sympati.. Jeg er bare lei hele den kvelden her.. 4
lillsunshine Skrevet 8. september 2017 #102 Skrevet 8. september 2017 2 minutter siden, Mass skrev: Tenker på at huseieren gikk inn til leietakerne uten tillatelse for å gi den. Helt alvorlig, jeg henviser videre siden jeg siden jeg ikke er utdannet jurist. Jeg hadde undersøkt det VISS jeg hadde hatt et brennende engasjement rundt det. Det er jo selvfølgelig ikke greitt å spasere inn i en utleigeleilighet uten tillatelse, men det spørs om hele situasjonen er tatt litt ut av kontekst. Som TS sier er det en nabo hun har kjent siden barndommen. Jeg ser for meg at forholdet er avslappet, at naboen (eller utleieren) ville ta turen innom for å gi de en oppsigelse på en hyggelig måte. Kanskje har han gått inn døra, og ropt "hei" for å vise at han nå kommer (i stedet for å ringe på), sett at leietagerne var hjemme, og sett det. Så har han fortalt hva han ville, og gått ut. Det er uproft som utleier ja, men langt i fra det verste jeg har hørt. Saken er en annen dersom utleieren gjennom hele leieforholdet hadde hatt som vane å ta seg inn i leiligheten når ingen var hjemme, for å sjekke ting o.s.v. 3
Gjest Cocosa Skrevet 8. september 2017 #103 Skrevet 8. september 2017 1 minutt siden, Lundii skrev: Må dere være så sinnsykt krasse og spydige mot meg? "Gravide kjerringer trur alt dreier deg om dem osv"'.. Jeg har aldri vært gravid før, det er planlagt, ja, men det er jo helt nytt! Er det rart jeg da blir stressa når jeg i fjerde måned får vite at vi må flytte? Og er det rart at jeg blir skuffa når han sier det går fint an å flytte ut og sier at han eventuelt skal trekke fra halve eller hele husleia fra depositum, og kommer deretter etterpå når vi har signert ny kontrakt og sier vi må betale for tre måneder? Nei, vi kunne ikke lovverket! Jeg kan det ikke enda enda jeg prøver å lese, for jeg vel ikke så smart da, for jeg syns det er vanskelig og tungtfordøyelig! Men det kunne ikke han heller tydeligvis! Det er surr og misforståelser! Jeg skjønner at ikke alle deler min oppfatning, men dere trenger ikke å være så forbanna spydige mot meg! Ja jeg har vært dum, JA jeg har ikke satt meg godt nok inn i lovverket, og ja jeg har forhasta meg.. Jeg har jo innrømt det. Men dere trenger ikke å kalle meg ting for å få meg til å føle meg enda dummere for det bare fordi dere er anonyme! Jeg angrer faktisk på at jeg skreiv det innlegget her. Hadde glømt hvor utrulig frekke folk kan være her på KG. Helt greit å poengtere at vi ikke har satt oss ordentlig inn i saker og ting, for det har vi åpenbart ikke, men enkelte kan spare seg syns jeg. Hilsen ei bortskjemt, gravid prinsesse som ikke føler seg så veldig høy i hatten. Nei, jeg søker ikke sympati.. Jeg er bare lei hele den kvelden her.. Ja, det er lov å være lei seg, stressa og skuffa, spesielt i en situasjon der man er gravid. Men det betyr ikke at dere kan unnlate å betale husleie - i alle fall ikke der huseier har sagt han skal undersøke saken før endelig svar, har gitt dere massevis med ekstra tid, har vært snill og sagt dere kan flytte ut før. Han trenger pengene sine og har lovverket på sin side. Dette er bare noe du må ta innover deg først som sist. Betal, flytt og bli ferdig med saken.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #104 Skrevet 8. september 2017 2 minutter siden, Lundii skrev: Må dere være så sinnsykt krasse og spydige mot meg? "Gravide kjerringer trur alt dreier deg om dem osv"'.. Jeg har aldri vært gravid før, det er planlagt, ja, men det er jo helt nytt! Er det rart jeg da blir stressa når jeg i fjerde måned får vite at vi må flytte? Og er det rart at jeg blir skuffa når han sier det går fint an å flytte ut og sier at han eventuelt skal trekke fra halve eller hele husleia fra depositum, og kommer deretter etterpå når vi har signert ny kontrakt og sier vi må betale for tre måneder? Nei, vi kunne ikke lovverket! Jeg kan det ikke enda enda jeg prøver å lese, for jeg vel ikke så smart da, for jeg syns det er vanskelig og tungtfordøyelig! Men det kunne ikke han heller tydeligvis! Det er surr og misforståelser! Jeg skjønner at ikke alle deler min oppfatning, men dere trenger ikke å være så forbanna spydige mot meg! Ja jeg har vært dum, JA jeg har ikke satt meg godt nok inn i lovverket, og ja jeg har forhasta meg.. Jeg har jo innrømt det. Men dere trenger ikke å kalle meg ting for å få meg til å føle meg enda dummere for det bare fordi dere er anonyme! Jeg angrer faktisk på at jeg skreiv det innlegget her. Hadde glømt hvor utrulig frekke folk kan være her på KG. Helt greit å poengtere at vi ikke har satt oss ordentlig inn i saker og ting, for det har vi åpenbart ikke, men enkelte kan spare seg syns jeg. Hilsen ei bortskjemt, gravid prinsesse som ikke føler seg så veldig høy i hatten. Nei, jeg søker ikke sympati.. Jeg er bare lei hele den kvelden her.. Stakkars deg TS, som har en sånn slem utleier! ___________ Bedre? Anonymkode: 0b6d7...ef5 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #105 Skrevet 8. september 2017 1 hour ago, Amawhatsnot said: De har vært gode leietakere, ts har kjent ham lenge, han sa opp dem, OG hun er gravid. Så jo, dette vitner om en mann uten moral, empati og sunt bondevett. Håper karma biter ham i ræva en dag. Sorry meg men ser du ikke hvordan du her driter deg ut? Du fremstiller det som at mannen er en umoralsk usympatisk ufølsom gubbe-jævel, når det åpenbart er KONA hans som krever at de må betale husleien ut oppsigelsestiden? Håper du karma biter kona hans i ræva? (For det funker vel ikke helt slik med sånne feminist-argumenter.) Anonymkode: 3c21c...48a 4
Gryinga Skrevet 8. september 2017 #106 Skrevet 8. september 2017 1 time siden, Cocosa skrev: Dere har ikke blitt kastet ut, dere har fått oppsigelse. At han sier dere kan flytte ut når dere vil er jo kjekt for dere mht my leilighet. Men dere må altså betale for oppsigelsestiden på tre måneder uansett. Det er helt vanlig! Her er det dere TS som bruker tid og energi på en regel som er krystallklar Hvis huseier sier de bare kan flytte når de vil, høres det jo ut som om han mener det er greit å avslutte leieforholdet før endt oppsigelsestid. Ellers er det vel helt unyttig info å komme med, alle vet jo at de ikke MÅ bo et sted til huseier syned det er greit. Idiot av en hueier. TS har handlet i god tro da hun har fått beskjed om at det er greit. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #107 Skrevet 8. september 2017 3 minutter siden, Gryinga skrev: Hvis huseier sier de bare kan flytte når de vil, høres det jo ut som om han mener det er greit å avslutte leieforholdet før endt oppsigelsestid. Ellers er det vel helt unyttig info å komme med, alle vet jo at de ikke MÅ bo et sted til huseier syned det er greit. Idiot av en hueier. TS har handlet i god tro da hun har fått beskjed om at det er greit. Han sa vel at han måtte snakke med kona først? De har åpenbart snakket sammen, og kommet frem til at de ønsker å følge kontrakten. Anonymkode: 0b6d7...ef5 2
Gjest Cocosa Skrevet 8. september 2017 #108 Skrevet 8. september 2017 2 minutter siden, Gryinga skrev: Hvis huseier sier de bare kan flytte når de vil, høres det jo ut som om han mener det er greit å avslutte leieforholdet før endt oppsigelsestid. Ellers er det vel helt unyttig info å komme med, alle vet jo at de ikke MÅ bo et sted til huseier syned det er greit. Idiot av en hueier. TS har handlet i god tro da hun har fått beskjed om at det er greit. Du motsier deg selv på samme måte som TS. "Tolket" og "høres ut som" betyr ikke at han sa det. Dessuten skulle han vel høre med kona før han bestemte seg. Så jo, TS har fått all den informasjonen hun trengte.
Gryinga Skrevet 8. september 2017 #109 Skrevet 8. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er bra hard her, vil jeg si. Huseier har gitt dem ekstra tid til å kunne finne annen bopel og det er ikke slik at gravide damer får ting gratis. Det koster å leie bolig. Det gjør det for alle uansett om du er Siri-Student på 19 år. Gravide-Guri på 27 år, Bilmekaniker-Benny på 34 år eller Pensjonist-Pia på 87 år. At TS velger å både skaffe seg katt OG baby i en leid bolig er faktisk ikke huseier sitt problem. Han skal selvsagt fortsatt ha husleien sin. Anonymkode: d705f...715 Les før du kommenterer, huseier sier de kan flytte før om de vil. Hva tror du han mente mente med det? Også skal han plutselig ha penger for det? Alle skjønner jo at de ikke MÅ bo der. 2
lillsunshine Skrevet 8. september 2017 #110 Skrevet 8. september 2017 (endret) 15 minutter siden, Lundii skrev: Må dere være så sinnsykt krasse og spydige mot meg? "Gravide kjerringer trur alt dreier deg om dem osv"'.. Jeg har aldri vært gravid før, det er planlagt, ja, men det er jo helt nytt! Er det rart jeg da blir stressa når jeg i fjerde måned får vite at vi må flytte? Og er det rart at jeg blir skuffa når han sier det går fint an å flytte ut og sier at han eventuelt skal trekke fra halve eller hele husleia fra depositum, og kommer deretter etterpå når vi har signert ny kontrakt og sier vi må betale for tre måneder? Nei, vi kunne ikke lovverket! Jeg kan det ikke enda enda jeg prøver å lese, for jeg vel ikke så smart da, for jeg syns det er vanskelig og tungtfordøyelig! Men det kunne ikke han heller tydeligvis! Det er surr og misforståelser! Jeg skjønner at ikke alle deler min oppfatning, men dere trenger ikke å være så forbanna spydige mot meg! Ja jeg har vært dum, JA jeg har ikke satt meg godt nok inn i lovverket, og ja jeg har forhasta meg.. Jeg har jo innrømt det. Men dere trenger ikke å kalle meg ting for å få meg til å føle meg enda dummere for det bare fordi dere er anonyme! Jeg angrer faktisk på at jeg skreiv det innlegget her. Hadde glømt hvor utrulig frekke folk kan være her på KG. Helt greit å poengtere at vi ikke har satt oss ordentlig inn i saker og ting, for det har vi åpenbart ikke, men enkelte kan spare seg syns jeg. Hilsen ei bortskjemt, gravid prinsesse som ikke føler seg så veldig høy i hatten. Nei, jeg søker ikke sympati.. Jeg er bare lei hele den kvelden her.. Men poenget er jo at han ikke har lovd noe som helst, du skriver jo selv at han måtte forhøre seg med kona først, men at han trodde det skulle gå i orden. Det var et forbehold han gav, og det er leit at dere tolket det dithen om at dette gikk i orden før dere fikk endelig svar. Nå får dere det til å høres ut som det er hans feil at dere signerte en kontrakt før dere faktisk hadde fått en ordentlig svar. Så skal ansvaret skyves over på han da, fordi han trodde det gikk i orden, men måtte spørre kona først? Det er kjipt for dere ja, men dere handlet faktisk før dere hadde fått en ordentlig svar. Lærepenge til neste gang, og det har jo faktisk ganske lite å gjøre med at dere ikke kan allslags husleieregler og ikke? Det handler om at dere rett og slett misforstår forskjellen på lovnad og forbehold! Ja, det er unødvendig å være spydig og i sånne debatter så må man bare overse de usaklige kommentarene og ikke ta seg nær. Men i innlegget ditt framstiller du huseieren urettferdig om hvor umoralsk og usympatisk han er, når han egentlig er ekstremt snill. Endret 8. september 2017 av lillsunshine 4
lillsunshine Skrevet 8. september 2017 #111 Skrevet 8. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry meg men ser du ikke hvordan du her driter deg ut? Du fremstiller det som at mannen er en umoralsk usympatisk ufølsom gubbe-jævel, når det åpenbart er KONA hans som krever at de må betale husleien ut oppsigelsestiden? Håper du karma biter kona hans i ræva? (For det funker vel ikke helt slik med sånne feminist-argumenter.) Anonymkode: 3c21c...48a Kona er jo ikke noe stygg eller umoralsk, hun er rett og slett fornuftig og tenker økonomisk. Gubben er om noe alt for snill som i det hele tatt tenkte tanken på å la de få flytte ut og slippe å betale for 2,5 mnd. 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #112 Skrevet 8. september 2017 3 minutter siden, Gryinga skrev: Les før du kommenterer, huseier sier de kan flytte før om de vil. Hva tror du han mente mente med det? Også skal han plutselig ha penger for det? Alle skjønner jo at de ikke MÅ bo der. Opprettet konto for å støtte deg selv ts....? Anonymkode: 56728...947 1
Gryinga Skrevet 8. september 2017 #113 Skrevet 8. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Opprettet konto for å støtte deg selv ts....? Anonymkode: 56728...947 Er ny her ja, men TS nei. Finn på noe bedre å gjøre frøken detektiv..
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #114 Skrevet 8. september 2017 1 minutt siden, Gryinga skrev: Er ny her ja, men TS nei. Finn på noe bedre å gjøre frøken detektiv.. Ok.... Anonymkode: 56728...947 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #115 Skrevet 8. september 2017 5 minutes ago, lillsunshine said: Kona er jo ikke noe stygg eller umoralsk, hun er rett og slett fornuftig og tenker økonomisk. Gubben er om noe alt for snill som i det hele tatt tenkte tanken på å la de få flytte ut og slippe å betale for 2,5 mnd. Si det til personen jeg siterer, som mener mannen/utleier er det verste mennesket på jord. Anonymkode: 3c21c...48a 1
Gryinga Skrevet 8. september 2017 #116 Skrevet 8. september 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jo du som bare tenker på penger, som mener utleier skal tape penger på utleieforholdet fordi du ikke har giddi sette deg inn i begrepet oppsigelsestid. Anonymkode: 3c21c...48a Les før du skriver nå Huseier sa jo de kunne flytte når de ville, hvordan skulle de tyde det da?
Gjest Mass Skrevet 8. september 2017 #117 Skrevet 8. september 2017 14 minutter siden, lillsunshine skrev: Det er jo selvfølgelig ikke greitt å spasere inn i en utleigeleilighet uten tillatelse, men det spørs om hele situasjonen er tatt litt ut av kontekst. Som TS sier er det en nabo hun har kjent siden barndommen. Jeg ser for meg at forholdet er avslappet, at naboen (eller utleieren) ville ta turen innom for å gi de en oppsigelse på en hyggelig måte. Kanskje har han gått inn døra, og ropt "hei" for å vise at han nå kommer (i stedet for å ringe på), sett at leietagerne var hjemme, og sett det. Så har han fortalt hva han ville, og gått ut. Det er uproft som utleier ja, men langt i fra det verste jeg har hørt. Saken er en annen dersom utleieren gjennom hele leieforholdet hadde hatt som vane å ta seg inn i leiligheten når ingen var hjemme, for å sjekke ting o.s.v. Ja, det er ikke min situasjon så jeg har jo ikke et engasjement for det slik som TS. At utleier ikke har lov til å gå inn i leiligheten uten tillatelse eller 24 timers varsel har mine egne utleiere informert meg om. Når det er 'nære bekjentskap' så er det jo ekstra viktig å holde leie-situasjonen formell for å unngå konflikter, tenker jo jeg da.
moho Skrevet 8. september 2017 #118 Skrevet 8. september 2017 Bare en ting TS, siden huseier bruker depositumet til å dekke leie for oktober og november (?) er det greit at du ikke gir fra deg nøklene før 30.november. I oppsigelsesperioden er leiligheten fortsatt din og du skal ha tilgang til den ettersom du fortsatt betaler leie. Huseier er ellers ikke urimelig, men om han vil ha leie for de månedene må han også forholde seg til at han ikke har tilgang til leiligheten selv om dere er flyttet ut. 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #119 Skrevet 8. september 2017 Det står nok 3 måneders oppsigelse i kontrakten deres. Det er vanlig i alle standardkontrakter og leieavtaler. De KUNNE såklart vært greie å latt dere få fri fra resten av betalingen siden dere ikke skal bo der, men han har RETT på betalingen i forhold til kontrakt og vanlig prosedyre. 3 mnd er jo for at leiere skal rekke å finne nytt sted (få er så heldige å finner nytt sted halvannen uke senere), og for at utleier skal rekke å finne ny leieboer ,i dette tilfelle hadde han jo funnet ny "leieboer" ,men ved vanlig kontrakt så er jo det for at han ikke skal stå måneder uten inntekt på leiligheten og går i tap om han ikke har funnet ny person som vil bo der. Sånn er reglene og kontrakten - om det, noe jeg vil tro - står 3 mnd oppsigelse i kontrakten deres da! Så da har han krav på leiepengene selvom dere flytter om dere flytter før oppsigelsestiden har gått ut, og det virker som han har tatt depositums pengene for dette sånn at det ikke er noe mer leie dere skylder han. Anonymkode: 3434a...2c6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #120 Skrevet 8. september 2017 3 minutter siden, Gryinga skrev: Les før du skriver nå Huseier sa jo de kunne flytte når de ville, hvordan skulle de tyde det da? Han sa også at han måtte snakke med kona før endelig svar... Anonymkode: 56728...947
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå