Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #22 Skrevet 21. januar 2005 Jevnt over tror jeg at samme kvinne ofte vil være trangere som en 30-40-åring som har brukt musklene aktivt i maange år enn som 18-åring som sannsynligvis ikke har like god kontroll over musklene sine. Skjeden er en muskel rundt et hulrom, hulrommet varierer nok noe i str. fra naturens side, men muskler kan som kjent trenes og det er det som utgjør den merkbare forskjellen. Ble selv gjenforent med min eks for 3 år siden. Jeg var da 37 og hadde ikke vært sammen med han på 16 år. Ifølge han er jeg mye trangere nå enn da!
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #23 Skrevet 21. januar 2005 Noen ganger hender det at når kvinner blir sydd etter en fødsel så blir det sydd for mye,.. (har dog aldri hørt om at noen har gjort det med vilje.) Har hørt at de som er jordmødre selv eller sykepleiere ofte ber om et ekstra sting når de blir sydd etter fødsel. Fordi de vet hvordan det er . Dette fordi mange som blir sydd ofte føler at de ikke er sydd nok til slik de var etter de evt er blitt klipt. Så jo jeg tror nok at de kan ta å sy et ekstra sting eller to. Skulle ønske de gjorde det på meg. Er ikke vid eller noe i skjeden men syns selve åpningen kunne hatt et sting ekstra for å få det slik som før. Så skal jeg ha flere barn tror jeg at jeg vil be om det om de først må sy.
Gjest Madam Felle Skrevet 21. januar 2005 #24 Skrevet 21. januar 2005 Synes det er helt utrolig at jeg nå som jeg næremer meg 30 går under kategorien " eldre damer" Ser liksom fortsatt for meg bestemor når jeg hører " eldre damer" men nå skjønner jeg at jeg både forfaller, er vid + at jeg ingen menn egentlig vil ha meg. *alex utrolig glad for at hun forsatt har 2 mnd igjen som ung* Huff a meg, følte meg plutselig som en oldings :-? Alle er vi forskjellig, og takk og lov for det
Kevin Skrevet 21. januar 2005 #25 Skrevet 21. januar 2005 Har enda ikke opplevd å kunne sette alder på begrepet tranghet. Den naturlige trangheten er nok mest tilstede i ung alder, men dere kvinner har noe som heter muskler som det går an å trene, så jeg har ikke merket noen forskjell. Annet enn at de mer erfarne jentene ofte vet bedre hvordan de skal bruke muskelene sine...
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #26 Skrevet 2. februar 2005 Etter to barn er min kone strammere enn noen gang. Selvsagt har hun gjort knipeøvelser. Da jeg var ti år yngre trodde jeg at sex ikke kunne bli bedre, men nå er det faktisk helt fantastisk. Det er bare å glede seg....
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #27 Skrevet 3. februar 2005 Runder snart 50,men merker da ikke det. kan det være at han er ung og har sine egne forestillinger om "eldre" damer? Hva med han da han er 30 da? høye viker og kulemage?
Gjest arnhild Skrevet 8. juni 2005 #28 Skrevet 8. juni 2005 Etter som vi lever eldes vi, sånn er det bare. Spensten blir svekket i huden som i slimhinnene, skjeden. Men kvinner over 35-40 år er jo også vanligvis med litt eldre menn. Det som kan gjøres er å holde musklaturen med like. som moden kvinne på 44 år, tør jeg påstå at kvinner under 25 har en litt trangre skjede enn meg selv.
Gjest arnhild Skrevet 8. juni 2005 #29 Skrevet 8. juni 2005 Etter som vi lever eldes vi, sånn er det bare. Spensten blir svekket i huden som i slimhinnene, skjeden. Men kvinner over 35-40 år er jo også vanligvis med litt eldre menn. Det som kan gjøres er å holde musklaturen med like. som moden kvinne på 44 år, tør jeg påstå at kvinner under 25 har en litt trangre skjede enn meg selv.
Gjest arnhild Skrevet 8. juni 2005 #30 Skrevet 8. juni 2005 Etter som vi lever eldes vi, sånn er det bare. Spensten blir svekket i huden som i slimhinnene, skjeden. Men kvinner over 35-40 år er jo også vanligvis med litt eldre menn. Det som kan gjøres er å holde musklaturen med like. som moden kvinne på 44 år, tør jeg påstå at kvinner under 25 har en litt trangre skjede enn meg selv.
Annie Skrevet 8. juni 2005 #31 Skrevet 8. juni 2005 Som "ung olding" på 37 er jeg ikke videre enn jeg var som 18 åring. Jeg kniper daglig og det gir resultater!
Gjest sykepleier Skrevet 9. juni 2005 #32 Skrevet 9. juni 2005 I alle dager folkens, mener dere dette??? :o Greit nok å sy et par sting ekstra, men når tråden forsvinner, er du like langt. Du kan ikke få sydd sammen frisk hud, og så gror det sammen. Tenk at du sprakk i huden mellom to fingre. Selv om de syr til fingerspissene, gror det bare sammen der du sprakk. For å kunne gjøre deg trangere, måtte de ha kuttet langs sidene innover i skjeden og sydd sidene sammen. De som sprekker andre veier enn bakover, får sydd sammen såret på naturlig vis. (De som ber om å få sydd et par ekstra sting, vil bare forsikre seg om at huden ytterst i skjøten ikke strekkes.)
Gjest katja Skrevet 10. juni 2005 #33 Skrevet 10. juni 2005 Helt enig, Fiona! Jeg er over 30 år, et barn og ny samboer på 26 år. Han synes jeg er trang og fin. Folk må slutte å generalisere! Vær aktiv bruk musklene din (musa) til sex og knipeøvelser. Og bare så du vet det, vi er ikke eldre før vi nærmer oss 60 år!! God helg alle sammen!!!!
Annevenn Skrevet 10. juni 2005 #34 Skrevet 10. juni 2005 Jooo!!!!!!!!!!!! Mamma fortalte at jordmorra eller legen hadde sagt mens hu sydde;;jeg tar et par extra sting! Så det gjorde hun! Hvorfor vet jeg ikke!!!! Men hun hadde ledd samtidig mens hun sa det så det er tydelig at hun sydde for å få mamma ikke så vid. OG ja peeeeeeeeps jeg skrev Skjede feil. BIG DEAL. som om dere aldri skriver feil Eller kanskje hun satte noen ekstra sting på samme plass som de andre, for å være sikker på at ikke det gikk opp igjen? Det er ganske stor forskjell i praksis på hvor tett man setter stingene, jeg tror nok du har misforstått og at det er dette hun mente. Jeg fikk nemlig samme komentar da jeg sydde panna mi for noen år siden etter århundrets sykkelvelt, da sa legen "jeg tar noen ekstra sting så vi er sikker på det blir pent". Dermed ble det tettere mellom stingene, og arret ble penere. Man syr IKKE igjen skedeåpningen utover det som det var opprinnelig, det kan jeg forsikre deg om. Som nevnt ovenfor, er det et stikkord her: KNIPEØVELSER! Håper dette var til hjelp!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå