Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Edel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Edel klinger fint på norsk og engelsk. Men vistnok ikke på tysk, der det gir assosiasjoner til noe gedigent. 

Men slike problemer er det jo med de fleste navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, AnonymBruker said:

Og man kan kun hete Tom dersom. Man heter Bøtte eller Flaske til etternavn? Bjørn funker dersom man heter Fell til etternavn? 

Det er svært mange navn, vanlige navn, som betyr noe ut fra ordboka. 

Edel er fint. Ikke alle som kaller døtrene for Analia-Cornelia. Og godt er det. 

Anonymkode: 46a96...af5

Jepp!

Anonymkode: bc175...473

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer bare å tenke på den fæle karakteren til hun tv2 eller tv norge dama. Ikke pent.... 
Men er nok ikke de assosiasjonene din babys generasjon får da :) Det "klinger" jo bra navnet i seg selv :)

Anonymkode: e80b9...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er Edel et veldig traust navn, et navn jeg forbinder med eldre mennesker. Og, av en eller annen grunn gir det meg assosiasjoner til folk i grilldress og med campingvogn ... Sorry, men det er du som spør ;)

Anonymkode: 50325...244

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt at flere liker navnet. :) At det oppfattes litt traust av noen syns jeg er helt greit, jeg er ikke redd for assosiasjoner til gamle folk. Jeg ville vært mer redd for unge mødre-assosiasjoner, som når en skriver at det minner dem om Eden. 

Det jeg kanskje lurer mest på er om det er så uvanlig at folk ikke vil skjønne hva hun sier når hun presenterer seg, eller om det er et vanlig "gjengs" navn som folk har hørt om selv om få heter det.

Jeg vil helst styre litt unna navnetrender, men finne et navn som kan fungere gjennom et liv. Og liker godt klassiske norske navn. Bakgrunnen for navnet Edel har jeg faktisk glemt å sjekke.

Ts.

Anonymkode: c06e6...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint navn. Det første jeg tenker på når jeg hører det er skøyteløperen Edel Therese Høyseth. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...