Gå til innhold

Hva synes du om navnet Mikkel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fint navn. Forbinder det ikke med same r (ikke at det hadde gjort noe uansett), men det er vel fordi det er brukt bakover i slekta mi. 

Anonymkode: d075a...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns Mikkel er veldig fint jeg. Likevel må dere forholde dere til den der sangen. Hva med : Du er heldig du Mikkel som har en egen sang. Nesten. Og rever vet du .. er sååå lure. Akkurat som deg.

God fantasi her. Mente bare vis det kan gå greit med Mikkel rev sangen også. He he.

Anonymkode: 8da6d...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fineste navnet i verden! :) sønnen vår heter det, og og han har aldri blitt mobbet. :) Han er 14 nå. Enkelt og greit, og ikke noe "alle" heter. 

Anonymkode: 30d3b...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for svar. Han er ikke samisk, men halvt sør-amerikansk.  Men vi har ikke bestemt oss ennå. 

Anonymkode: d54f7...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assosierer navnet med en hund, siden noen jeg kjenner har en hund som heter det. 

Anonymkode: 1752b...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefint! Har alltid tenkt at jeg vil bruke det selv :-) alle jeg kjenner som heter Mikkel, er veldig hyggelige mennesker. En Mikkel jeg kjenner er oppkalt etter Michelangelo og Mick Jagger, haha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe fint navn, og dessuten assosierer jeg det delvis med samer og delvis med sangen mikkel rev. Liker heller ikke den samiske versonen av navnet.

Kjenner en gutt som som heter mikkel, hvor faren er finnmarking og moren er fra Østlandet. Husker at faren sa at dersom de hadde bodd i Finnmark, hadde de nok valgt et annet navn til gutten. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er tullete. Ja, Mikkel rev er en sang. Hva så? Det er Lisa gikk til skolen også, men navnet Lisa er da Ok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loket det kjempegodt. Synes Mikkel er den fineste varianten av Michael-navnet og kunne godt kalt ungen det om det var gutt (men venter jente da)

Anonymkode: c3f76...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtt navn!!! Passer både barn og viksen.

Jeg har og samme navn som i en kjennt barnesang, har ikke blitt traumatisert av det mer enn at jeg var litt lei av at alle dro samme spøken og trodde de var originale. "Jo, takk. Hørt jo aaaaaldri hørt den spøken før...."

Anonymkode: 49feb...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...