Gå til innhold

VIP Credit Card. Har dere erfaring med dette? Jeg trenger råd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har noen av dere erfaring med dette kredittkortet? Koster det noe i årsgebyr? Er dette trygt? "Alt du trenger å gjøre for å få et gavekort fra Komplettfritid på kr. 400,- er å bestille et VIP Credit Card for kr. 0,-"

http://www.vipcredit.no/kf

Anonymkode: 654c2...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bank eller selskap står bak dette kredittkortet?

Dette står det på nettsiden: "Nettbank leveres i samarbeid med kortutsteder yA Bank"

Det er forøvrig 0,- i årsgebyr.

Synes det hele virker en smule shady, egentlig... telefonnummeret til kundeservicen, eller sperretelefonen, gir ikke noe oppslag på GuleSider.no. Det var merkelig at de har hemmelig telefonnummer til noe sånt! Eller det er falskt...

Det er også noe muffens fordi det mangler helt en normal epost-adresse å kontakte dem på. Det står kun oppgitt et kontaktskjema på nettsiden, altså ser man ikke hvor man sender henvendelsen og man har ingen kopi selv.

Det er heller ikke oppgitt noe firmanavn adresse, altså postadresse og fysisk steds-adreasse for hvor de befinner seg. Og i tillegg mangler det organisasjonsnummer. Dette er to typer info det SKAL finnes oppgitt hos alle seriøse firmaer.

Jeg ville holdt meg unna!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Million skrev:

Dette står det på nettsiden: "Nettbank leveres i samarbeid med kortutsteder yA Bank"

Det er forøvrig 0,- i årsgebyr.

Synes det hele virker en smule shady, egentlig... telefonnummeret til kundeservicen, eller sperretelefonen, gir ikke noe oppslag på GuleSider.no. Det var merkelig at de har hemmelig telefonnummer til noe sånt! Eller det er falskt...

Det er også noe muffens fordi det mangler helt en normal epost-adresse å kontakte dem på. Det står kun oppgitt et kontaktskjema på nettsiden, altså ser man ikke hvor man sender henvendelsen og man har ingen kopi selv.

Det er heller ikke oppgitt noe firmanavn adresse, altså postadresse og fysisk steds-adreasse for hvor de befinner seg. Og i tillegg mangler det organisasjonsnummer. Dette er to typer info det SKAL finnes oppgitt hos alle seriøse firmaer.

Tusen takk for gode råd :blomst:
Kanskje Forbrukerrådet har informasjon om kredittkort som er anbefalt og ikke anbefalt? Jeg skal i hvertfall undersøke mer før jeg eventuelt bestiller kortet.

Her er priser og villkår for dette kortet: http://www.vipcredit.no/info
Kan du og/ eller andre si om det er noe annet som er negativt med dette kortet, som ville forårsake at dere ikke ville hatt dette kortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen av dere erfaring med dette kredittkortet? Koster det noe i årsgebyr? Er dette trygt? "Alt du trenger å gjøre for å få et gavekort fra Komplettfritid på kr. 400,- er å bestille et VIP Credit Card for kr. 0,-"

Hold deg unna! Lyser lureri lang vei.

Anonymkode: b67a6...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hold deg unna! Lyser lureri lang vei.

Anonymkode: b67a6...86d

Ok, da holder jeg meg unna. Tusen takk til @Million og deg :blomst:

Det er veldig snilt av dere å gi meg gode råd :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et helt vanlig kredittkort som driftes av en helt vanlig bank. Ikke noe skummelt i det hele tatt, jeg hadde selv kortet for noen år siden. 

Anonymkode: 5f29f...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Million skrev:

Er ikke så veldig shady. 1881.no opplyser at nummeret tilhører Ya Bank og VIP Credit Card. Det er ikke så uvanlig å ikke oppgi en vanlig e-postadresse, spesielt siden man ikke kan kryptere en vanlig e-post. Kontaktskjema kan krypteres, og de fleste som bruker kontaktskjema sender en bekreftelse med et saksnummer helt automatisk. 

Adresse for firmaet er Ya Bank, fordi VIP Credit Card er en av merkevarene de eier og promoterer. 

Kredittkort hos norske tilbydere er generelt helt greit å forholde seg til. Jeg vil tippe at de på denne merkevaren drar inn veldig mange kunder som liker luksus, men som ikke kan gjøre opp for seg i det lange løp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv kortet. Absolutt ikke noe muffens med dette. De svarer raskt på henvendelser man sender inn via nettbanken. yaBank står bak.

Edit: Det som gjør kortet ekstra bra er selvfølgelig at man velger sin egen rabatt hver måned. Bruker kortet kun innenfor valgt kategori, og betaler hele summen ved forfall. 

Endret av Nåla-i-veggen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Annonse

På 8.9.2017 den 8.57, AnonymBruker skrev:

Hold deg unna.

Anonymkode: 78ccd...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 minutter siden, Nåla-i-veggen skrev:

Av hvilken grunn?

Sikkert en av de som er så redd for alt av kredittkort som har svart det. Enkelte ser ut til å tro at kredittkort automatisk betyr rake veien til økonomisk helvete.

Det gjør det altså ikke, dersom man har litt vett i knollen og har struktur og orden på økonomien, og betaler regninger i tide. Jeg har mange kredittkort og ingen av de koster meg en krone å bruke eller å ha. De er uten årsgebyr, uten fakturagebyr eller månedsgebyr, og null renter fordi jeg betaler hele fakturaen når den kommer, uten utsettelser. Kredittkort = gratis betalingsutsettelse for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2017 den 8.57, AnonymBruker skrev:

20 minutter siden, Nåla-i-veggen skrev:

Av hvilken grunn?

Se på hva du angivelig skal få, og se på adressen til kortet du har linket til? Ser du ikke frae signalene? Du linker ikke til en trygg side for kortet.

1 minutt siden, Million skrev:

Sikkert en av de som er så redd for alt av kredittkort som har svart det. Enkelte ser ut til å tro at kredittkort automatisk betyr rake veien til økonomisk helvete.

Det gjør det altså ikke, dersom man har litt vett i knollen og har struktur og orden på økonomien, og betaler regninger i tide. Jeg har mange kredittkort og ingen av de koster meg en krone å bruke eller å ha. De er uten årsgebyr, uten fakturagebyr eller månedsgebyr, og null renter fordi jeg betaler hele fakturaen når den kommer, uten utsettelser. Kredittkort = gratis betalingsutsettelse for meg

Det samme gjelder deg. 

Å nei, jeg er ikke redd for kredittkort. Jeg har et lite knippe i aktiv bruk, men betaler mine fakturaer før rentene løper løpsk. Så det er ikke grunnen til mitt råd ober. At dine varselklokkene ikke kimer er rart. 

Anonymkode: 78ccd...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har hatt kortet i over ett år og har aldri blitt lurt eller svindlet på noen som helst måte. Har du eksempler på kunder som har blitt svindlet eller lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...