Gå til innhold

2-åringen våkner mange ganger hver natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Roer seg ikke, gråter høyt, spør etter mamma og er veldig urolig. Dette fører til dårlig humør og sutring hele dagen. Får veldig vondt av henne, men vet ikke hva jeg kan gjøre for å hjelpe. Har en baby også, som gråter helt forferdelig høyt hvis far må ta over på kveld og natt. Er det vanlig for en på 2 å våkne? Noe utvikling eller annet i den alderen? 

Anonymkode: 41a83...f72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med lege eller helsestasjon. 

Barn med "stum" og uoppdaget astma kan holde på slik, uten at jeg vet om dette er tilfellet her. 

Anonymkode: 67d52...3b3

Skrevet

Er det nytt?
Ryktes å være vanlig med litt trøblete netter rundt to år, men iom gråten og uroen høres det ut som smerter? Prøvd med en paracet før kvelden, om det endrer noe? Ville tatt en tur til legen. Kanskje ørebetennelse? Ville nok tatt en fysisk sjekk for å utelukke smerter.

Skrevet

Min var sånn, og det falt veldig sammen med at hun strakk seg litt og måtte opp i størrelse. Så vi tror det var en periode med voksesmerter. Det er I så fall typisk at det skjer etter at barnet har sovet i 2-4 timer fredelig, altså ikke I første kvartal av barnets natt. 

Anonymkode: 3e917...193

Skrevet

Sover barnet på dagtid?

Anonymkode: 4c51f...378

Skrevet

Er det lenge siden dere fikk en baby? Kan det være en reaksjon på å få et lillesøsken? Barn kan reagere på mange forskjellige måter og faktisk gå tilbake mentalt ett år i alder en liten periode.. 

Anonymkode: 715d1...705

Skrevet

Jeg tror egentlig det er mer en fase de går igjennom. Vi hatt flere slike runder med urolig søvn de på 2 ½ årene vi har vært foreldre :) Senest i sommer på 2 ½ åringen med mange oppvåkninger med gråt. Ingen særlige råd annet enn å være der for henne å forsøke å roe henne i egen seng. Det går over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...