AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #41 Del Skrevet 10. september 2017 På 8.9.2017 den 15.38, AnonymBruker skrev: Dette har forundret meg også så veldig. Jeg er fortsatt gravid, men har allerede fått flere kommentarer på at navnevalget vårt er kjedelig, og har til og med blitt bedt om å begrunne hvorfor vi velger navnet. Jeg fatter det virkelig ikke - man hadde jo aldri kommentert navnet på en voksen person, og jeg vil heller ikke tro mange hadde tillatt seg å kommentere navnevalg på kjæledyr. Men babyer - det er tydeligvis fritt vilt. Hun venninna di høres ikke så veldig oppegående ut, for å være litt direkte. Anonymkode: 795ad...9ba Men grunnen til at man føler man kan si noe til gravide eller nyfødte er jo at det fortsatt er tid til å forandre mening. Barnet har jo ikke fått navnet ennå. Jeg så ifra til min kusine som ville velge et kjempe stygt navn som man lett kan bli mobbet for. Uheldigvis valgte hun navnet allikevel. Grøsser hver gang jeg sier navnet. Det gjør alle andre også.... Anonymkode: fc86e...ca1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 10. september 2017 #42 Del Skrevet 10. september 2017 Hvorfor må man på død og liv ytre meninger når man hører hva barnet skal hete? Kan man ikke bare si at det navnet kommer til å passe datteren/sønnen din? Mange her sier de er åpne for navn ''så lenge det ikke er'' Chantelle osv. Du er jo ikke åpen da!! Folk må få velge det de ønsker uten at andre skal blande seg. Folk vil uansett ha meninger om du velger et sjeldent, utenlandsk, unikt, norrønt, besteforeldre - generasjon, eller selvlaget navn - så bare stå i det!! Vi har faktisk et vennepar som ga babyen i magen et navn som de likte, men ingen andre likte det. To uker før fødsel valgte de et ''vanlig'' navn. Jenta er nå fire år, og de har angret siden at de lot seg overtale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #43 Del Skrevet 10. september 2017 På 8.9.2017 den 12.57, AnonymBruker skrev: Jeg regner med du ikke er norsk siden du skriver "babyen sitt navn." Vi sier babyens navn på norsk. 😌 Anonymkode: 08f44...871 Kjære vene, på tide å begynne å følge med på skolen, og ikke bruke all tiden din på bortkastede kommentarer på KG. Vi har jo et helt skriftspråk som ikke bruker s-genitiv ved annet enn særnavn og et og annet uttrykk. Anonymkode: bba14...7c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #44 Del Skrevet 10. september 2017 Det er thrashy oppførsel. De ble oppdratt i en låve sikkert. Anonymkode: 32b4c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #45 Del Skrevet 10. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men grunnen til at man føler man kan si noe til gravide eller nyfødte er jo at det fortsatt er tid til å forandre mening. Barnet har jo ikke fått navnet ennå. Jeg så ifra til min kusine som ville velge et kjempe stygt navn som man lett kan bli mobbet for. Uheldigvis valgte hun navnet allikevel. Grøsser hver gang jeg sier navnet. Det gjør alle andre også.... Anonymkode: fc86e...ca1 Barnet har jo allerede fått navnet hvis foreldrene sier at de har valgt et navn. Min datter fikk navnet sitt når jeg var 5 måneder på vei og det var aldri aktuelt å endre det. Det var like mye navnet hennes da som nå. Anonymkode: d7939...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå