Gå til innhold

Fra midlertidig ansettelse til fast ansettelse og nesten halvering av lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri jobbet som tilkallingsvikar. Men det er formuleringen på kontrakten siden jeg var ansatt på timer. Jeg har jobbet fulltid +++ hele veien.

Anonymkode: 3abc3...c62

Hvordan har du jobbet fulltid hvis du har hatt mellom 50-140 timer i måneden, og noen måneder uten noe? 

Jeg ville sagt nei til et jobbtilbud som gjorde at jeg tjente halvparten av det jeg tjente i året før. Hvis du er så headhuntet og nødvendig har du jo litt forhandlingskraft i det. 

Er det mulig han har tenkt helt feil? Det er jo rimelig drøyt å tilby halv lønn. 

Anonymkode: 3f147...dad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for å sjekke ut en elementær faktor her:

Er det den kronesummen du får utbetalt som lønn som er redusert med ca. 350 tusen kroner i året?

Det hender folk ser på den summen kunden faktureres fra selskapet som eier ressursen, - og glemmer at den summen som faktureres absolutt ikke er den summen som utbetales til ressursen.

I den forestillingen kan også grunnlaget for et lønnstilbud på ca. 50% av din tidligere lønn ligge. Dette fordi fakturert timerate kan enkelt sies å være omtrent det dobbelte av hva ressursen får utbetalt som lønn.

Anonymkode: 9658f...279

Skrevet

Hvor kom lønnen din fra? Deg selv eller firmaet du jobbet for?

Dvs fakturerte du dem?

Anonymkode: 612e5...3fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...