AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #1 Del Skrevet 8. september 2017 Holder på å planlegge litt,og lurer på om det hadde vært bedre å investere i slike buksebleier som dette,istedenfor store bind? https://www.vitusapotek.no/tena-protective-underwear-plus%2c-medium-(75-100cm)%2c-12-stk/p/893744 https://www.vitusapotek.no/tena-pants-plus-buksebleier-s-14-stk/p/988100 Jeg har aldri klart å sove med bind om natten,da jeg snur meg ofte mens jeg sover og det ALLTID ender opp med å lekke masse utenfor.Ser for meg at det samme kommer til å skje etter fødsel. Anonymkode: 56c83...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #2 Del Skrevet 8. september 2017 Store Tena bleier fra apoteket er bedre. Du får råd og prøver på apotekene. Hva du trenger vet du ikke før du er der. Anonymkode: a2b5f...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 8. september 2017 #3 Del Skrevet 8. september 2017 Jeg fikk alt jeg trengte til de første dagene på sykehuset. Brukte trusebleie den første eller andre dagen, deretter tykke bind et par dager og så gikk jeg over til tynne, vanlige bind. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #4 Del Skrevet 8. september 2017 Du får det du trenger på sykehuset Tror de færreste har behov for buksebleie når de kommer hjem, det finnes stoore bind(type fra mage til rygg), som er mer praktiske enn de trusebleiene. Trusebleier har ofte dårlig oppsugingsevne, og fungerer dårligere enn bind. Jeg er sykepleier, og vi bruker alltid bind i slike truser på pasientene for at det ikke skal lekke rundt. En vanlig truse er også strammere og holder bindet bedre på plass. Anonymkode: ee093...48b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 8. september 2017 #5 Del Skrevet 8. september 2017 (endret) Sykehuset jeg var på var skikkelig gniene på bind og bleiebind, så hvis du føder et sånt sted er det ikke dumt å ta med selv. Vi fikk ett bleiebind, og så et lite bind å ha inni det, som vi skulle bytte ut. Trengte vi nytt bleiebind måtte vi gå til kontoret og be om mer, for å sikre at vi faktisk trengte det. Ganske slitsomt når man våknet til blodbad på natta og ikke bare kunne skifte uten videre. Måtte ha med egne nettingtruser også. Trusene jeg hadde kjøpt var en størrelse for små, så trange og ubehagelige. Poenget er: sjekk hva som er vanlig på ditt sykehus. Endret 8. september 2017 av Sisti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 8. september 2017 #6 Del Skrevet 8. september 2017 5 minutter siden, Sisti skrev: Sykehuset jeg var på var skikkelig gniene på bind og bleiebind, så hvis du føder et sånt sted er det ikke dumt å ta med selv. Vi fikk ett bleiebind, og så et lite bind å ha inni det, som vi skulle bytte ut. Trengte vi nytt bleiebind måtte vi gå til kontoret og be om mer, for å sikre at vi faktisk trengte det. Ganske slitsomt når man våknet til blodbad på natta og ikke bare kunne skifte uten videre. Måtte ha med egne nettingtruser også. Trusene jeg hadde kjøpt var en størrelse for små, så trange og ubehagelige. Poenget er: sjekk hva som er vanlig på ditt sykehus. Herregud, hvor var dette?! Så gniene da.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #7 Del Skrevet 8. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Holder på å planlegge litt,og lurer på om det hadde vært bedre å investere i slike buksebleier som dette,istedenfor store bind? https://www.vitusapotek.no/tena-protective-underwear-plus%2c-medium-(75-100cm)%2c-12-stk/p/893744 https://www.vitusapotek.no/tena-pants-plus-buksebleier-s-14-stk/p/988100 Jeg har aldri klart å sove med bind om natten,da jeg snur meg ofte mens jeg sover og det ALLTID ender opp med å lekke masse utenfor.Ser for meg at det samme kommer til å skje etter fødsel. Anonymkode: 56c83...fa2 Husk at Tena bleier er laget for å suge urin, og ikke blod. Det betyr at sugeevnen for blodvæske er dårligere, enn bind som er laget til formålet. Du kan dermed erfare at du lekker blod, selv med "bleie", da denne er laget for urinlekkasje. Anonymkode: b0bc7...922 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #8 Del Skrevet 8. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Husk at Tena bleier er laget for å suge urin, og ikke blod. Det betyr at sugeevnen for blodvæske er dårligere, enn bind som er laget til formålet. Du kan dermed erfare at du lekker blod, selv med "bleie", da denne er laget for urinlekkasje. Anonymkode: b0bc7...922 Ja,er klar over det,så det er nok ikke optimalt som du skriver.Prøvde å google etter alternativer men fant ingen.Buksebleier og bleier på fødeklinikkene er kanskje spesielt beregnet på blod? ts Anonymkode: 56c83...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. september 2017 #9 Del Skrevet 8. september 2017 Som regel er det bare med en gang etter fødsel og kanskje dagen etter at man blør så mye at man trenger bleie. Etter det går det fint med vanlige bind av den lange typen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 8. september 2017 #10 Del Skrevet 8. september 2017 22 minutes ago, Unika said: Herregud, hvor var dette?! Så gniene da.. SUS (Stavanger) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #11 Del Skrevet 8. september 2017 Jeg kjøpte Tena bind på apoteket, disse er også mykere enn vanlige bind og var mye mer behagelig syns jeg( måtte sy, så var ganske øm) Kjøpte også nettingboxer på apotek, funket veldig bra sammen. Anonymkode: 455b7...72b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #12 Del Skrevet 8. september 2017 3 timer siden, Sisti skrev: Sykehuset jeg var på var skikkelig gniene på bind og bleiebind, så hvis du føder et sånt sted er det ikke dumt å ta med selv. Vi fikk ett bleiebind, og så et lite bind å ha inni det, som vi skulle bytte ut. Trengte vi nytt bleiebind måtte vi gå til kontoret og be om mer, for å sikre at vi faktisk trengte det. Ganske slitsomt når man våknet til blodbad på natta og ikke bare kunne skifte uten videre. Måtte ha med egne nettingtruser også. Trusene jeg hadde kjøpt var en størrelse for små, så trange og ubehagelige. Poenget er: sjekk hva som er vanlig på ditt sykehus. Slik gjorde vi der jeg jobbet tidligere. Det er fordi folk hamstrer og "stjeler" når det ligger fritt tilgjengelig. Og pga økonomien er det mest hensiktsmessig å gjøre det slik, da har man en viss kontroll over forbruket. Anonymkode: 9d5d4...ef5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 8. september 2017 #13 Del Skrevet 8. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik gjorde vi der jeg jobbet tidligere. Det er fordi folk hamstrer og "stjeler" når det ligger fritt tilgjengelig. Og pga økonomien er det mest hensiktsmessig å gjøre det slik, da har man en viss kontroll over forbruket. Anonymkode: 9d5d4...ef5 Man kan jo bare legge fram en liten håndfull bind på badet/rommet, sånn at folk ikke forsyner seg ubegrenset. Syns det er en hyggelig gest på et sykehus at det fins noen store bind lett tilgjengelig etter en så stor affære som en fødsel er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #14 Del Skrevet 8. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Slik gjorde vi der jeg jobbet tidligere. Det er fordi folk hamstrer og "stjeler" når det ligger fritt tilgjengelig. Og pga økonomien er det mest hensiktsmessig å gjøre det slik, da har man en viss kontroll over forbruket. Anonymkode: 9d5d4...ef5 Det kunne man løst ved å selge utstyr i resepsjonen, eller øevert ut passende dagsrasjoner.. Selvfølgelig hamstrer pasientene når det nesten er umulig å skaffe seg nok bind/bleier. På ullevål fikk vi en buksebleie og en pakke libresse tynne nattbind, og beskjed om å bruke bind inni buksebleiene. De nattbindene var grusomt vonde, så for å ha nok av de bleiene så måtte man snike til seg hver gang man fant noe i gangen. Hadde de solgt de tykke nattbindene fra libresse i resepsjonen(eller levert ut de istedet for de tynne) hadde de sikkert sluppet at alle dreiv å henta buksebleier hele tida. Anonymkode: cab6a...4c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #15 Del Skrevet 8. september 2017 8 minutes ago, AnonymBruker said: Det kunne man løst ved å selge utstyr i resepsjonen, eller øevert ut passende dagsrasjoner.. Selvfølgelig hamstrer pasientene når det nesten er umulig å skaffe seg nok bind/bleier. På ullevål fikk vi en buksebleie og en pakke libresse tynne nattbind, og beskjed om å bruke bind inni buksebleiene. De nattbindene var grusomt vonde, så for å ha nok av de bleiene så måtte man snike til seg hver gang man fant noe i gangen. Hadde de solgt de tykke nattbindene fra libresse i resepsjonen(eller levert ut de istedet for de tynne) hadde de sikkert sluppet at alle dreiv å henta buksebleier hele tida. Anonymkode: cab6a...4c8 Jeg var på Ullevål og det lå alltid noen (en liten bunke, men ikke store stabler) i skapet ved stellebordet utenfor toalettet. Syntes bleietrusene funket bra jeg da. Tok når jeg trengte (mer enn bare en dag og ble værende flere dager pga gulsott-testing av ungen), og tok med med meg et hjem også, til jeg fikk handlet selv. Men endte med at jeg ikke tok med flere da jeg ikke fant tilsvarende i butikken. Anonymkode: 11b26...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #16 Del Skrevet 8. september 2017 De var gniene på de store binda der jeg var også. Men så fikk jeg senere høre at de helst ikke ville gi ut disse da de ble for store og det ble for klamt miljø for underlivet. Det er bedre for tilhelinga at du bruker kun det du har behov for. Og ikke sikre deg og pakker deg alt for mye inn. Anonymkode: 7cbed...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #17 Del Skrevet 8. september 2017 5 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Som regel er det bare med en gang etter fødsel og kanskje dagen etter at man blør så mye at man trenger bleie. Etter det går det fint med vanlige bind av den lange typen. Men dette varierer. Blødde enormt mye i flere dager med første, men med nr2 var det betraktelig raskere ferdig med de store blødningene. Et minne om disse bleiene på sykehuset er da jeg skulle luske meg en tur ut i butikken ved sykehuset og bleia havnet på skeiva konstant. Måtte hele tiden justere den, så flaut! Anonymkode: c4042...b79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 8. september 2017 #18 Del Skrevet 8. september 2017 Hva med å kjøpe slike engangs-underlag. Slike som gjerne brukes når barn slutter med bleie. Da kan du ha et mindre bind på (mer behagelig) og heller et underlag som tar sølet dersom du blør gjennom bindet/bindet flytter på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #19 Del Skrevet 8. september 2017 Brukte vanlige bind fra Liberesse etter fødsel Anonymkode: 5a2e2...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 8. september 2017 #20 Del Skrevet 8. september 2017 For min del brukte jeg vanlige nattbind de første par dagene, så vanlige bind et par dager og så truseinnlegg et par dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå