AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #22 Skrevet 8. september 2017 Syns sjeldent disse politikerne får gjennom alle planene sine uansett. Mye lovnader de ikke kan holde. Så tenker det ikke spiller noen rolle. Anonymkode: 4db2e...4f1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #23 Skrevet 8. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror valgdeltakelsen hadde gått betraktelig opp dersom man hadde innført mulighet til å stemme via nett. Burde være mulig å gjennomføre dette i 2017. Selv har jeg alltid stemt, men ved sist valg var jeg så opptatt med jobb, barn og livet ellers at det rett og slett ikke ble prioritert. Anonymkode: e3488...79e Er helt enig med deg. Vi kan jo gjøre alt mulig annet med Bank-ID/Min-ID. Vi leverer selvangivelsen, logger inn i nettbanken og gjør alt mulig som har med vår private identitet å gjøre ved bruk av disse identifiseringsmetodene. Men i valget er paranoidetilstandene så ekstreme at alle stemmesedlene skal telles for hånd ??? Ikke bare koster det utrolig mye og tr veldig lang tid, men mennesket er faktisk ikke ufeilbarlig. Så her er det absolutt rom for feil. Når det gjelder stemme eller ikke, så har jeg en sønn på 19 år som skal stemme for første gang. Han har ikke sett en eneste valgsending, lest en eneste partibrosjyre og følger heller ikke særlig godt med på politiske nyheter. Han danner seg en oppfatning utifra det han hører andre si, og hva overskrifter forteller han. Jeg vil gjerne at han skal bruke stemmeretten sin, men hans manglende kunnskap uroer meg. Ja, han har rett til å stemme, men bør han det når han gjør det på såpass uinformert grunnlag ? Anonymkode: 6addf...7cf 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #24 Skrevet 8. september 2017 "Jeg er ikke interessert i politikk" "Jeg syns det er kjedelig" "Jeg liker ingen av dem" Herregud. Alle bryr seg om politikk. Alle bryr seg om hvordan de selv har det. Pengene de tjener, studielånet de får, jobbene de kan gå til, taket over hodet dems, mulighetene i livet, sydenturen, matprisene, kollektivtilbudet, bomstasjonene, bensinprisen, helsetilbudet, barnehageplass, forsvaret, politi, alkohol, tobakk - you name it. Det finnes ikke EN voksen person (over 18) som ikke BRYR seg om politikken. Det er bare piss. Saken er at det "for kjedelig" å sette seg inn i hva de ulike partiene står for. Det er for kjedelig å lese avisa. For kjedelig å følge debatter. For kjedelig å gå til valglokalet. Og sist men ikke minst, de tror de skal være enige i alt. Hvem kan med hånden på hjertet si de er enige i hele partiprogrammet til partiet de velger? De færreste. Finn partiet du er minst uenige med eller har en hjertesak du deler. Alltid. Anonymkode: 11f49...05e 10
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #25 Skrevet 8. september 2017 Fordi samfunnet er fucka og kan ikke bli i nærheten av det jeg anser som bra. Jeg dropper å få barn og lever livet mitt så best jeg kan. Ser ingen grunn til å kaste bort tiden på å stemme på rævparti som er like falske og korrupte uansett Anonymkode: 5f1c2...054 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #26 Skrevet 8. september 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Jeg er ikke interessert i politikk" "Jeg syns det er kjedelig" "Jeg liker ingen av dem" Herregud. Alle bryr seg om politikk. Alle bryr seg om hvordan de selv har det. Pengene de tjener, studielånet de får, jobbene de kan gå til, taket over hodet dems, mulighetene i livet, sydenturen, matprisene, kollektivtilbudet, bomstasjonene, bensinprisen, helsetilbudet, barnehageplass, forsvaret, politi, alkohol, tobakk - you name it. Det finnes ikke EN voksen person (over 18) som ikke BRYR seg om politikken. Det er bare piss. Saken er at det "for kjedelig" å sette seg inn i hva de ulike partiene står for. Det er for kjedelig å lese avisa. For kjedelig å følge debatter. For kjedelig å gå til valglokalet. Og sist men ikke minst, de tror de skal være enige i alt. Hvem kan med hånden på hjertet si de er enige i hele partiprogrammet til partiet de velger? De færreste. Finn partiet du er minst uenige med eller har en hjertesak du deler. Alltid. Anonymkode: 11f49...05e Yes! Hadde politikerne fått frem akkurat det du sier her, ville vi hatt 100% valgoppslutning. Du vil ikke bli statsminister du da? Det tar ikke mange minuttene å lese gjennom et partiprogram, men de minuttene gjør deg klokere og mer bevisst på hva du ønsker/ikke ønsker. Ingen trenger heller å vite hva akkurat DU stemmer, for valget er hemmelig. Anonymkode: 11898...877 1
GauteS Skrevet 8. september 2017 #27 Skrevet 8. september 2017 Det spiller ingen rolle hvem som regjerer. Vi fikk ny regjering for fire år siden, men ingenting skjedde, jo! Noen nye drittsekker fikk lov til å rykke inn i toppjobbene, men samme politikken føres uansett. Hva bryr det meg hvilken som i navnet styrer? Snakk heller til meg den dagen det blir revolusjon og alle offentlig og halvoffentlig ansatte fjernes og erstattes med nye personer og nye lover og bestemmelser. Da får vi i det minste muligheten til å merke forskjell! 2
Salka Skrevet 8. september 2017 Forfatter #28 Skrevet 8. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: "Jeg er ikke interessert i politikk" "Jeg syns det er kjedelig" "Jeg liker ingen av dem" Herregud. Alle bryr seg om politikk. Alle bryr seg om hvordan de selv har det. Pengene de tjener, studielånet de får, jobbene de kan gå til, taket over hodet dems, mulighetene i livet, sydenturen, matprisene, kollektivtilbudet, bomstasjonene, bensinprisen, helsetilbudet, barnehageplass, forsvaret, politi, alkohol, tobakk - you name it. Det finnes ikke EN voksen person (over 18) som ikke BRYR seg om politikken. Det er bare piss. Saken er at det "for kjedelig" å sette seg inn i hva de ulike partiene står for. Det er for kjedelig å lese avisa. For kjedelig å følge debatter. For kjedelig å gå til valglokalet. Og sist men ikke minst, de tror de skal være enige i alt. Hvem kan med hånden på hjertet si de er enige i hele partiprogrammet til partiet de velger? De færreste. Finn partiet du er minst uenige med eller har en hjertesak du deler. Alltid. Anonymkode: 11f49...05e Nemlig! Skulle ønske jeg kunne gi deg hundre likes for dette innlegget! 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #29 Skrevet 8. september 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: "Jeg er ikke interessert i politikk" "Jeg syns det er kjedelig" "Jeg liker ingen av dem" Herregud. Alle bryr seg om politikk. Alle bryr seg om hvordan de selv har det. Pengene de tjener, studielånet de får, jobbene de kan gå til, taket over hodet dems, mulighetene i livet, sydenturen, matprisene, kollektivtilbudet, bomstasjonene, bensinprisen, helsetilbudet, barnehageplass, forsvaret, politi, alkohol, tobakk - you name it. Det finnes ikke EN voksen person (over 18) som ikke BRYR seg om politikken. Det er bare piss. Saken er at det "for kjedelig" å sette seg inn i hva de ulike partiene står for. Det er for kjedelig å lese avisa. For kjedelig å følge debatter. For kjedelig å gå til valglokalet. Og sist men ikke minst, de tror de skal være enige i alt. Hvem kan med hånden på hjertet si de er enige i hele partiprogrammet til partiet de velger? De færreste. Finn partiet du er minst uenige med eller har en hjertesak du deler. Alltid. Det blir en moralsk pekefinger, ikke minst å tvinge folk til å bli engasjert i noe. Det er helt legitimt å ikke være interessert i poltikk som helhet. Mange er nok opptatt av enkeltsaker, men har ikke interesse av å fordype seg ytterligere fordi. I tillegg er det en del av befolkningen som anser seg som anarkister og er imot statlig makt og autoriteter. Man kan være svært opplyst og ha masse kunnskap om samfunnet og politikken, men likevel frastå fra å stemme av prinsipp, noe som er like prisverdig som en pasifist som avstår fra millitæret. Anonymkode: 160c4...8ca 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #30 Skrevet 8. september 2017 9 timer siden, Salka skrev: Dette er ikke ment som kritikk, men hvorfor stemmer dere ikke? Det er greit at ikke alle er like opptatt av politikk eller har så mye greie på det, men det er kjempeviktig å stemme for det. Følg med på valgsendinger, les partiprogrammer og sett dere inn i hva de ulike partiene mener. Hva er dine hjertesaker, hvordan vil DU ha det? Det er ikke mulig å være enig i alt et parti mener, men finn dine viktigste saker og stem etter det. Tenk på hvor heldige vi er her i Norge som har et demokrati, vi får lov å være med å bestemme hvem som skal styre landet vårt! Det er helt fantastisk, hvorfor vil dere ikke være en del av det? Og husk, gidder dere ikke å stemme har dere heller ikke rett til å klage på regjeringen. En bekjent av meg har aldri giddet å stemme, men syter og klager hele tiden på regjeringen vår. Der er det null respekt å hente fra meg altså. Husk at alle stemmer teller, også din! Gå til urnene på mandag og stem med stolthet og rett rygg! Godt valg folkens! Jeg gleder meg! Om man ikke går så grundig til verks som dette, heller ikke vet hva man skal stemme, så synes jeg i det minste folk som ikke har tenkt å stemme kan gå og stemme blankt. Da viser de i det minste at de ikke sitter i sofaen uten å bry seg. Anonymkode: b8d9b...b4b 2
Salka Skrevet 8. september 2017 Forfatter #31 Skrevet 8. september 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man ikke går så grundig til verks som dette, heller ikke vet hva man skal stemme, så synes jeg i det minste folk som ikke har tenkt å stemme kan gå og stemme blankt. Da viser de i det minste at de ikke sitter i sofaen uten å bry seg. Anonymkode: b8d9b...b4b Helt enig i det. Mye bedre å stemme blankt enn å ikke stemme i det hele tatt. 1
BerntHulken Skrevet 8. september 2017 #32 Skrevet 8. september 2017 Til Ts; vi har en stemmerett, ikke en stemmeplikt. 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #33 Skrevet 8. september 2017 Ett demokrati som ønsker å tvinge folk til å stemme, er egentlig ett diktatur som ikke har skjønt det enda... Anonymkode: df8e3...e6a
Salka Skrevet 8. september 2017 Forfatter #34 Skrevet 8. september 2017 3 minutter siden, Steffieboy skrev: Til Ts; vi har en stemmerett, ikke en stemmeplikt. Jeg har aldri sagt eller ment at det er noen plikt, men jeg undres over hvorfor enkelte ikke gidder å stemme.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #35 Skrevet 8. september 2017 12 minutter siden, Steffieboy skrev: Til Ts; vi har en stemmerett, ikke en stemmeplikt. Vi har en borgerplikt, det innebærer å være med å (be)stemme. Anonymkode: b8d9b...b4b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #36 Skrevet 8. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Sosial angst. Tør ikke å reise til valglokalet. Hadde de åpnet for å kunne stemme over nett, ville jeg ha stemt. Anonymkode: 4645a...4ff Er du ufør kan du søke skriftlig om å stemme hjemmefra!!! Du kan stemme uten å dra noe sted! Anonymkode: a1fa2...a06
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #37 Skrevet 8. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har en borgerplikt, det innebærer å være med å (be)stemme. Anonymkode: b8d9b...b4b Jeg stemmer ved kommunevalg. Politikere sørpå vet ikke en drit om Finnmark. Så jeg nekter å stemme på de! Kystpartiet ol får aldri nok stemmer uansett, så hvorfor skulle min stemme ha noe å si? Anonymkode: a1fa2...a06
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #38 Skrevet 8. september 2017 8 hours ago, AnonymBruker said: Er ikke interessert i demokrati Anonymkode: a4388...3b3 Vi har ikke demokrati, vi har diktatur. Anonymkode: 3f441...8cd
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #39 Skrevet 8. september 2017 25 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg stemmer ved kommunevalg. Politikere sørpå vet ikke en drit om Finnmark. Så jeg nekter å stemme på de! Kystpartiet ol får aldri nok stemmer uansett, så hvorfor skulle min stemme ha noe å si? Anonymkode: a1fa2...a06 Og så sitter det 100 personer rundtom i det ganske land som tenker nøyaktig det samme, og om alle hadde stemt Kystpartiet hadde det gjort en forskjell. Anonymkode: 3f441...8cd 3
Gjest Rosetelys Skrevet 8. september 2017 #40 Skrevet 8. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er helt enig med deg. Vi kan jo gjøre alt mulig annet med Bank-ID/Min-ID. Vi leverer selvangivelsen, logger inn i nettbanken og gjør alt mulig som har med vår private identitet å gjøre ved bruk av disse identifiseringsmetodene. Men i valget er paranoidetilstandene så ekstreme at alle stemmesedlene skal telles for hånd ??? Ikke bare koster det utrolig mye og tr veldig lang tid, men mennesket er faktisk ikke ufeilbarlig. Så her er det absolutt rom for feil. Når det gjelder stemme eller ikke, så har jeg en sønn på 19 år som skal stemme for første gang. Han har ikke sett en eneste valgsending, lest en eneste partibrosjyre og følger heller ikke særlig godt med på politiske nyheter. Han danner seg en oppfatning utifra det han hører andre si, og hva overskrifter forteller han. Jeg vil gjerne at han skal bruke stemmeretten sin, men hans manglende kunnskap uroer meg. Ja, han har rett til å stemme, men bør han det når han gjør det på såpass uinformert grunnlag ? Anonymkode: 6addf...7cf Hvordan skal man være sikker på at ingen stemmer under tvang ved stemming over nett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå