Gå til innhold

hvor lenge gå tur?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg skal begynne å gå turer.

har OK kondis men den kunne vært bedre ja.

hvor lenge burde jeg gå? og må jeg gå fort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Da jeg begynte, gikk jeg ca en halvtime. Ikke så veldig fort. Jeg gikk tur annenhver dag. Etter et par uker økte jeg farten, og gikk fortsatt en halvtime. Et par uker etter det igjen, økte jeg farten ytterligere, og gikk tre kvarter. Nå varierer turene mellom en halvtime og halvannen time, alt etter været.

For å ha kondisjonseffekt bør farten være høy. Så høy at du ikke klarer å ha en sammenhengende samtale.

Er målet å forbrenne fett/gå ned i vekt, kan farten være såpass rolig at du uten problemer klarer å føre en samtale uten å hive etter pusten.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Du må ikke gå i noe annet tempo enn det som passer deg :-D Du kan jo variere etter dagsform. Hvis du er i god form og humør så kan du jo gå opp til flere timer og hvis du ikke er det så kan du gå et kvarter. Alt er bedre enn ingenting!

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk. da tar jeg en halvtime i dag i kjapt tempo :)

skal ned noen kilo

Gjest Bhsiltsk
Skrevet
Takk. da tar jeg en halvtime i dag i kjapt tempo :)

skal ned noen kilo

For å få treningseffekt av det, er en halvtime minimum, sier ekspertene. Men som Litjmæ sier; alt er bra!!

Gjest Anonymous
Skrevet

For å få treningseffekt av det, er en halvtime minimum, sier ekspertene. Men som Litjmæ sier; alt er bra!!

Okey... Kanskje jeg skal øke til 3 kvarter i stedet.

:-? :-?

Gjest TomKrus
Skrevet

Hør på god musikk, og skift fokuset vekk fra trening og til opplevelser. Mye å se på der ute, og enda mer å se på med den rette musikken for å sette stemningen. Før du vet det, så blir turene fort på 2-3 timer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er jeg ferdig. En halvtimes tur ble det.

Det var bare oppover bakker....ble sååå sliten i beina. Det svei og svei. Genseren var klissvåt på ryggen når jeg kom hjem, så litt utbytte må jeg ha fått av turen.

Kondisen er okey, men musklene....DE liker ikke oppoverbakker nei :o

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Flink!!

Kan skjønne det har hatt effekt!! Husk å tøye ut, ellers kan du bli svært stiv, hvis beina har svidd sånn..

Du bør dessuten begynne litt rolig, så ikke kroppen din får sjokk.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...