AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #1 Skrevet 8. september 2017 Hvorfor er det så vanskelig å bli kjent med hyggelige folk her? Jeg har bodd her i 3 år, jobber, trener og tar yogatimer. Er sosial og imøtekommende. Har vært ute på byen noen ganger. Men dere liker ikke oss fra resten av landet. Hvorfor er det så vanskelig å bli kjent med dere? Da jeg har flere barn i barnehage/skole, så møter jeg foreldre, og vi snakker jo. Men etter å ha bodd her i flere år har jeg ikke fått en eneste venninne. Det er litt trist at vi må ut av byen, for å være sosiale... hint hint... Jeg trenger en venninne, som jeg kan skravle med, drikke kaffe med, trene eller gå tur med. er det noen her, som bor i Sandefjord som er i samme situasjon? Anonymkode: f1981...544
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #2 Skrevet 8. september 2017 Jeg er født, og oppvokst her. Ille st du føler/opplever det sånn! Hvor gsmmel er du? Klem Anonymkode: 20493...670
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #3 Skrevet 8. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er født, og oppvokst her. Ille st du føler/opplever det sånn! Hvor gsmmel er du? Klem Anonymkode: 20493...670 36 år gammel 🙂 Anonymkode: a779e...c0b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #4 Skrevet 8. september 2017 Har hørt mange si det om Sandefjord. Merkelig det er sånn der. Anonymkode: e3b7d...bb7 1
hobbykokken Skrevet 8. september 2017 #5 Skrevet 8. september 2017 Jeg bor i Sandefjord. Bare å ta kontakt 😀
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #6 Skrevet 8. september 2017 Sandefjord er vel kjent for å være litt slik du beskriver 🙈 Har bekjente som til slutt ga opp og flyttet tilbake til Oslo/omegn etter flere år slik du beskriver. Er ikke veldig mye bedre her jeg bor - Tønsberg. Anonymkode: 2adfe...56c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #7 Skrevet 9. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sandefjord er vel kjent for å være litt slik du beskriver 🙈 Har bekjente som til slutt ga opp og flyttet tilbake til Oslo/omegn etter flere år slik du beskriver. Er ikke veldig mye bedre her jeg bor - Tønsberg. Anonymkode: 2adfe...56c Hva kommer det av tro? Hvis jeg ikke hadde hatt barn hadde jeg vel flyttet for 2 år siden. Men de trives godt å har venner, fritidsaktiviter og jeg tenker at det er dumt å flytte de ut fra et miljø de trives i. 🙂 Anonymkode: a779e...c0b
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #8 Skrevet 3. oktober 2017 På 8.9.2017 den 13.39, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så vanskelig å bli kjent med hyggelige folk her? Jeg har bodd her i 3 år, jobber, trener og tar yogatimer. Er sosial og imøtekommende. Har vært ute på byen noen ganger. Men dere liker ikke oss fra resten av landet. Hvorfor er det så vanskelig å bli kjent med dere? Da jeg har flere barn i barnehage/skole, så møter jeg foreldre, og vi snakker jo. Men etter å ha bodd her i flere år har jeg ikke fått en eneste venninne. Det er litt trist at vi må ut av byen, for å være sosiale... hint hint... Jeg trenger en venninne, som jeg kan skravle med, drikke kaffe med, trene eller gå tur med. er det noen her, som bor i Sandefjord som er i samme situasjon? Anonymkode: f1981...544 Hei jeg bor i Larvik ta gjerne kontakt om du vil, jeg er 26 år. Anonymkode: 87d3b...d1a
Nafiaa Skrevet 3. oktober 2017 #9 Skrevet 3. oktober 2017 Hei, er bare å ta kontakt. Jeg er en kvinne på 28 år fra Sandefjord. Har to barn i skolealder. Jeg ønsker meg gjerne flere venninner, alltid koselig å bli kjent med flere
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #10 Skrevet 3. oktober 2017 På 8.9.2017 den 23.24, AnonymBruker skrev: Sandefjord er vel kjent for å være litt slik du beskriver 🙈 Har bekjente som til slutt ga opp og flyttet tilbake til Oslo/omegn etter flere år slik du beskriver. Er ikke veldig mye bedre her jeg bor - Tønsberg. Anonymkode: 2adfe...56c Kan være enig å jeg har bodd i Tønsberg hele mitt 43 år lange liv. Hvis du ikke er normal og a4 sliter du litt her. Men det er så pent og deilig å bo her ( men dyrt) så det veier opp mye. Anonymkode: 483e6...b6a
laviniabcn79 Skrevet 4. oktober 2017 #11 Skrevet 4. oktober 2017 Hei, jeg er 38. Fra Sandefjord, men bodd i Oslo i 17 år.. Kom hjem i fjor... Selv jeg, med et nettverk fra før- opplever det som deg. Jeg har knytta bekjentskap med kollegaer, ei venninne har jeg fått, og min PT ( som jeg strengt tatt betaler for å treffe! ). Har en datter på 2 år i barnehage, opplever at det kun er på hils i barnehagen. Så du er ikke alene om å oppleve Sandefjord slik.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #12 Skrevet 5. oktober 2017 Jeg har tenkt å flytte til Sandefjord. Er selv derfra, men flyttet ut før jeg ble ordentlig voksen. Har hørt andre si det at Sadefjordinger er litt lukket. Jeg er faktisk usikker på om jeg nå kommer til å oppleve at det er vanskelig å få venner. Det gjenstår å se. Går utfra at med innbyggerantall på ca 50 000 pluss minus, så er det noen fler som bor i Sandefjord som leser KG så kunne jo vært fint om flere av dere som bor i Sandefjord kan si noe om dette. Er dere Sandefjordinger vanskeligere å bli kjent med for innflyttere? Hvis ja, hvorfor? Hva kan evt innflyttere gjøre annerledes? Anonymkode: b73c2...402
Pemafipa Skrevet 6. oktober 2017 #13 Skrevet 6. oktober 2017 Er innflytter til Sfj selv. Har vel bodd her i 7-8 år og synes også det har vært vanskelig å bli kjent med folk. Virker som folk her ikke er så gode på å inkludere folk uten bys fra. Bare ta kontakt hvis du vil Er 32 år og har barn:)
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #14 Skrevet 7. oktober 2017 Flyttet til Sandefjord og bodde der i 10 år. Fikk ikke eneste venninne. Og jeg er sosial og utadvendt og ikke redd for å ta kontakt med folk. Virket som folk hadde nok med sitt. Kolleger på jobben var sjeldne klare for å finne på noe etter jobb etc. De fleste jeg kjente til i Sandefjord, f.eks gjennom jobb, var født og oppvokst der, hadde sine venner fra barndom og hadde masse familie i byen. Kan ha noe med det å gjøre. De har sitt ferdige nettverk og har ikke behov for flere mennesker i livet sitt. Veldig A4-by hvor folk er veldig opptatt av interiør, belegningsstein, stor garasje, fin bil. Status, altså. Også den eneste norske byen som ennå har en slags "adel" i form av noen viktige pengefamilier som alle ser opp til. Flyttet der i fra. Anonymkode: 49477...f4b
Emmelise Skrevet 9. oktober 2017 #15 Skrevet 9. oktober 2017 Vestfoldinger har vel alltid vært litt spesielle når det gjelder sosialt? Det er ihvertfall inntrykket jeg alltid har sittet igjen med. Larvik her, født og oppvokst. Mitt sosiale nettverk har også forduftet med årene. Noen flytter, noen mister man bare kontakten med. Men som alltids "man er jo venner på facebook da!" Gubben min flyttet til Larvik for 15 år siden. Han har fått *noen* venner. To av dem bor i Vestfold til og med -_-
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #16 Skrevet 9. oktober 2017 På 7.10.2017 den 17.59, AnonymBruker skrev: Flyttet til Sandefjord og bodde der i 10 år. Fikk ikke eneste venninne. Og jeg er sosial og utadvendt og ikke redd for å ta kontakt med folk. Virket som folk hadde nok med sitt. Kolleger på jobben var sjeldne klare for å finne på noe etter jobb etc. De fleste jeg kjente til i Sandefjord, f.eks gjennom jobb, var født og oppvokst der, hadde sine venner fra barndom og hadde masse familie i byen. Kan ha noe med det å gjøre. De har sitt ferdige nettverk og har ikke behov for flere mennesker i livet sitt. Veldig A4-by hvor folk er veldig opptatt av interiør, belegningsstein, stor garasje, fin bil. Status, altså. Også den eneste norske byen som ennå har en slags "adel" i form av noen viktige pengefamilier som alle ser opp til. Flyttet der i fra. Anonymkode: 49477...f4b Eneste byen som ikke har "adel" ?? Aldri vært i Bergen du skjøner jeg. Ellers, flytt til Horten. Mye koseligere enn "sossebyene" Tønsberg og Sandefjjord. Anonymkode: b8ffa...998
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #17 Skrevet 14. oktober 2017 Hei, glad jeg fant denne tråden her😊 Jeg er også innflytter og har følt det akkurat slik TS og andre beskriver i mange år her i Sandefjord. Jeg har bodd en del steder før jeg havnet her og har fått mange venner på de stedene, men her er det meget vanskelig. Har to barn i skolealder og de har også pappaen sin boende her i byen, så det er heller ikke noe alternativ å flytte. Hadde en del venninner her for en del år siden som heller ikke var innfødte, men de har dessverre flyttet herfra en etter en😕 Så ta gjerne kontakt om du vil😊 Anonymkode: 75f17...3ea
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #18 Skrevet 14. oktober 2017 På 7.10.2017 den 17.59, AnonymBruker skrev: Flyttet til Sandefjord og bodde der i 10 år. Fikk ikke eneste venninne. Og jeg er sosial og utadvendt og ikke redd for å ta kontakt med folk. Virket som folk hadde nok med sitt. Kolleger på jobben var sjeldne klare for å finne på noe etter jobb etc. De fleste jeg kjente til i Sandefjord, f.eks gjennom jobb, var født og oppvokst der, hadde sine venner fra barndom og hadde masse familie i byen. Kan ha noe med det å gjøre. De har sitt ferdige nettverk og har ikke behov for flere mennesker i livet sitt. Veldig A4-by hvor folk er veldig opptatt av interiør, belegningsstein, stor garasje, fin bil. Status, altså. Også den eneste norske byen som ennå har en slags "adel" i form av noen viktige pengefamilier som alle ser opp til. Flyttet der i fra. Anonymkode: 49477...f4b Hvilke familier er liksom denne «adelen»? Anonymkode: 9cb7c...ecc
Moff9 Skrevet 15. oktober 2017 #19 Skrevet 15. oktober 2017 Jeg er fra sandefjord, født og oppvokst, men har ikke mange venner for det. Mange er sære og vanskelig å bli kjent med. Ta gjerne kontakt, jeg er 27 år og har snart 3 barn 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå