Gå til innhold

Fikk ikke pass til hunden min, kan den være hjemme alene mens jeg er en kveld på byen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stund nå gledet meg til en kveld på byen med mine venninner, det er snakk om kanskje fra 18-02 så skal jeg hjem.

Jeg har ikke fått pass til hunden min den kvelden, hunden min har aldri vært hjemme alene mens jeg har vært en hel kveld på byen før.

Er det uforsvarlig av meg og la hunden min være hjemme alene i disse timene, kun for denne kvelden? Den har både mat, vann, trygt bur å gå inn i viss den vil det samt leker. Hunden min er vant til å være hjemme alene og har vært alene i opptil 6 timer (en arbeidsdag).

Har veldig lyst til å reise på byen med mine venninner, jeg er kanskje ute på byen 1-2 ganger i året.

Anonymkode: 473f1...057

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er da mange som lar hunden sin vær hjemme alene lenger enn det 😉 Kos deg du 😊 

Anonymkode: 18c63...6d5

Skrevet

Ut fra det du skriver synes jeg det høres uproblematisk ut så lenge du går en tur med den før du drar så den får gjort skikkelig fra seg.

Jeg tror ikke hunder har tidspbegrep, min hund ligger alltid å sover når jeg kommer hjem og han har vært alene, uansett om det er en halvtime eller ti timer og han er like glad for å se meg uansett...

Anonymkode: f01df...773

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ut fra det du skriver synes jeg det høres uproblematisk ut så lenge du går en tur med den før du drar så den får gjort skikkelig fra seg.

Jeg tror ikke hunder har tidspbegrep, min hund ligger alltid å sover når jeg kommer hjem og han har vært alene, uansett om det er en halvtime eller ti timer og han er like glad for å se meg uansett...

Det er i forhold til turer og sånt jeg tenker på da, at han kanskje gjør fra seg inne eller noe. Men skjer det så skjer det jo. Han har alltid vært på pass om jeg har vært på fest eller byen, men denne gangen fikk jeg ikke noe pass. Får satse på at det går fint, men jeg føler jo litt på det også da. 

Skrevet

Selfølgelig er det greit. Om den er alene 6 timer mens du er jobb, eller åtte timer når du er på fest spiller ingen rolle. 

Det er fint du er samvittighetsfull ovenfor hunden din, men du skal leve et liv utenom også ellers blir du "kvalt". Gå en lang fin tur i skogen eller parken før du drar ut med god samvittighet. :) 

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du er hjemme med han på dagtid den dagen. Og ikke kom beruset hjem. Da kan hunden fort bli skremt. 

Anonymkode: 92b86...5b7

Skrevet

Dra ut og kos deg så lenge hunden får tur før byturen. Og kanskje får kommet seg ut og tisset litt når du kommer hjem så ikke bli totalt drita liksom

saken hadde vært anderledes om du hadde jobbet 8 timer hver dag og alltid er bortreist uten hund på ettermiddag og kveld

Skrevet

Gå ut å kos deg du 😁 

Anonymkode: 200a6...0cd

Skrevet

Ts her:

Skal selvsagt gå lang tur med han før jeg reiser og lufter han jo når jeg kommer hjem. :link:

• Liker 1
Skrevet

Dette ser jeg på som helt uproblematisk. Om hunden får tur før og etter så kan du ta deg en tur ut med god samvittighet :)

• Liker 1
Skrevet
On 9/8/2017 at 0:27 AM, AnonymBruker said:

Det tror jeg varierer veldig fra hund til hund, min kan nemlig klokka kjempegodt :P

Anonymkode: 65185...bc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...