Gå til innhold

De som ikke bryr seg om utseendet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser man ikke seg selv? Ser du et tvprogram f.eks, ser du at de fleste ordner seg. Eller du ser lærere, osv. De ser like ut hver dag.

Du trenger jo ikke 10tonn sminke og merke klær...

F.eks; 

- ikke komme rett fra dusjen på skole/jobb, føn deg. 

-ikke gå i joggebukse, det er hjemmeklær. 

Å stå opp fra sengen på morgenen og dra på jobb med håret ugredd i strikk, joggebukse og du ser trøtt ut. Det ser jo ikke bra ut. 

Når jeg begynner på jobb kl0800, står jeg opp 2t før jeg må dra, for å ordne meg til å gå ut blandt folk. Så også våkne mer så jeg ikke ser syk/trøtt ut når jeg kommer på jobb. 

Ser så mange som er slaskete på jobb. Går ikke i de butikkene... eller kollegaer, eller andre. En kjapp tur i nærbutikken er jo greit hvis du mangler noe, men ikke å hoppe utav sengen og lande på jobb. 

Ser de ikke seg selv? Kunne du gått slik? Syns du man bør stelle seg?

Anonymkode: eb4d5...9c4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel få som går i joggebukse på jobb?

Anonymkode: 47bda...8dd

• Liker 10
Skrevet

To timer hver eneste dag for å stelle seg! 

Jeg bruker tre kvarter på dusj, hårvask og-tørk, sminke, ta på rene klær, drikke kaffe, lese litt i avisen.

• Liker 9
Skrevet

Klart jeg ser det. Men jeg bryr meg bare ikke. Det er ikke en jævla samfunnsplikt å kaste bort tid på utseendet. Om andre vil bruke tid på det: er de fri til det. Hver time på dagen om de har lyst. Men jeg GIDDER ikke det og som fritt mennesker har jeg lov til det. 

Anonymkode: 077ca...064

• Liker 22
Gjest C.Tramell
Skrevet

To timer på å gjøre meg pen er akseptabelt hvis jeg skal gifte meg, men til hverdags holder det fint med 15-20 minutter. Hva i alle dager er det du driver med som tar så lang tid?

Enig i at joggebukse og ugredd hår ser sjuskete ut, men jeg ser sjelden noen gå sånn på jobb.

Skrevet

Kanskje de har andre verdier en utseende og bruker like mye tid på sitt indre som mange gjør på sitt ytre. F.eks : Tidlig opp, meditasjon, kaffe, lese og kløing av katten = 1.5 time. Så på jobb. ;) Forfriskende med forlk med forkjellig verdier iallefall.

Liker selv å være letstelt.

Anonymkode: 85f0f...df4

• Liker 10
Skrevet

Folk..

lettstelt...

Og ja, til retting av innlegg som anonym

Anonymkode: 85f0f...df4

Skrevet
1 time siden, Amawhatsnot skrev:

To timer hver eneste dag for å stelle seg! 

Jeg bruker tre kvarter på dusj, hårvask og-tørk, sminke, ta på rene klær, drikke kaffe, lese litt i avisen.

Da antar jeg at du er forholdsvis ung? 

Kan love deg at det krever litt mer når du bikker 40. Eller 35. Eller 50. Eller mer.

Anonymkode: 12f16...2d8

Skrevet

Om du ser trøtt og slapp ut uten sminke, ville jeg sett over kostholdet og hvor mye/ bra du trener. Sannsynligvis ser de slapphet knyttet til dårlig kosthold, manglende treninge eller andre tegn på dårlig helse

Selv bruker jeg ingen sminke og ingen huprodukter, og jeg har fått flere komplimenter på at jeg ser så ung og frisk ut. Jeg trener kondisjon, styrke og spiser "bra" de fleste dager. Dvs, lager maten selv, unngår mye sukker, drikker nok vann osv

Anonymkode: 55775...f3d

• Liker 2
Skrevet

To timer er overkill. Det et nesten to hele arbeidsdager uka. Tror du burde effektivisere rutinene dine. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan love deg at det krever litt mer når du bikker 40. Eller 35. Eller 50. Eller mer.

2 timer på å stelle seg når du har bikka 40? Må du sminke under rynkene? Sitter ikke sminken? Har du to meter med hår? 14 hudkremer? 

Jeg er 26 og bruker rundt 45 min. Det er inkludert:

- Dusj 10 min

- Føne håret 5-6 min

- Hudpleie fra Obagi (6 kremer) 5 min

- Rette håret som er pistrete 6-7 min

- Sminke huden, øyenbryna og litt mascara 5 min

- Parfyme og deodorant 1 min

- Pusse tennene 3-4 min

- Kle på meg 10 min 

Anonymkode: 1353c...99a

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser man ikke seg selv? Ser du et tvprogram f.eks, ser du at de fleste ordner seg. Eller du ser lærere, osv. De ser like ut hver dag.

Du trenger jo ikke 10tonn sminke og merke klær...

F.eks; 

- ikke komme rett fra dusjen på skole/jobb, føn deg. 

-ikke gå i joggebukse, det er hjemmeklær. 

Å stå opp fra sengen på morgenen og dra på jobb med håret ugredd i strikk, joggebukse og du ser trøtt ut. Det ser jo ikke bra ut. 

Når jeg begynner på jobb kl0800, står jeg opp 2t før jeg må dra, for å ordne meg til å gå ut blandt folk. Så også våkne mer så jeg ikke ser syk/trøtt ut når jeg kommer på jobb. 

Ser så mange som er slaskete på jobb. Går ikke i de butikkene... eller kollegaer, eller andre. En kjapp tur i nærbutikken er jo greit hvis du mangler noe, men ikke å hoppe utav sengen og lande på jobb. 

Ser de ikke seg selv? Kunne du gått slik? Syns du man bør stelle seg?

Anonymkode: eb4d5...9c4

Du hørtes fryktelig forfengelige ut? Må jo være utrolig slitsomt? Er vel få som går i joggebukse på jobb? De fleste grer vel håret også? 

Personlig trenger jeg 20-30 min før jeg går på jobb. Grer hår og putter på concealer over mørke ringer. Trenger ikke 2 timer om man ikke enten er kjempe forfengelig eller utrolig stygg ;) 

Anonymkode: 40945...2a0

• Liker 8
Skrevet

Kvinner som påstår at de bare bruker 10 minutter på å dusje lyver. Kvinner bruker en evighet i dusjen.

Anonymkode: f64fa...87c

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som påstår at de bare bruker 10 minutter på å dusje lyver. Kvinner bruker en evighet i dusjen.

Det dere menn glemmer er at vi kler ikke av oss går rett inn, såper kropp og hode med dobbeldusj, skyller går ut, tar på deo og rett i klærne. 

Det er hår som skal kammes ut, sminke som skal fjernes, kanske også gammel neglelakk. Det er shampo vask og skyll, balsam vask og skyll, så shaving. Ute av dusjen skal langt hår kammes og tørkes, kroppen smøres med lotion etter shaving.  Til slutt, om man skal utog ikke rett i seng, skal håret fikses og styles og man skal sminke seg. Dere aner ikke. Og kom ikke å si at det er unødvendig, for dere liker alle kvinner med glansfullt hår, glatte legger, og myk duftende hud. 

Jeg kan fint bruke ti min i dusjen om jeg bare har vært hjemme er sminkefri og skal rett i seng etterpå og ikke trenger å vaske håret.

• Liker 11
Skrevet

Du bør jo ta litt i betraktning hva folk jobber med før du kritiserer dem for å ikke bry seg(dog synes jeg 2 timer er latterlig). Jeg jobber med utfordrende atferd så noe dingel i øra osv. vil bare bli røska ut, løst hår er også lett å få tak i. Går i joggeklær på jobb også jeg, fordi det er en del selvskading på jobb. Det betyr tre ting. 1. Blod. Overalt! 2. Dusje FØR jobb er bortkasta. 3. Når mennesker skader seg må man innimellom holde dem fast med tvang for at de ikke skal ta livet sitt. Da må man kunne ha god bevegelighet, både for å beskytte dem mot seg selv, så vel som å kunne beskytte deg selv og kanskje din kollega. Så jeans, skjørt, bluser osv. er helt uaktuelt fordi det er ikke tøyelig. Synes jeg ser fjeset på sjefen om jeg hadde stilt opp i skjørt, bluse og høye heler :P

Anonymkode: 01f5e...bcf

• Liker 9
Skrevet

Jeg prioriterer å sove så lenge som mulig. Står opp kl 07, går på badet, grer og setter opp håret, har dusjet før jeg legger meg så blir kattevask på morgenen, tar på ansiktskrem og maskara. Kler på meg, drar på jobb. Reiser ca 0720-0725, begynner på jobb kl 08. Bruker uniform på jobb så hvilke klær jeg reiser i er uvesentlig. Jeg fatter ikke hvordan noen kan stå opp 2...TO... timer før jobb for å sminke seg?????

Anonymkode: b0ce3...765

• Liker 6
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke noen ville kalt meg forholdsvis ung, nei. 

Skrevet

Jeg steller meg alltid før jeg går ut døra, med mindre jeg skal på vaskejobben min. Jeg gidder ikke se velstelt ut når jeg skal vaske, da jeg uansett ikke ser velstelt ut lenger når jeg er ferdig. Det skjer faktisk ofte at jeg drar innom butikken på veien til/fra også, selv om jeg har på joggebukse og hettegenser.  Forresten føner jeg aldri håret, så jeg møter ofte opp med vått hår, også når jeg er velstelt ellers. Jeg vil ikke stå opp 2 timer før for å lufttørke håret, og håret mitt blir helt håpløst hvis jeg føner det. 

Anonymkode: 852df...a2f

• Liker 4
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Desto viktigere å ta vare på seg selv etter som årene går, mener nå jeg! Er man ung, får man mye gratis. Trenger ikke ta 2 timer å stelle seg uansett hvor gammelman er! Joggebukse og ugredd hår er ikke greit på særlig mange arbeidsplasser, vil jeg tro. Jeg lurer på det samme som Ts, hvorfor er det så mange som ikke bryr seg om utseendet? Kom ikke å si at det er fordi du har viktigere ting å tenke på! Det ene utelukker ikke det andre! 

Skrevet
42 minutes ago, AnonymBruker said:

Kommer helt an på. Jeg kan dusje på 10min om jeg vil det, men ofte liker jeg følelsen av varmt vann og bruker lengre tid i dusjen fordi det er behagelig. 

Anonymkode: 55775...f3d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...