Gå til innhold

Hva synes du om navnet Mikkel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi vurderer å kalle sønnen vår for det. Alternativt Mikael, med kallenavn Mikkel. 

Anonymkode: d54f7...0f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får bare samiske assosiasjoner til navnet.

Skrevet

Mikael er jo et fint navn. Mikal er jo en variant. 

Det kommer alltid litt an på hvordan det klinger sammen med etternavn og eventuelle mellom navn. 

Mikael er vel av jødisk og bibelsk opprinnelse. Velkjent navn både i Norge og utlandet. 

Skrevet

Jeg tenker automatisk på barnesangen "Mikkel rev".

• Liker 4
Skrevet

Bestefaren min het Mikkel, noe som hang igjen på faren min, som gjorde at venninna mi pleide å synge "Mikkel Rev, satt og skrev, på et lite bringebær" for å erte meg.Vi hadde bringebær. Ikke gjør det.

Anonymkode: 56d63...300

Skrevet

Mikael er ett av de aller fineste navnene jeg vet.

Skrevet

Mikael er kjempefint. Mikkel liker jeg ikke.

Skrevet

Det eneste jeg klarer å tenke på er han derre Mikkel Rev som satt å skrev på den lille tavla si...

Mikael dermiot, det synes jeg er fint. :) 

Anonymkode: a49c3...9d4

Skrevet

Mikkjel er enda en variant. Jeg synes det lyder veldig flott. Det er liksom kortere og sterkere enn både Mikael og Mikkel. 

Skrevet

Ville heller valgt Mikael. Mikkel da kommer han til å bli ertet som Mikkel Rev. 

Anonymkode: 86ba5...28f

Skrevet
5 minutter siden, stan skrev:

Mikkjel er enda en variant. Jeg synes det lyder veldig flott. Det er liksom kortere og sterkere enn både Mikael og Mikkel. 

Hørtes ut som Tusvik og Tønne sin imitasjon av bloggeren MtM som sier navnet på sin førstefødte  😅

• Liker 2
Skrevet

Liker Mikkel godt, koselig navn! Liker ikke Mikael om en er norsk, blir for jålete.

Anonymkode: ee851...120

• Liker 1
Skrevet

Fint navn, men tenker han er samisk.

Anonymkode: 44d78...6f9

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Mikael er fint, når det gjelder Mikkel, tenker jeg bare Mikkel Rev.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Mikkel er et vanlig navn blant samiske, men da bruker man som regel den samiske varianten, Mihkkal, selv om man kanskje er registrert med det norske navnet. Jeg liker hvertfall den samiske varianten bedre enn Mikkel. Mikal synes jeg er kjempefint. Mikkel er litt "småbarnslig" i mine ører. Men syns ikke det er stygt. :)

Skrevet

Jeg syns Mikkel passer best på et barn, men syns likevel det er bedre enn Mikael.

Anonymkode: 37b12...d45

Skrevet
1 time siden, Blair Waldorf skrev:

Mikael er fint, når det gjelder Mikkel, tenker jeg bare Mikkel Rev.

Er det han som er i slekt med Lur Revepels?

Anonymkode: 69121...836

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bestefaren min het Mikkel, noe som hang igjen på faren min, som gjorde at venninna mi pleide å synge "Mikkel Rev, satt og skrev, på et lite bringebær" for å erte meg.Vi hadde bringebær. Ikke gjør det.

Bra dere hadde bringebær, da.

Anonymkode: 69121...836

Skrevet

'Mikkel' er et kjempefint navn. Kjenner bare snille 'Mikkel'-er, så har gode assosiasjoner til navnet :)

Skrevet

Elsker det, men du må regne med at han får høre sangen om Mikkel rev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...