Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #1 Del Skrevet 17. januar 2005 Hei. Håper noen her på KG har et tips til meg... Har et par sår mellom tærne som ikke vil gro. Passer på å tørke godt etter å ha dusja, alltid rene sokker osv, men det blir bare værre. Til tider er det så vondt at jeg nesten ikke klarer å gå, eller så kan det klø så mye at jeg klør meg til blods. Har smørt med vanlige sårsalver, men det hjelper ikke. Hadde problemer med å få et sår til å gro på hesten, da brukte jeg Hibetane, tror dere jeg kan bruke det samme på meg? Kan det evnt være sopp??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 17. januar 2005 #2 Del Skrevet 17. januar 2005 Kan være fotsopp. Du får kjøpt reseptfri krem på apoteket, hjelper i løpet av en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 17. januar 2005 #3 Del Skrevet 17. januar 2005 Høres ut som fotsopp. Siden det er mellom tærne. Pass på og ikke gå i tette sko, gi tærne luft og bruk bomull/ull-sokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 17. januar 2005 #4 Del Skrevet 17. januar 2005 om du har hatt dette problemet lenge, syns jeg at du burde kontaktet legen din jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidipia:) Skrevet 17. januar 2005 #5 Del Skrevet 17. januar 2005 om du har hatt dette problemet lenge' date= syns jeg at du burde kontaktet legen din jeg.. enig!!..Er uansett ikke bra og gå forlenge med et sår som ikke vil gro. Det blir aldri helt tørt når det er mellom tærne, så at det kan ta en stund før det gror skikkelig er jo normalt. Ville uansett gått til legen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 17. januar 2005 #6 Del Skrevet 17. januar 2005 om du har hatt dette problemet lenge' date= syns jeg at du burde kontaktet legen din jeg.. Absolutt. Kan være underliggende årsaker til at sår ikke vil gro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 17. januar 2005 #7 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg ville prøvd med soppkrem først jeg, det er snakk om å vente noen dager. Synes folk flyr til lege i tide og utide, selv for små bagateller som lett lar seg kurere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 17. januar 2005 #8 Del Skrevet 17. januar 2005 Enig med melk! Kjøp deg en krem på apoteket mot fotsopp og prøv en uke. Fungerer ikke det kan du bestille time hos legen din, eller prøve en sårkrem. Aseli sårsalve er super! Bruker denne på alt som har med sår å gjøre! :-) Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 17. januar 2005 #9 Del Skrevet 17. januar 2005 http://www.fotsopp.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maki Skrevet 18. januar 2005 #10 Del Skrevet 18. januar 2005 bedre å løpe til legen en gang formye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #11 Del Skrevet 18. januar 2005 Canesten funker og.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 18. januar 2005 #12 Del Skrevet 18. januar 2005 Dette høres definitivt ut som forsopp. Kjøp Lamisil reseptfritt på apoteket. Canesten funker ikke dersom man er mer enn lettere angrepet av fotsopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #13 Del Skrevet 18. januar 2005 Dette høres definitivt ut som forsopp. Kjøp Lamisil reseptfritt på apoteket. Canesten funker ikke dersom man er mer enn lettere angrepet av fotsopp. joda, canesten funker, men de fleste klarer ikke følge opp. lamisil smøres 1 gang daglig, canesten 4 ganger. Hva er lettest å følge opp, montro? Jeg husker ALDRI på 4 ganger daglig i 4 uker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 19. januar 2005 #14 Del Skrevet 19. januar 2005 joda, canesten funker, men de fleste klarer ikke følge opp. lamisil smøres 1 gang daglig, canesten 4 ganger. Hva er lettest å følge opp, montro? Jeg husker ALDRI på 4 ganger daglig i 4 uker.. ...Ja, dessuten bruker man Lamisil i en uke kontra 4 uker med canesten. Dette er fordi Lamisil er soppdrepende, og det er ikke canesten. Derfor tror jeg man neppe har effekt av det dersom man har hatt fotsopp over lengre tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #15 Del Skrevet 19. januar 2005 Hvis det ER sår og ikke fotsopp, kan du prøve med Arnica-salve - det er suverent for å få sår til å gro fortere. Fåes i helsekostbutikk + enkelte apoteker (obs! pass på at du får tak i SALVE, ikke gele). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå