AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #1 Skrevet 7. september 2017 Er det noen steder hvor man kan finne oversikt over inkassosaker uten å måtte ringe hvert eneste inkassoselskap og høre? Anonymkode: 339f6...498
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #2 Skrevet 8. september 2017 Namsmannen i din kommune. Evt kredittsjekk deg selv, men vær obs på at alt ikke kommer opp der. Anonymkode: 09992...8e3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #3 Skrevet 8. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Namsmannen i din kommune. Evt kredittsjekk deg selv, men vær obs på at alt ikke kommer opp der. Anonymkode: 09992...8e3 Namsmannen har heller ikke full oversikt. Du kan sende en gjeldsforespørsel via http://inkasso.no/ Anonymkode: 737e1...067 2
Atea Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 Jeg har hjulpet en med å søke gjeldsanering hvis det er det du tenker på. Da måtte jeg sende brev til samtlige av landets kredittkortselskap og be de komme frem med sine krav med en frist på to uker. Det var over hundre brev som måtte avgårde. Vet ikke om man kan bruke e-post. Når man mister oversikt over gjeld må man oppsøke samtlige. Gjeld kan ha blitt solgt videre for en brøkdel av det man selv skylder. Kontakt Goa (gjeldsofferalliansen) https://gjeld.org/
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Namsmannen har heller ikke full oversikt. Du kan sende en gjeldsforespørsel via http://inkasso.no/ Anonymkode: 737e1...067 Men man skal være klar over at ikke alle saker trenger å poppe opp på inkasso.no Grunnene r at små, private inkassoselskaper ikke legger ting tilgjengelid på inkasso.no. Jeg mener å ha lest dette på nettside til inkasso.no. På Thursday, September 07, 2017 den 20.58, AnonymBruker skrev: Er det noen steder hvor man kan finne oversikt over inkassosaker uten å måtte ringe hvert eneste inkassoselskap og høre? Anonymkode: 339f6...498 Du kan sende en mail til Namnsmannen med forespørsel om hvordan du kan få oversikten skriftlig fra dem. Anonymkode: f881e...7bc
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #6 Skrevet 9. september 2017 8 hours ago, Atea said: Jeg har hjulpet en med å søke gjeldsanering hvis det er det du tenker på. Da måtte jeg sende brev til samtlige av landets kredittkortselskap og be de komme frem med sine krav med en frist på to uker. Det var over hundre brev som måtte avgårde. Vet ikke om man kan bruke e-post. Når man mister oversikt over gjeld må man oppsøke samtlige. Gjeld kan ha blitt solgt videre for en brøkdel av det man selv skylder. Kontakt Goa (gjeldsofferalliansen) https://gjeld.org/ Hva skriver man i brevet da? Spør man om man har noen saker inne hos det og det selskapet og hvor mye saken(e) er på? Anonymkode: 14c01...22e
Atea Skrevet 10. september 2017 #7 Skrevet 10. september 2017 9 hours ago, AnonymBruker said: Hva skriver man i brevet da? Spør man om man har noen saker inne hos det og det selskapet og hvor mye saken(e) er på? Anonymkode: 14c01...22e Skriver at om de har noe utestående krav, ber du de sende deg en oversikt over gjelden innen 14 dager fra brevet er mottatt.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 Gå gjennom alle de gamle inkassobrevene og kontakt de selskapene du finner der. Anonymkode: 1b15e...956
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #9 Skrevet 12. september 2017 Tusen takk for svar alle sammen. Det var veldig informative svar, og noe jeg kan jobbe videre med. Jeg skal ikke søke om gjeldssanering da jeg ikke har så mye gjeld - tror jeg da. Jeg tror at hvis jeg jobber aktivt med gjelden, så vil jeg være kvitt den ihvertfall i løpet av 1 år. Anonymkode: 339f6...498
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #10 Skrevet 13. september 2017 Jeg sendte faktisk forespørsel via inkasso.no her om dagen. Fikk svar fra Sergel idag. Hadde 2 saker der på under 1000 hver som jeg betalte med en gang. Spent på om jeg får svar fra flere eller om jeg må kontakte div inkassoselskap. Betalte også purring på Tv lisensen, og fikk endelig somlet meg til å tegne avtalegiro på den. Det skulle vært gjort før mange år siden. Anonymkode: 339f6...498
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå