AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #1 Skrevet 8. september 2017 Jeg er ei jente som nettopp har startet tinderdating. Jeg har ennå ikke møtt matchene mine, men det ligger i kortene at vi begge er ute etter noe seriøst. Det jeg lurer på er hvordan dere som dater tør å møte daten deres i 3 timer i strekk, eller mer?? Jeg sliter allerede fra før å bare holde vanlige samtaler med folk, tør ikke se dem i øynene alltid og avslutter så fort som mulig. Jeg vil helst bare treffe datene mine maks 15 min om gangen. Er en helt normal jente men har kanskje litt dårlig selvtillit. Er redd for å bli dømt siden jeg er sykmeldt for tiden... Skammer meg over dette, og hater å treffe nye mennesker som spør hva jeg driver med. Noen råd? Anonymkode: 04f5b...6a9
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #2 Skrevet 8. september 2017 Det er da ingen grunn til å skamme seg over å være sykemeldt, men du kan jo nevne det før dere møtes, så slipper du å tenke på det under daten. Spør daten om ting (uten å forhøre han), de fleste liker å snakke om seg selv. Dette går nok mye bedre enn du tror, min erfaring er at det kan være litt rart i begynnelsen, men så tar det seg opp når praten er i gang:) Anonymkode: 94f3b...a67 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #3 Skrevet 8. september 2017 Man avtaler da aldri på forhånd hvor lenge daten skal vare. Jeg har sittet hele kvelden med dater før, men det er jo fordi vi har hatt det veldig hyggelig. 15 min er ikke nok til å bli kjent. Du hadde ikke engang hatt et jobbintervju på 15 min. Foreslå en drink eller et glass vin, og ta det på kveldstid, så er begge litt mer avslappet. Anonymkode: 55fb7...110
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #4 Skrevet 8. september 2017 Avtalt kaffe, eller øl. Men du kan ikke gå etter 15 min, da vil daten tro det er noe galt med han. Jeg har aldri vært på en date, som varte mindre enn en time. Og jeg har vært på ganske mange dater. Hadde en første date, med en mann fra nett. Daten våres varte i 2 døgn, planen var noen timer på kvelden. Men vi hadde det så gøy, så da ble det 2 døgn. Vi hadde ikke sex. Og var sammen i over 2 år. Anonymkode: 39135...b4c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #5 Skrevet 8. september 2017 Jeg har vært på date med samme fyr noen ganger nå, og det har vært sånn 3-6 timer! Det er jo sånn når man går godt overens så kan man prate om alt mulig Anonymkode: 24287...d77
saltyliquorice Skrevet 8. september 2017 #6 Skrevet 8. september 2017 Tror du må regne med at det kan ta minimum 1 time. Det er jo da man får snakket litt ordentlig sammen, tar litt tid å "komme inn i det". Du har aldri vært på en slik date og da er det normalt å være litt nervøs. Ikke overtenk for mye ta en kaffe eller en øl og kjenn litt på stemningen. Kanskje du hygger deg og ender opp med å bli lenger. Blir det krise så er det jo bare å si at du må videre fordi du har en avtale eller noe.
Engel Skrevet 8. september 2017 #7 Skrevet 8. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man avtaler da aldri på forhånd hvor lenge daten skal vare. Jeg har sittet hele kvelden med dater før, men det er jo fordi vi har hatt det veldig hyggelig. 15 min er ikke nok til å bli kjent. Du hadde ikke engang hatt et jobbintervju på 15 min. Foreslå en drink eller et glass vin, og ta det på kveldstid, så er begge litt mer avslappet. Anonymkode: 55fb7...110 Dette. Eller gjør noe aktivt, gå en tur, gå på bowling e.l., da slipper du ha veldig øyekontakt. lengden på daten kommer som regel an på om dere finner tonen eller ikke. Jeg har sansen for å gå en tur eller noe, med mulighet til å ta en kaffe etterpå evt om man ønsker det. Men med mulighet til å stikke tidligere om det ikke funker. Og hvis det er noe du er redd for å bli dømt på, som at du er sykemeldt, så forteller du det før du møter dem. Mye bedre å være ærlig om sånt og heller bli avvist før date enn at de stikker etterpå. Ikke at sykmelding bør skremme noen egentlig (dog litt avhengig av årsak.)
draug 75 Skrevet 8. september 2017 #8 Skrevet 8. september 2017 Du planlegger da vel ikke hvor lenge daten skal vare? Det måtte jo være hvis daten må være over for å rekke en date til: Værsågod neste! og det er vel bedre å ta litt i da enn å planlegge for kort tid. Men hvis daten går bare sabla trått, så er det ingen vits i å prøve å holde det hele i gang.
Silfen Skrevet 8. september 2017 #9 Skrevet 8. september 2017 Jeg gikk på date på lørdag, jeg er på samme daten ennå. Alt går med rett person. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #10 Skrevet 8. september 2017 Men hva prater man om? Spesielt hvis man er litt nervøs av seg. Hvordan får man den andre til å le, og føler at det at jeg er sykmeldt er en skikkelig dealbreaker. Da har man plutselig ikke så mye å prate om? Livet mitt har generelt vært ganske trist så hvordan får man til en lett stemning. Daten min studerer og har bodd i utlandet. Tror andre mennesker er mye mer spennende enn det jeg er.. Ts Anonymkode: 04f5b...6a9
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #11 Skrevet 8. september 2017 Hva man prater om? Sånt kan man jo ikke bestemmme seg for på forhånd. Og vil du bli sammen med en som ikke godtar at du er sykemeldt? Jeg hadde engang en date som vare to døgn jeg Anonymkode: d26e6...6f0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #12 Skrevet 8. september 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva prater man om? Spesielt hvis man er litt nervøs av seg. Hvordan får man den andre til å le, og føler at det at jeg er sykmeldt er en skikkelig dealbreaker. Da har man plutselig ikke så mye å prate om? Livet mitt har generelt vært ganske trist så hvordan får man til en lett stemning. Daten min studerer og har bodd i utlandet. Tror andre mennesker er mye mer spennende enn det jeg er.. Ts Anonymkode: 04f5b...6a9 Du snakker om det alle andre prater om. Du snakker om interesser og spør om hans interesser, så for eksempel hvis dere begge er interessert i trening kan dere snakke om trening i en evighet eller om dere ser samme serier eller filmer eller noe annet. Spør om studiet og jobb o.l. Anonymkode: 24287...d77
tussi84 Skrevet 8. september 2017 #13 Skrevet 8. september 2017 Nei altså på en første date så handler praten mye ut å finne ut om hvem den andre personen er. Type spm 1. Hvor er du egentlig fra om vedkommende har flyttet. Om de har flyttet spør om de trives på nytt sted etc. 2. Har du noen søsken? 3. Hva jobber du med? Har du jobber der lenge? Hva jobber du med før? Trives du der? 4. Har du tatt noen utdannelse? 5. Hva slags interesser og hobbyer har du? 6..om barn. Hvor gamle er barna, hva heter de, kan jeg se bilde osv. Så tar man det derfra.. holdninger og verdier kan man også grave litt etter på første date men ikke alt for mye.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #14 Skrevet 8. september 2017 For meg høres det ikke ut som du er helt klar for dating nå. Du synes du har levd et trist liv, og det plager deg at du nå er sykmeldt. Jeg tror det har litt å si om du er langtidssykemeldt eller ikke, hvordan du skal gripe det an. Og om det er psykisk eller fysisk sykdom. F.eks. om du nå er sykmeldt pga. depresjon, så hadde jeg rådet deg til å vente til du føler deg bedre med å date. Mens hvis du har en varig fysisk sykdom/skade ville jeg råde deg til å finne ut hvordan du kan trives med livet ditt likevel, så du ikke skjemmes over dette. Det er lett for folk å overpositive og gi råd til andre om å gå på date, og så går det så fint så. "Vær deg selv!" er jo den verste klisjeen. Men min erfaring er at om man ikke føler seg så bra med seg selv så er det lett for at dating ikke føles noe bra. Anonymkode: 9a125...52d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #15 Skrevet 8. september 2017 Ikke noe galt i å avslutte daten etter 1 time Bare å si at man skal noe annet eller takk for nå vi snakkes mer en annen dag Er ikke flaut å si man er sykemeldt, og du er heller ikke tvunget til å si det. Du kan si at du driver med det du gjorde før du ble sykemeldt om noen spør, for mennesker du ikke kjenner har ingenting med ditt privatliv å gjøre sånn egentlig, eller du kan si at "nei for tiden så driver jeg ikke med noe, må kartlegge litt først" eller at "nei jeg er sykemeldt pga en kropp som ikke er helt med, men studerer egentlig det og det og tenker å få mer en jobb innen det og det hva med deg? " Rett spørsmålet fort over til han så stemningen ikke blir laber og han føler han må spørre hva som feiler deg eller si åja så trist, for det er bare kleint både for deg og han. Anonymkode: 9b86a...db6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå