Gå til innhold

Skadet fugl?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kast et håndkle eller noe annet lett over den slik at du får fanget den inn. Fugler blir mindre redde og villstyrlige dersom de har noe over hodet. Du holder den i begge føttene og delvis under armen slik at den føler trygghet og ro. 

Å ringe dyrlege eller politiet/viltnemnda når du ikke vet om du klarer å fange inn fuglen er sløsing med resurser. De kan komme og fuglen være flydd. 

Om den er skadet fysisk eller bare er sjokkskadet er umulig å fortsi så lenge du ikke kan se skader på den. 

Vær obs på at ville fugler kan være smittebærere av samonella og andre alvorlige bakterier. 

Anonymkode: bc772...075

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1132593-skadet-fugl/#findComment-20332057
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kast et håndkle eller noe annet lett over den slik at du får fanget den inn. Fugler blir mindre redde og villstyrlige dersom de har noe over hodet. Du holder den i begge føttene og delvis under armen slik at den føler trygghet og ro. 

Å ringe dyrlege eller politiet/viltnemnda når du ikke vet om du klarer å fange inn fuglen er sløsing med resurser. De kan komme og fuglen være flydd. 

Om den er skadet fysisk eller bare er sjokkskadet er umulig å fortsi så lenge du ikke kan se skader på den. 

Vær obs på at ville fugler kan være smittebærere av samonella og andre alvorlige bakterier. 

Anonymkode: bc772...075

Hvis det er så mye bakterier, tørr jeg ikke å ta den inn, da jeg har en liten nyfødt gutt i hus. Men jeg kan ringe å høre hva de sier 

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1132593-skadet-fugl/#findComment-20332130
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...