AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #1 Skrevet 7. september 2017 Jeg fikk mail fra nav om jeg ønsket å bli med på jobbklubb, noe jeg selvfølgelig er:) Jeg har jo nå gått ledig i nesten 2 år, og kunne vel trenge å spisse på søknadene. Jeg tror mine søknader er gode nok, men at jeg kommer til kort på intervjuer. Og jeg har forstått det slik at dette kan jobbklubben bidra til å hjelpe meg med. Noen som har noen positive erfaringer ang. Jobbklubb? Fikk dere sjansen til å vise dere fram for noen arbeidsgivere, og fikk dere jobb ut av dette? Er jobbklubben på nav, eller bruker de klasserom? Jeg er litt spent, og håper at det både er koselig, sosialt og givende:) Jeg kommer til å møte opp med et åpent sinn, og stole på personene som ønsker å hjelpe oss evige arbeidsledige. Anonymkode: 08812...5d1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #2 Skrevet 7. september 2017 Navsystemet og kursene deres er bare satt der for å ha folk som ellers ville vært arbeidsledige til å fylle en stilling. Ingen av dem kan stort om noe som helst i arbeidslivet, og det å spisse en cv eller øve på helt opplagte ting på jobbintervju er ikke for å hjelpe deg, men for å gi kurslederne noe å holde på med. Anonymkode: d4bc9...cff 1
Tibbie Skrevet 8. september 2017 #3 Skrevet 8. september 2017 Ja, jeg var på det for noen år siden. Vi var noen som var kjempepositive og lærevillige, men så var det noen grettne drittgubber der som bare satt surnet over at de ikke fikk sove i fred. Vi hadde et klasserom som var på et annet bygg enn på Nav, som de hadde leid inn. Hun som holdt kurset var leid inn fra et firma (husker ikke hva det heter, men firmaet er i rekrutteringsbransjen, så de kan mye). Det jeg likte best ved kurset var at det var en profesjonell som jeg kunne spørre om alt til. Jeg fikk mange CV-triks, hun leste gjennom flere søknader jeg hadde laget sånn at jeg fikk forbedret meg, og vi hadde intervjutreninger. Kurset var veldig inspirerende, og jeg trivdes. Men det hadde vært mye bedre enn de uttakknemmelige mannfolka som neppe hadde annet mål enn å leve på Nav-penger resten av livet. Så ikke hør på AB over her. Min tante haddegått arbeidsløs i rundt 10 år. Hun tok kurset noen måneder før meg, og hun fikk jobb etter en søknad som hun hadde fått hjelp til å skrive på jobbklubben Jeg synes at jobbklubben er et kjempebra tilbud som Staten betaler for oss. Jeg er intet annet enn takknemmelig 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #4 Skrevet 8. september 2017 4 timer siden, Tibbie skrev: Ja, jeg var på det for noen år siden. Vi var noen som var kjempepositive og lærevillige, men så var det noen grettne drittgubber der som bare satt surnet over at de ikke fikk sove i fred. Vi hadde et klasserom som var på et annet bygg enn på Nav, som de hadde leid inn. Hun som holdt kurset var leid inn fra et firma (husker ikke hva det heter, men firmaet er i rekrutteringsbransjen, så de kan mye). Det jeg likte best ved kurset var at det var en profesjonell som jeg kunne spørre om alt til. Jeg fikk mange CV-triks, hun leste gjennom flere søknader jeg hadde laget sånn at jeg fikk forbedret meg, og vi hadde intervjutreninger. Kurset var veldig inspirerende, og jeg trivdes. Men det hadde vært mye bedre enn de uttakknemmelige mannfolka som neppe hadde annet mål enn å leve på Nav-penger resten av livet. Så ikke hør på AB over her. Min tante haddegått arbeidsløs i rundt 10 år. Hun tok kurset noen måneder før meg, og hun fikk jobb etter en søknad som hun hadde fått hjelp til å skrive på jobbklubben Jeg synes at jobbklubben er et kjempebra tilbud som Staten betaler for oss. Jeg er intet annet enn takknemmelig Dette var flott å høre😊 Det er en skole rett ved nav, så håper at kurset blir satt der. Så slipper jeg å pendle 40 min til byen.. I mitt tilfelle må holdningen min forbedres. Jeg blir lett nervøs under intervju, og glemmer ofte det viktige jeg skal si. TS Anonymkode: 08812...5d1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #5 Skrevet 8. september 2017 Er slike opplegg i regi av NAV egentlig noe brukbart toåil noe da? Anonymkode: baf25...64a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå