Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange personer hater du, virkelig hater? Klarte du noen gang å tilgi personen?

Anonymkode: 7e706...261

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er få mennesker jeg virkelig hater. Når jeg tenker meg om har jeg klart å tilgi selv de som har gjort meg noe galt i fortiden.

Eneste som virkelig fremprovoserer hat hos meg er en kollega. Jeg fatter ikke hvordan han kan være strippet for antenner.

Anonymkode: 04f3f...c90

Skrevet

Det er et par stykker meg misliker, men ingen jeg hater.

Anonymkode: fd1ac...3e5

• Liker 1
Skrevet

Burde kanskje hate (alle sier jeg burde) men gjør ikke det. Skjønner ikke hva som feiler meg.

Anonymkode: 7e008...c31

Skrevet

Min far.

Anonymkode: da40e...ea9

Skrevet

Kun ett menneske jeg vil si jeg hater, heldigvis ikke flere. Det er utrolig slitsomt å måtte forholde seg til noen man har så vonde følelser for

Anonymkode: 1a02b...215

Gjest Un nouveau départ
Skrevet

Hater: Ingen vil jeg si.

Misliker: Finnes noen få av dem i større eller mindre grad.

Skrevet

Ja, en person. Tror ikke jeg er istand til å tilgi det vedkommende har utsatt meg for. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Ja, faren min og de som mobbet meg da jeg gikk på skolen.

De har gjort meg så mye vondt som ikke kan tilgis.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Hat er et veldig sterkt begrep som ofte misbrukes. Jeg har følt hat i noen situasjoner for et par personer opp gjennom livet, men hater ingen sånn sett.

Ellers kan jeg føle manglende kjemi med noen mennesker, og jeg kan mislike handlinger utført av andre mennesker.

Skill alltid sak og person.

Skrevet

Ja, dødelig hat.

Når det er sagt er jeg ikkevoldelig og snill, dreier seg om tidligere psykopater i livet mitt.

Anonymkode: 37a8b...506

Skrevet

Hadde jeg fått spørsmålet for fem år siden så ville jeg sagt at jeg uten tvil hater min svigermor. Hun har gjort mye dritt de årene jeg har kjent henne. Falsk og fæl.

Hun har faktiskt vært så fæl at jeg flere ganger har angret mitt forhold til min mann. Jeg har gjort det slutt for å slippe unna henne. Jeg sviktet og avviste min mann som den gang var min kjæreste fordi jeg ikke orket henne. Vi fant tilbake til hverandre men fortsatt så har hun preget vårt forhold.

Jeg kan ikke etter ungene kom til verden si det at jeg hater henne, selv om hun ikke stiller opp som farmor. 

Men jeg klarer ikke si at jeg er glad i henne. Hvis jeg skal forestille meg at hun dør så kjenner jeg ingenting, men jeg håper ikke at hun gjør det da min mann og mine barn vil føle på det.

Skrevet

Ingen. Hat er uproduktivt og bortkastet energi.

Skrevet

Nei, men jeg misliker mange :) 

Anonymkode: 26e3c...e66

Gjest Un nouveau départ
Skrevet

Alle benytter vi vel ordet hater tidvis, broder'n er den som har hørt det mest fra min side men jeg hater han jo ikke fordet. Vi har et veldig godt forhold. Gudene vet hvor mange ganger han har hatet meg også opp gjennom oppveksten.

Ironisk er det ikke, at dem man er mest glad i og bryr seg om er de samme som dem man kan såre sterkest. Så det er dem jeg er sterkest knyttet til jeg i øyeblikkets frustrasjon har hatet flest ganger.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er få mennesker jeg virkelig hater. Når jeg tenker meg om har jeg klart å tilgi selv de som har gjort meg noe galt i fortiden.

Eneste som virkelig fremprovoserer hat hos meg er en kollega. Jeg fatter ikke hvordan han kan være strippet for antenner.

Er det virkelig grunnlag nok å hate en som ikke har sosiale antenner?

Anonymkode: e47fa...39a

Skrevet

Jeg hater som regel aldri noen og tilgir veldig lett. Men en person hater jeg. Og det er det god grunn til. Skal ramse det opp her kort

- hun har anklaget ex kjæresten og barnefaren for vold og voldtekt noe som var løgn. Når politiet fant dette ut fikk hun ikke straff

- hun lyver og manipulerer alle rundt henne. Både familie og venner

- hun har fått barn kun for å slippe å jobbe og snylter bevist på nav og tar kurs kun for å få mer penger

- hun er bortskjemt til de grader av familien sin og får alt i hendene sine...likavell greier hun å si at hun er en tøffing som har greid seg så langt og at livet er hardt osv osv

- hun er falsk 

- narsisist

- billig ludder. Knuller 50 år gammle menn i alder av 18 år. Forundrer meg ikke om det var for penger

- lager drama 24/7 

Er dette grunn nok til å hate 1 person? Er mye mer men orker ikke skrive mer

Anonymkode: e47fa...39a

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også en kollega uten særlige antenner men forstår det at personen ikke er et ondt menneske eller noe slikt, men h*n vet og kan ikke bedre. Vi må ha empati og forståelse for at andre er ulike oss selv synes jeg. 

Misliker kun de som vil skade meg eller vil meg vondt.

Anonymkode: 062c3...7a3

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Hater to personer. Og de kommet jeg til å hate. Er en jeg har tilgitt som jeg egentlig ikke trengte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...