Gå til innhold

Menneskelige kvaliteter som eiendomsmegler

Anbefalte innlegg

Gjest besserwesser
Skrevet (endret)

Hvilke kvaliteter bør man ha for å bli en god eiendomsmegler?

Ser at meglerne som selger fleste boliger gjerne er falske og kyniske. I tillegg er mange av de homofile eller svært metrofile.

Andre trekk jeg ser går igjen er egosentrisitet, lav intelligens/ignoranse og flokkmentalitet.

Personling er jeg ærlig, oppriktig og sympatisk.

Er det mulig for meg å bli mer usympatisk (gjerne på grensen til psykopat) ), utnyttende og kynisk uten å bli ødelagt som menneske?

Jeg spør fotdi jeg studerer eiendomsmegling og opplever at den inkluderende og idealistiske personligheten min ødelegger for meg. P.d.d. har jeg problemer med å lure kunder uten at samvittigheten min spiller meg et puss. Jeg må rett å slett bli et dummere og mer uintelligent menneske.

Jeg vil bli litt mer Fredrik Eklund aktig - metrofil, dum og utagerende (å bli homofil er nok ikke mulig for meg..).

Jeg har tenkt litt på å ta ei tribal-tatovering, samt kjøpe meg Armani klokke og dress (pluss diverse slibrige og ststusfremmende merkeklær), men vet ikke hvordan det vil bli mottatt av de som kjenner meg fra før..

Jeg drakk forresten min første flaske Moet i helga (champis). Kjøpte ei hel flaske med gullkortet i baren, og dunka hodet hardt i veggen mens jeg tømte den. Fikk en følelse av det å være megler synes jeg..

Endret av besserwesser
Videoannonse
Annonse
Gjest besserwesser
Skrevet

Er seriøs ja? Er redd jeg kommer til å mislykkes som megler.. Hadde nok passa bedre i et såkalt kunnskapsyrke..

Merker at jentene på studiet ikke er min type heller. De minner meg om gatebil-babes. Statuselskende, innholdsløse og ureflekterte. Aldri hatt så dårlig drag før..

Skrevet

Gå og legg deg hvis du ikke har noe bedre å finne på. 

Gjest besserwesser
Skrevet (endret)

Jeg trenger hjelp

Gidder ikke å ende opp med masse i studielån og ikke få solgt en bolig etterpå.

Setter pris på seriøse svar.. gjerne fra lukseriøse og "suksessfulle" (sukess = penger i mitt tilfelle) eiendomsmeglere. 

Endret av besserwesser
Gjest besserwesser
Skrevet (endret)

Noen eiendomsselgere her? Tips? Hva gjorde dere for å bli mer "eiendomsmegleraktig"? Må man stemme Høyre eller FRP, og være lite samfunnsengasjement for å bli eiendomsmegler?? Må jeg være kvinnefiendtlig??

Endret av besserwesser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...