AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #1 Skrevet 8. september 2017 Blir ofte så overrasket når jeg leser i kommentarfeltet til forskjellige nyhetsartikler som blir postet på Facebook. Er en del der som ikke unner folk å gjøre det bra i livet. Hvis det står en nyhetsartikkel om at en person har tjent flere millioner kroner, så er det så mange som mener at disse pengene skulle vært "delt" ut til de som nesten ikke har penger osv. Eller at det er helt gale at en person skal ha så mye penger, og at man må tenke på de som ikke har det. Men personen har jo mest sannsynlig jobbet knallhardt for å tjene disse pengene, så hvorfor kan ikke folk bare være glad på andres vegne og heller unne dem det? Begynner av og til å lure på om de bare er grønn av misunnlelse, eller om de som kommer med slike kommentarer hadde donert alle millionene sine dersom det var de som hadde vært heldig og tjent så bra. Anonymkode: 9948f...b3c 1
saltyliquorice Skrevet 8. september 2017 #2 Skrevet 8. september 2017 Du finner jo ikke de mest reflekterte menneskene i slike kommentarfelt da, etter min erfaring i alle fall 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #3 Skrevet 8. september 2017 Hahaha, du sier noe der! Anonymkode: 9948f...b3c
Linaa Skrevet 8. september 2017 #4 Skrevet 8. september 2017 (endret) Helt enig! Ikke bare "vanlige" folk som tenker dette, staten også! skal bare ha ha og ha, fra de som faktisk har jobbet hardt å kommet dit de er. Det er MYE slit, svette og tårer for veldig mange å komme dit man kommer, og tjene så "mye" som dem gjør. Jeg kan dra et eksempel der min sambo startet et foretak som går bra, veldig bra. Og jeg ser det med mine egne øyne hvor mye det faktisk krever. Jeg selv hadde aldri klart det, har ikke den mentaliteten/viljen/styrken, you name it til å klare det heller. Men jeg går heller ikke (ikke gjort det før jeg ble sammen med han heller) å tenkt at ja men de som tjener mer skal gi til "vi" som ikke gjør det. Folk får bare slutte å lete etter saker å klage på! Vi har blitt så opptatte av alt som skjer rundt oss, enn å faktisk sette seg ned å tenke på hva enn selv holder på med....... Denne planeten vi lever på blir bare mindre og mindre, folk maler gulvet og stenger seg selv i et hjørne. Vi har for mye tid (24 timer) som vi bruker mindre effektivt og folk begynner å kjede seg. Vi leter etter "problemer" vi leter etter noe å sitte fingrene i... vi tar livet på oss selv av alt tull... ja nå går det litt over styr her, og kanskje faller ut av det hele, men slutt å legg deg i hva folk bruker SINE penger på, som DE evt har jobbet og slitet for å få.... Vi får se om de som sitter å klager på dette "problemet", om de noen gang hadde delt med seg (om de hadde vært millionærer). svaret er som oftest, nei... (OG SELVFØLGELIG IKKE ALLE) MIN mening, takk for meg Endret 8. september 2017 av Linaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå