AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #1 Skrevet 8. september 2017 Hei! Jeg har begynt å studere på Handelshøyskolen. Har utsatt det noen år da jeg sliter litt med konsentrasjonen, men nå har jeg bestemt meg for å ta utfordringen. Målet er å få A i alle fag. Heldigvis har vi en lærer jeg liker som engasjerer til mange diskusjoner i timen, så selve undervisningen går fint. Det er mer studeringen på egenhånd jeg sliter med, siden jeg ikke har konsentrasjon nok til å lese. Tankene vandrer andre steder sånn at jeg ikke får med meg hva jeg leser. Og når jeg klarer å fokusere på boka, så sliter jeg litt med å forstå setningene... Jepp, de må gjerne leses et par ganger sånn at jeg husker hva setningen startet med når jeg er på siste halvdel. Så du som er som meg; hva er din beste studieteknikk? :D Anonymkode: 85c12...369
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #2 Skrevet 8. september 2017 Les det høyt til deg selv. Da er det enklere å konsentrere seg. Gjerne sett på litt instrumental, klassisk musikk i bakgrunnen også. Anonymkode: 49fca...673
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #3 Skrevet 8. september 2017 Mitt beste tips er å bruke f.eks tomato-timer (google). 25 min effektiv lesing, 5 min pause. Det går overraskende fort! Jeg må også skrive for å lære, helst for hånd, men pc fungerer også. Hvis ikke setter ikke informasjonen seg. Test litt forskjellig og se hva du lærer best av. Det fungerer også veldig bra å forsøke å gjenta høyt hva du har lest, se for deg at du skal forklare ulike begrep til andre, men bruk egne ord. Anonymkode: c3130...1ec
annebanane Skrevet 8. september 2017 #4 Skrevet 8. september 2017 Selv leser jeg, markerer setninger, så skriver jeg det inn på pc senere. Forelesninger noterer jeg for hånd, så skriver jeg det også inn på pc. Slik lærer jeg best. Angående lesing så liker jeg ha noe på i bakgrunnen så det ikke blir for stille. Er det helt stille leser jeg bare samme setning om og om igjen. Så leser jeg i skippertak og/eller når jeg har lyst. Er lite vits å lese når konsentrasjonen min går andre steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå