Gå til innhold

Plukker du opp haikere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plukker du opp haikere, og hvorfor/hvorfor ikke? Jeg haiket mye før jeg fikk bil selv, og plukker alltid opp haikere nå om jeg har plass. Noen av dem har haiket av nødvendighet og har vært veldig takknemlige for å få sitte på. Det er veldig mange som kjører forbi haikere, og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Det koster da så lite å la noen sitte på, og kanskje man blir kjent med noen nye mennesker?

Anonymkode: 3ad03...6b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar aldri med haikere da jeg synes det er skummelt å ta fremmede mennesker inni bilen. Kan ikke vite hvilke intensjoner  folk har, selv om de aller fleste nok er grei. Bedre å være føre var.. 

• Liker 5
Skrevet

Ja, for jeg liker å gjøre folk en tjeneste. Dessuten haiket jeg mye da jeg var i tenårene

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei, jeg tør ikke. Mannlige venner og samboer pleier å ta med backpackere og vise dem sjøer og camping muligheter. Vi har blitt kjent med flere, og får postkort innimellom. :) 

Men igjen, jeg tør ikke. Den pittelille sjansen for at noe skal gå galt risikerer jeg ikke. Stopper heller ikke for menn, eller enslige menn som behøver veihjelp. Synd det skal være slik, men min egen sikkerhet kommer først.

Endret av Perle
  • Liker 3
Skrevet

Nei vil ikke risikere livet mitt

• Liker 3
Skrevet

Jeg har faktisk aldri èn eneste gang tenkt på sikkerhet når jeg har plukket opp haikere, kun når jeg har haiket selv. TS

Skrevet

Nei, aldri i verden. Det tør jeg ikke. 

Anonymkode: 6c32e...8be

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på. Vurderer haikeren først. Og er litt mer forsiktig om jeg er alene i bilen (ung, tynn jente). Men som oftest går det greit å ta de med syns jeg :)

Da jeg var liten hadde jeg to dårlige erfaringer med min far, som tar med ALLE. Ene gangen ble vi truet med kniv og den andre gangen en narkoman som truet pappa til å gi han penger til narkotika med å holde en sprøyte mot halsen min. Derfor litt skeptisk.

Anonymkode: d287c...768

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor skulle noen med skumle hensikter haike, det gir da ingen mening? Ser ikke risikoen her. TS

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Det kommer an på. Vurderer haikeren først. Og er litt mer forsiktig om jeg er alene i bilen (ung, tynn jente). Men som oftest går det greit å ta de med syns jeg :)

Da jeg var liten hadde jeg to dårlige erfaringer med min far, som tar med ALLE. Ene gangen ble vi truet med kniv og den andre gangen en narkoman som truet pappa til å gi han penger til narkotika med å holde en sprøyte mot halsen min. Derfor litt skeptisk.

Shit, det var ikke bra. Kan jeg spørre hvor dette var? TS

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shit, det var ikke bra. Kan jeg spørre hvor dette var? TS

I Bergen.

Gjest Un nouveau départ
Skrevet

I de fleste tilfeller gjør jeg det når jeg kjører alene ja, ikke dersom de ser helt shabby ut eller er ruset selvfølgelig.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skulle noen med skumle hensikter haike, det gir da ingen mening? Ser ikke risikoen her. TS

I USA er det mange som blir drept av haikere de har plukket opp. Har ikke lest om lignende saker i Norge men det kan nok forekomme har også. 

• Liker 3
Skrevet

En kompis av meg som bodde langs "highway of tears" i Canada plukket alltid opp jenter som haiket. Så visste han at de ikke ble endel av statistikken (opp mot 40 savnede) langs akkurat den veistrekningen.

Anonymkode: 0bf4b...8cb

• Liker 6
Skrevet

Nei, tar ikke opp haikere. Jeg setter sikkerheten først så jeg tør ikke, en vet aldri hvordan mennesker en får på. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ikke sikkert hensikten er skummel, men som kvinne på 50 kilo, er man rimelig hjelpeløs om om denne personen får idéer i hodet som ikke er av den beste sorten. 

Det går helt sikkert bra i 99,99% av tilfellene, og jeg elsker å snakke med nye folk og bli kjent, samt jeg liker å hjelpe, men jeg utsetter meg ikke for denne risikoen selvom den er minimal. 

Endret av Perle
  • Liker 3
Skrevet

En jeg kjenner plukket opp en haiker som hadde våpen med seg og prøvde å skjule det!! Da sjåføren oppdaget det kjørte hun vekk, i det haikeren skulle legge tingene sine inn i bilen. Det er en liten sjans for at det kan gå galt, derfor gjør jeg det ikke lenger. Man vet aldri.

Skrevet

Vi leide ut leiligheten var på AirBnB og en gang hadde vi to tyske jenter på besøk. De hadde haiket rundt i Nord-Europa en måned.

Jeg ble veldig imponert. Har bodd 20 år i Oslo sentrum og for meg eksisterer ikke haiking lenger. 

Men ganske mange plukker da altså opp - beviset ligger i den lange ferien til de to tyske jentene.

Skrevet

Jeg plukker aldri opp haikere. Er ikke redd eller noe sånt. Men jeg snakker med fremmede hele dagen på jobb og den bilturen (25 minutter) er MIN tid før jeg kommer hjem til barn som også krever min fulle oppmerksomhet. Jeg trenger den alenetiden. 

Anonymkode: 7b3b7...848

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, man vet aldri hva slags folk det er, kan jo risikere å bli både voldtatt og drept.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...