minister-mio Skrevet 8. september 2017 #21 Skrevet 8. september 2017 Jepp, så lenge jeg ikke er alene i bilen
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #22 Skrevet 8. september 2017 Nei, har vel fra jeg var liten blitt innprentet med at haiking er fy fy, bekymra foreldra tror jeg. Men hovedgrunnen er nok at jeg er en person som liker meg alene, hadde blitt litt stressa av å ha fremmede i bilen som jeg må smalltalke med... Og så vet man ikke hva man plukker opp, tenker ikke bare på å bli trua, men kan jeg må sliter jo litt med å henge sammen over lengre tid med folk jeg ikke har kjemi med... Anonymkode: 575b6...608 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #23 Skrevet 8. september 2017 Ja, jeg bor langt på landet hvor siste bussen går kl 17 og ingen busser på søndag. Anonymkode: 17ae2...2f3
GauteS Skrevet 8. september 2017 #24 Skrevet 8. september 2017 Jeg tar aldri opp ungdom som prøver å haike på ei viss strekning her i nærheten. Det er gymnaselver som bare skal en fjerdingsvei, og såpass har de bare godt av å gå – som jeg selv gjorde fram og tilbake anno dazumal.
TMB Skrevet 8. september 2017 #25 Skrevet 8. september 2017 Aldri i livet. Man vet aldri hvilke intensjoner fremmede har. De får ta bussen som alle andre uten bil. 1
Gjest NotNaomi Skrevet 8. september 2017 #26 Skrevet 8. september 2017 Aldri. Ville aldri tatt sjansen,for det er lite lurt å slippe fremmede inn i bilen.
WubWub Skrevet 8. september 2017 #27 Skrevet 8. september 2017 (endret) 1 time siden, NotNaomi skrev: Aldri. Ville aldri tatt sjansen,for det er lite lurt å slippe fremmede inn i bilen. Ja. Politiet oppfordrer folk til å ikke stoppe for folk som vinker langs veikanten da det er stor risiko for og bli utsatt for røveri, trusler og vold. https://www.p4.no/politiets-advarsel-ved-veipirater-dette-bor-du-gjore/artikkel/652388/ - Ikke stopp! De skriver ingenting om hvordan man kan avsløre at personene er mistenkelige, men ber deg om ikke å stoppe hvis du er usikker. I stedet bør du ringe politiet, oppfordres det. «Vi har sett at stadig flere kriminelle, som veipirater, lurer til seg kontanter eller bensin ved hjelp av falsk gull langs veiene. Det ser kanskje ut som at det er noe i veien med bilen, men det er et skittent knep for å få dere til å stoppe», skriver politiet. https://www.abcnyheter.no/motor/2013/06/25/176121/her-er-veipiratenes-triks De stopper bilister langs veiene og dytter på dem gull, tigger penger til drivstoff eller prøver å ta ting ved tyveri eller trusler. Senest denne helgen ble en mann i Halden forsøkt lurt til å kjøpe smykker som de svært pågående selgerne hevdet var gull. Det meldte VG lørdag. Både norsk og svensk politi advarer nå mot bandene som har slått til flere ganger de siste ukene Endret 8. september 2017 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #28 Skrevet 8. september 2017 45 minutes ago, WubWub said: De skriver ingenting om hvordan man kan avsløre at personene er mistenkelige, men ber deg om ikke å stoppe hvis du er usikker. I stedet bør du ringe politiet, oppfordres det. Ringe politiet hvis noen haiker, Norge er ikke hva det var.... Vel, nå kan jeg stort sett se intensjonene til folk og plukker ikke opp noen hvis jeg har dårlig magefølelse, så regner meg som temmelig trygg. TS Anonymkode: 3ad03...6b0
Gjest boblebrist Skrevet 9. september 2017 #29 Skrevet 9. september 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ringe politiet hvis noen haiker, Norge er ikke hva det var.... Vel, nå kan jeg stort sett se intensjonene til folk og plukker ikke opp noen hvis jeg har dårlig magefølelse, så regner meg som temmelig trygg. TS Anonymkode: 3ad03...6b0 Du kan SE intensjonene til folk? Nå tror jeg ikke du risikerer så mye med å plukke opp haikere her til lands, men at du kan se på avstand at noen planlegger å rane deg har jeg liten tro på.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #31 Skrevet 9. september 2017 1 hour ago, boblebrist said: Du kan SE intensjonene til folk? Nå tror jeg ikke du risikerer så mye med å plukke opp haikere her til lands, men at du kan se på avstand at noen planlegger å rane deg har jeg liten tro på. Jeg kan det Ikke detaljene, men jeg ser/føler om de har gode eller dårlige hensikter, jeg ser om noe er "fishy". Det kalles magefølelse og alle har det, men ikke alle lytter. Jeg lytter heller ikke i alle situasjoner. Anonymkode: 3ad03...6b0
Gjest boblebrist Skrevet 9. september 2017 #32 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan det Ikke detaljene, men jeg ser/føler om de har gode eller dårlige hensikter, jeg ser om noe er "fishy". Det kalles magefølelse og alle har det, men ikke alle lytter. Jeg lytter heller ikke i alle situasjoner. Anonymkode: 3ad03...6b0 Haha, kjære vene, jeg vet da hva en magefølelse er, det er i alle tilfeller ikke det samme som å være synsk
Gjest Faerunpedia Skrevet 9. september 2017 #35 Skrevet 9. september 2017 Har tatt med haikere en gang, to utslitte gutter som kom fra festival. De sovnet i bilen etter 20sek. Men kun fordi de så ut som backpackere, ellers er jeg skeptisk.
Horten Market Skrevet 9. september 2017 #36 Skrevet 9. september 2017 Plukket opp ei dame en gang langt vekk fra folk, snill som jeg er. Viste seg at hun hadde vært på hyttetur, kranglet med typen og blitt kastet på dør. Flaks for henne skulle jeg samme vei, flere timers kjøretur. Ble jo litt kjent med henne da, og fikk noen historier fra det voldelige forholdet. Pussig nok var hun en av sjefene i ordensmakten. Selv de mest oppegående kvinner kan falle for voldelige menn.
WubWub Skrevet 10. september 2017 #37 Skrevet 10. september 2017 21 timer siden, Antoinette skrev: Aldri!!!! Let them eat cake
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #38 Skrevet 10. september 2017 Dere som er redde for haikere, er dere også redd for å plukke opp en enslig kvinne? Hvis det er frykt som er grunnen til at folk ikke tar på haikere syns jeg det er rart at jeg som er kvinne har måttet stå lenge for å få haik da jeg haiket mye som ung. TS Anonymkode: 3ad03...6b0
Gjest Regn Skrevet 10. september 2017 #39 Skrevet 10. september 2017 Ja, det kan jeg finne på å gjøre!
Horten Market Skrevet 11. september 2017 #40 Skrevet 11. september 2017 Innvandringen har gjort at vi vegrer oss mer i dag mot å stoppe for haikere. Det er hverken rasisme eller fremmedfrykt, som de innvandringskåte så nedlatende har messet om i alle år. I dag skjønner alle at frykten dessverre er for en reell trussel. Innvandringen har endret samfunnet for alltid, på godt og vondt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå