Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #1 Skrevet 17. januar 2005 ..uten spesial lokk, hvor lenge vil den holde seg i kjøleskapet? nå har jeg hatt den åpen i 4-5 dager
Grooo Skrevet 17. januar 2005 #2 Skrevet 17. januar 2005 Det har vært diskusjoner om det her tidligere. Jeg ville nok spist den etter 4 dager hvis den har vært oppbevart tett og kaldt, men enkelte andre her inne ville ikke engang ha spist den om den hadde vært åpen i en halvtime husker jeg...
Gjest gjest1 Skrevet 17. januar 2005 #3 Skrevet 17. januar 2005 Ville ikke spist det. Man skal ikke oppbevare (åpnet) hermetisk mat i kjøleskapet. Oksygen får metallet til å avgi stoffer som man strengt tatt ikke burde spise. Og når det er sagt, makrell i tomat på boks må spises med en gang! Takk gud for tube-varianten
Grooo Skrevet 17. januar 2005 #4 Skrevet 17. januar 2005 Det er sant: Hvis jeg åpner hermetikk så flytter jeg restene over i en annen boks. Når makrellen er oppbevart i en plastboks er den helt grei å spise selv om det har gått noen dager.
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2005 #5 Skrevet 17. januar 2005 Kjøp de mindre boksene! Da er de borte før du vet ordet av det... Jeg liker de runde fra King Oscar, og spiser gjerne en boks i ett måltid (men jeg digger makrell i tomat). Hvis den ligger mer enn til neste dag, smaker det bare metall av den.
Arkana Skrevet 17. januar 2005 #6 Skrevet 17. januar 2005 Den holder fint noen dager. Selv er jeg en av dem som ikke spiser makrell i tomat annet enn når den er nyåpnet. Derfor kjøper jeg ikke de store boksene, jeg kjøper de små porsjonsboksene, akkurat nok til en skive brød.
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #7 Skrevet 17. januar 2005 tror jeg kaster den jeg :D har en sånn liten boks, men det er ikke min favoritt, så det blir ikke spist hver dag liksom. skal prøve tube men smaker ikke det merkelig?
Gjest Madam Felle Skrevet 17. januar 2005 #8 Skrevet 17. januar 2005 Jeg spiser bare makrell i tomat, som akkurat har blitt åpnet. Selv med tett lokk på, blir det en merkelig smak på den. Og ja, jeg er sikkert kresen
Grooo Skrevet 17. januar 2005 #9 Skrevet 17. januar 2005 Hvorfor skulle det smake merkelig? Er jo akkurat samme fisken...
Arkana Skrevet 17. januar 2005 #11 Skrevet 17. januar 2005 Jeg syns den smaker merkelig Ja, det smaker merkelig. Det samme gjelder leverpostei. Jeg spiser kun postei når den er nyåpnet. Vet det høres sært ut, men det er bare slik. Men leverposteien endrer jo farge når den har ligget litt. Den er herlig rosalignende når den er nyåpnet, og så er den grå, hard og uappetittelig etter noen timer i kjøleskap. :-?
Gjest Madam Felle Skrevet 17. januar 2005 #12 Skrevet 17. januar 2005 Ja, det smaker merkelig. Det samme gjelder leverpostei. Jeg spiser kun postei når den er nyåpnet. Vet det høres sært ut, men det er bare slik. Men leverposteien endrer jo farge når den har ligget litt. Den er herlig rosalignende når den er nyåpnet, og så er den grå, hard og uappetittelig etter noen timer i kjøleskap. :-? Er så enig, så enig
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #13 Skrevet 17. januar 2005 Hvorfor skulle det smake merkelig? Er jo akkurat samme fisken... ja selvfølgelig, men emballasje smitter jo over på smak på en måte? jeg syns f.eks ikke syltetøy på spruteflaske smaker godt
jouvel Skrevet 17. januar 2005 #14 Skrevet 17. januar 2005 Hvorfor skulle det smake merkelig? Er jo akkurat samme fisken... Det smaker litt tran-aktig når boksen har liggi litt i kjøleskapet syns jeg. Spiser alltid opp eller kaster restene. Blir litt kvalm av gammel makrell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå